AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Tja, hvordan skal man starte. Jeg vet ikke helt hvorfor dette oppstod, men det har nå en gang oppstått og jeg synes det er vanskelig å tenke slik. Det har seg slik at jeg har en venn, ikke veldig nær en, men nærmere enn bekjent. Vi jobbet sammen før. Han har store barn, jeg har en sønn på 7 år. Vi var på besøk der for et par uker siden, det er andre gangen jeg hadde med sønnen min. Alt var veldig kjekt, vi var ute å lekte og satt inne å drakk kaffe og snakket. Så ville han ha en klem av min sønn, noe min sønn ikke likte så veldig da han ikke er en såkalt klemmer, men han fikk sønnen min oppi fanget og klemte på han og tullet litt, kilte han osv. Sånn helt NORMAL atferd. Men etter sønnen min forlot fanget hans så la jeg merke til blikkene denne kompisen min sendte til min sønn. Det var et blikk jeg aldri før har sett med mine egne øyne, og det første som slo meg var "pedofil". Det var svært ubehagelig. Når vi skulle dra skulle han også kose og klemme på sønnen min, og jeg følte set var svært ubehagelig etter disse merkelige vibbene jeg fikk fra han tidligere. Han nevnte at sønnen min gjerne kunne overnatte en dag i fremtida dersom vi følte for det, og da syntes jeg det hele var ennå mer ekkelt. Tingen er at dette er en svært hyggelig mann som jeg aldri før har syntes noe vondt om. Og jeg har jo ikke noe konkret å gå etter her, bare min intuisjon, som dog skal sies pleier å være svært nøyaktig og korrekt. Jeg vil ikke gå rundt å snakke med andre om dette, da jeg så klart ikke har lyst å starte beskyldninger som kanskje ikke stemmer. Kan jo ødelegge liv. Derfor jeg tar det her på forumet. Noen som har opplevd noe ala det samme? Det høres kanskje veldig søkt ut, alt dette men det var blikk og kroppsspråk som var svært åpenbare for et litt trent øye. Mange som sier de er menneskekjennere uten å være det, men jeg er faktisk det. Vet ikke helt hva jeg vil med alt dette, men kanskje noen råd? Vil ikke møte han igjen, men det kan jo bli vanskelig å forklare til han hvorfor jeg ikke vil det. Anonymkode: ce065...2ba 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har opplevd noe ala det samme? Det høres kanskje veldig søkt ut, alt dette men det var blikk og kroppsspråk som var svært åpenbare for et litt trent øye. Mange som sier de er menneskekjennere uten å være det, men jeg er faktisk det. Vet ikke helt hva jeg vil med alt dette, men kanskje noen råd? Vil ikke møte han igjen, men det kan jo bli vanskelig å forklare til han hvorfor jeg ikke vil det. Anonymkode: ce065...2ba Du kommer sikkert til å få mange protester og dritt fra andre, men om du er en god menneskekjenner så kan du gjenkjenne slike ting bedre enn de aller fleste. De fleste mennesker skjønner ikke at det eksisterer ikke-synske som bare er jævla god på å lese mennesker tvers gjennom. Jeg ville nok ikke laget en sak om det eller sagt det til noen (bortsett fra partneren min som klarer å se det jeg ser), bare vært ekstra forsiktig. I verste fall tok du feil og ingen trenger å vite hva du trodde. Ellers ville jeg bare begrenset kontakt om jeg var ganske sikker på at det var noe "galt" med personen. Skyldt på travelt liv og annet ansvar. Anonymkode: 3a2da...9de 14
Gjest AryaKillie Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har en kompis som er akkurat lik med mine barn....spesielt hun på 7 år. Skal kile og klemme så mye på henne. Og de blikkene han ser på henne med. Har ikke noe spesifikt å "ta" han på. Men en ekkel følelse bare. Han har vært i svært få forhold og har mest venninner med barn. Jeg vet at han også liker unge jenter seksuelt, typ 16-17 år. Er så skummelt å rope pedofil men...jeg føler det er noe ja.... Vi treffes svært sjeldent da så...jeg finner alltid på unnskyldninger for å slippe.
