Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi måtte rive gjerde vårt da det var gjennområttent. Nå ønsker vi å bygge nytt. Styret i borettslaget mener arbeidet skal gjøres av håndverkere gjennom et anbud de lager.

Jeg er med på å bygge gjerde helt etter borettslagets mål, høyde og planketype.  Men kan de faktisk bestemme at ikke vi, min onkel eller fandens oldemor bygger det? 

De mener forøvrig det samme med plattingen vi tenkte vi skulle legge samtidig.

Takk for all hjelp og tips!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Serenity88 skrev:

Hei!

Vi måtte rive gjerde vårt da det var gjennområttent. Nå ønsker vi å bygge nytt. Styret i borettslaget mener arbeidet skal gjøres av håndverkere gjennom et anbud de lager.

Jeg er med på å bygge gjerde helt etter borettslagets mål, høyde og planketype.  Men kan de faktisk bestemme at ikke vi, min onkel eller fandens oldemor bygger det? 

De mener forøvrig det samme med plattingen vi tenkte vi skulle legge samtidig.

Takk for all hjelp og tips!

Så fremt det er borettslaget som skal betale så kan de faktisk bestemme dette pga pris. 

Anonymkode: 06f3a...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Er det rekkehus? Hva står i vedtektene og ordensreglene til borettslaget ditt? Det vt ikke vi, men det er der bestemmelser om dette står skrevet. 

Anonymkode: 0d6bd...d96

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fremt det er borettslaget som skal betale så kan de faktisk bestemme dette pga pris. 

Anonymkode: 06f3a...7d4

Det er vi som må betale, derfor jeg reagerer.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rekkehus? Hva står i vedtektene og ordensreglene til borettslaget ditt? Det vt ikke vi, men det er der bestemmelser om dette står skrevet. 

Anonymkode: 0d6bd...d96

Ikke rekkehus. Leilighet med hage.

Vedtektene (nytt i fjor) sier at gjerder/platting må gjøres gjennom Styret som får tilbud fra håndverker og at eier må betale utgiftene. Det står også at det er eiers plikt å se til at gjerder/hage er i god stand. 

Jeg lurer på om det er lov å kreve bruk av håndverker og at det må skje gjennom dem. Så lenge gjerdet blir i lik form som de har utformet i vedtektene så burde vi få lov til å bygge det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Serenity88 skrev:

Ikke rekkehus. Leilighet med hage.

Vedtektene (nytt i fjor) sier at gjerder/platting må gjøres gjennom Styret som får tilbud fra håndverker og at eier må betale utgiftene. Det står også at det er eiers plikt å se til at gjerder/hage er i god stand. 

Jeg lurer på om det er lov å kreve bruk av håndverker og at det må skje gjennom dem. Så lenge gjerdet blir i lik form som de har utformet i vedtektene så burde vi få lov til å bygge det selv. 

Ja, så lenge det er gitt i vedtektene kan det kreves.

Anonymkode: bddc3...0c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...