Gå til innhold

Jogging og ellipsemaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge vært en tilhenger av jogging, både utendørs og på mølle. Litt fordi jeg har hørt og lest at dette er kondisjonstreningen som brenner flest kalorier, og fordi jeg får en ekstremt god følelse av en joggeøkt. 

Dette har gjort at jeg har jogget utrolig mye (ca. fem økter i uka), men nå er jeg nødt til å kutte ned, fordi jeg kjenner det blir for mye belastning på beina og jeg vil unngå skader. 

Tenker å kanskje supplere med annen kondisjonstrening, og anser da ellipsemaskin som en mulighet. Men er egentlig ellipsemaskina like effektiv som jogging? Noen tips til hvordan jeg bør bruke den for å få økta så effektiv som mulig? Har prøvd det litt noen ganger, men jeg synes det er så lett å "bare stå der og tråkke"... Forbinder det liksom med sånne middelaldrende damer som prøver å holde seg i form, og ikke skikkelig trening. 

Noen tips, triks og råd der ute? :)

Anonymkode: fffc6...a5f

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ellipse er faktisk det som kommer nærmest jogging når det kommer til å brenne kalorier. MEN; du må kjøre på mye hardere nettopp fordi som du sier med lite motstand så står du bare der å tråkker. Så her må du ha på ekstremt tungt og pushe på og det er for j**** tungt! Derfor jeg jogger :P Mye lettere :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Runforit skrev:

Ellipse er faktisk det som kommer nærmest jogging når det kommer til å brenne kalorier. MEN; du må kjøre på mye hardere nettopp fordi som du sier med lite motstand så står du bare der å tråkker. Så her må du ha på ekstremt tungt og pushe på og det er for j**** tungt! Derfor jeg jogger :P Mye lettere :fnise:

Men brenner ellipse like mye som jogging da? Eller er det slik at det er "enklere å brenne kalorier" med jogging, hvis du skjønner hva jeg mener? Siden ellipse er så tungt. 

Har jo prøvd litt ellipse, men jeg erfarer at enten så er det lett og man bare står og tråkker, eller så er det blytungt og jeg føler ikke det gir noen effekt. I tillegg synes jeg tiden går så mye saktere på ellipsemaskina enn når jeg jogger på mølle eller utendørs. Men greia er kanskje at man må jobbe mye mer bevisst med kroppen på ellipsemaskin sammenlignet med mølle (hvor båndet gjør en del av jobben)? Men da synes jeg jo det er merkelig at man brenner mer ved jogging enn ellipse :P Haha, skal ikke være enkelt! 

Anonymkode: fffc6...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...