RompeRusk Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Hvem i alle dager foreslår at sønnen til en bekjent skal overnatte hos ham?!?!? 26
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 3 minutter siden, RompeRusk skrev: Hvem i alle dager foreslår at sønnen til en bekjent skal overnatte hos ham?!?!? Jeg kunne foreslått det. For at foreldrenen skal få litt tid alene og fordi jeg savner barn rundt meg. Anonymkode: 12357...751 4
RompeRusk Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne foreslått det. For at foreldrenen skal få litt tid alene og fordi jeg savner barn rundt meg. Anonymkode: 12357...751 En bekjent? Neineineineinei. Det er bare så FEIL 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Hvor store er barna hans da? Er det sånn at de aldri er hjemme? isåfall er det sikkert normalt. Anonymkode: 7b974...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor store er barna hans da? Er det sånn at de aldri er hjemme? isåfall er det sikkert normalt. Anonymkode: 7b974...6ba Han har barn som er i 16-17 årsalder, jenter. Så har han en sønn 11-12, men sønnen bor hovedsakelig hos moren. Ts Anonymkode: ce065...2ba
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har barn som er i 16-17 årsalder, jenter. Så har han en sønn 11-12, men sønnen bor hovedsakelig hos moren. Ts Anonymkode: ce065...2ba vanskelig å si. Her må du bare vurdere det selv. Anonymkode: 7b974...6ba
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Vil bare minne om at det finnes pedofile som er helt harmløse. De kan inne noe for det selv. ville holdt mine mistanker for meg selv, for det er sant som du sier at det kan ødelegge liv. Hadde jeg vært mor hadde jeg likevel holdt ungen min langt unna. Better safe than sorry. Anonymkode: 12aac...5bf 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: ville holdt mine mistanker for meg selv, for det er sant som du sier at det kan ødelegge liv. Anonymkode: 12aac...5bf For hvem da? Mannen? Eller ungen til mannen eller det andre potiensiel ofrerne? Anonymkode: 7fda4...901 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: . Hadde jeg vært mor hadde jeg likevel holdt ungen min langt unna. Better safe than sorry. Anonymkode: 12aac...5bf Enig. Anonymkode: 7fda4...901 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare minne om at det finnes pedofile som er helt harmløse. De kan inne noe for det selv. ville holdt mine mistanker for meg selv, for det er sant som du sier at det kan ødelegge liv. Hadde jeg vært mor hadde jeg likevel holdt ungen min langt unna. Better safe than sorry. Anonymkode: 12aac...5bf Enig i denne. Det er ikke nødvendigvis sånn at han praktiserer pedofili selv om han er pedofil. Og ettersom du faktisk ikke "har noe på han", så er det da best å tie om det. Men som det også ble sagt, ikke la sønnen din sove der så lenge du har denne ekle følelsen ovenfor mannen. Anonymkode: 7f2d3...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Som flere andre nevner, jeg ville aldri tatt med barnet mitt tilbake til han. Du har jo ingen bevis, men den eventuelle risikoen utsetter man jo ikke barnet sitt for. Samtidig er det jo ikke så mye du kan gjøre i denne situasjonen, så lenge du ikke har noen andre indikasjoner enn de vibbene han sendte ut. Men jeg ville kanskje vært litt på "vakt" om han plutselig får veldig god kontakt med barn av andre i denne bekjentskapskretsen. Igjen, om han skulle få det er det kanskje heller ikke så mye konkret du kan gjøre, annet enn å være veldig var og forsøke å fange opp eventuelle ting som skurrer. Er det da noe som helst du oppfatter som ugreit, ville jeg da drøftet dette med de foreldrene det angikk. Anonymkode: 0b835...672 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Ville ikke ha sagt noe, men unngått å ta med barnet på besøk og selvfølgelig absolutt ingen overnatting. I tillegg synes jeg ikke det er ok at barn blir påtvunget fysisk kontakt når de tydelig ikke ønsker det selv, dette burde vært stoppet. Anonymkode: 2a754...950 20
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 Helt ok å lytte til din magefølelse i demne situasjonen. Anonymkode: 23fba...df3 5
Hulderen Skrevet 24. mai 2016 #17 Skrevet 24. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke ha sagt noe, men unngått å ta med barnet på besøk og selvfølgelig absolutt ingen overnatting. I tillegg synes jeg ikke det er ok at barn blir påtvunget fysisk kontakt når de tydelig ikke ønsker det selv, dette burde vært stoppet. Anonymkode: 2a754...950 Så veldig enig! Barn skal ikke presses til å klemme eller sitte på fanget når de ikke ønsker det. Her skulle moren satt en grense. Det er veldig viktig at barn, fra de er små, lærer at de selv bestemmer over kroppen sin. 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #18 Skrevet 24. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil bare minne om at det finnes pedofile som er helt harmløse. De kan inne noe for det selv. ville holdt mine mistanker for meg selv, for det er sant som du sier at det kan ødelegge liv. Hadde jeg vært mor hadde jeg likevel holdt ungen min langt unna. Better safe than sorry. Anonymkode: 12aac...5bf Helt enig, ville holdt ungen langt unna. Om noen pedofile er harmløse, får oppsøker han ikke situasjoner som tenner - kropppskontakt, barnevaktsituasjoner. Jeg fikk inntrykk av at denne fyren - om han er pedofil - ikke er det, når hans øyne utstrålet en form for ...ja, lyst. Ekkelt. TS, vi vet at pedofile finnes. Vi vet at mange blir omtalt som svært hyggelige, godt likt, flink med barn (som feks han barnehageassistenten i Tromsø som ble dømt, den siktende (som har tilstått overgrep) i barnehagesaken i Bergen, ut fra det som står i mediene var de veldig godt likt). At din bekjente er en hyggelig fyr, er altså ikke spesielt beroligende.. Nå du observerer dette blikket i denne settingen, uten engang på forhånd ha noen mistanker fra før og derfor ikke aktivt "leter" etter noe, så er jeg ike et sekund i tvil på at du har rett. Anonymkode: 5836a...8f6 7
Gjest 2Bhonest Skrevet 24. mai 2016 #19 Skrevet 24. mai 2016 Kan overhodet ikke se noen grunner til at din sønn skulle overnatte der....
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #20 Skrevet 24. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i denne. Det er ikke nødvendigvis sånn at han praktiserer pedofili selv om han er pedofil. Og ettersom du faktisk ikke "har noe på han", så er det da best å tie om det. Men som det også ble sagt, ikke la sønnen din sove der så lenge du har denne ekle følelsen ovenfor mannen. Anonymkode: 7f2d3...c6e Hvis han er pedofil, så er han ikke harmløs slik han la opp til fysisk kontakt samt overnatting. En harmløs pedofil unngår situasjoner som tenner eller frister. Anonymkode: 5836a...8f6 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå