Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt leilighet og har så vidt begynt å flytte ting fra foreldrene mine til leiligheten. Men i dag da jeg kom hjem fra jobb, så var moren min på rommet mitt og hadde begynt å pakke ting i esker!

Jeg ble ganske irritert fordi jeg har masse personlige ting på rommet mitt. Alt fra diverse papirer til sexleketøy osv....

Hun vet rimelig godt at mitt rom er "privat". Hun skulle jo bare "hjelpe". Men det går da an å hjelpe på en annen måte enn å rote og pakke personlige ting jeg oppbevarer på rommet? 

Hva synes dere? Føler jeg er litt frekk som er sur fordi hun gjorde det, men samtidig er det jo ikke ok at noen roter i personlige ting. 

Anonymkode: 82df3...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du burde tatt ansvar å pakket selv. Men hun gleder seg vel bare til du drar... Synes du bør takke for gesten, den var ment godt. Hvorfor starte noe drama når du drar uansett? 

• Liker 1
Skrevet

Hun prøvde å hjelpe deg *djeeeez*

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte du og overtok leilighet sist uke, så kan det jo være at moren din synes du var litt treig med pakkinga/flyttinga, og ville bare hjelpe da hun kanskje tenkte du har masse å gjøre nå.

Anonymkode: 49a83...c30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt leilighet og har så vidt begynt å flytte ting fra foreldrene mine til leiligheten. Men i dag da jeg kom hjem fra jobb, så var moren min på rommet mitt og hadde begynt å pakke ting i esker!

Jeg ble ganske irritert fordi jeg har masse personlige ting på rommet mitt. Alt fra diverse papirer til sexleketøy osv....

Hun vet rimelig godt at mitt rom er "privat". Hun skulle jo bare "hjelpe". Men det går da an å hjelpe på en annen måte enn å rote og pakke personlige ting jeg oppbevarer på rommet? 

Hva synes dere? Føler jeg er litt frekk som er sur fordi hun gjorde det, men samtidig er det jo ikke ok at noen roter i personlige ting. 

Vær glad du har en familie som hjelper deg. Din mor vil nok ha det over i egen leilighet, fort. Utakk er vedens lønn, heter det visst? 

Anonymkode: bb5ab...e94

• Liker 5
Skrevet

Hva jeg synes? Jeg synes det er godt du kommer deg ut av huset, siden du har begynt å irritere deg over hjelpsomhet...

• Liker 3
Skrevet

Respekt for privatliv kan man glemme når man bor hjemme :fnise: så pakk fort og flytt ut! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg jeg TS, foreldrene mine gjorde det, og jeg synes heller det ikke var ok å gjøre det uten å spørre,

da jeg som deg hadde personlige ting som jeg ikke ville dele.

Selv om man bor hjemme har man rett til privat liv,

og hadde du skrevet at dette skjedde i leiligheten, hadde pipa vært en annen, da hadde det vært helt uekseptabelt å rote tingene dine,

Anonymkode: db30d...6be

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og hadde du skrevet at dette skjedde i leiligheten, hadde pipa vært en annen, da hadde det vært helt uekseptabelt å rote tingene dine,

Ja, å få hjelp er noe dritt altså...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Ja, å få hjelp er noe dritt altså...

Ja, faktisk når man ikke ønsker den, hadde du likt at noen hadde åpnet brevene dine, rotet i tingene dine-dine private ting for å hjelpe deg, uten å spørre? Jeg vil tippe nei.

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, faktisk når man ikke ønsker den, hadde du likt at noen hadde åpnet brevene dine, rotet i tingene dine-dine private ting for å hjelpe deg, uten å spørre? Jeg vil tippe nei.

Åpne brev trenger man ikke å gjøre for å hjelpe noen med å pakke - det er dessuten ulovlig og har ingenting med dette å gjøre. 

Jeg hadde satt pris på hjelp, og HAR satt pris på hjelp når jeg har flyttet. Jeg har en svigermor som kan finne på å vaske hele (JA HELE) huset mens vi er på ferie, som risikerer å se alle mine private ting - og jeg setter enormt stor pris på det. Jeg svarer ikke som jeg gjør bare for å være imot TS, jeg svarer fordi jeg mener det, skjønner du...

• Liker 2
Skrevet

Derfor var sexleketøy og personlige ting det første jeg pakket :) jeg har også en mor som hjelper uten at jeg trenger å be om det! Hun vasket til og med rommet for meg! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Det er jeg som vil flytte ut. Mine foreldre vil helst at jeg bor hos de enda lenger. 

De vet fra tidligere at jeg ikke liker at de roter i tingene mine. Vi hadde avtalt å pakke tingene og ta med til leiligheten nå til helgen. Jeg sa også at jeg ville gå gjennom tingene mine først for å kunne kvitte med det jeg ikke skal ha. Det tar jo ikke bare 1 dag å flytte. Vi har ventet på større bil for å kunne frakte tingene. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Åpne brev trenger man ikke å gjøre for å hjelpe noen med å pakke - det er dessuten ulovlig og har ingenting med dette å gjøre. 

Jeg hadde satt pris på hjelp, og HAR satt pris på hjelp når jeg har flyttet. Jeg har en svigermor som kan finne på å vaske hele (JA HELE) huset mens vi er på ferie, som risikerer å se alle mine private ting - og jeg setter enormt stor pris på det. Jeg svarer ikke som jeg gjør bare for å være imot TS, jeg svarer fordi jeg mener det, skjønner du...

Så fint for deg da, at du ikke har "hemmeligheter" og personlige og private ting som du synes er helt ok å dele med familien og sviger og venner.

Men alle er ikke som deg, og det synes man burde å kunne klare å respektere, men uansett jeg er ikke intressert å diskutere dette  med deg, ville bare si ifra til TS at jeg skjønner at hun reagerer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Macro skrev:

Derfor var sexleketøy og personlige ting det første jeg pakket :) jeg har også en mor som hjelper uten at jeg trenger å be om det! Hun vasket til og med rommet for meg! :)

Mine foreldre var sånn og, kjempe takknemlig! Men også til tider irriterrt over at de ikke kunne respekterte mine private ting.

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det er jeg som vil flytte ut. Mine foreldre vil helst at jeg bor hos de enda lenger. 

De vet fra tidligere at jeg ikke liker at de roter i tingene mine. Vi hadde avtalt å pakke tingene og ta med til leiligheten nå til helgen. Jeg sa også at jeg ville gå gjennom tingene mine først for å kunne kvitte med det jeg ikke skal ha. Det tar jo ikke bare 1 dag å flytte. Vi har ventet på større bil for å kunne frakte tingene. 

Da synes jeg hun burde å kunne respektere det, jeg skjønner at du reagerer,men sånn er det desverre, og hadde nok ikke laget noe big deal ut av det,men jeg skjønner at du trenger utblåsning!

Det er lov :)

Skrevet

Jeg har ikke sexleketøy og det er lite saftige ting å lese i mine personlige papirer altså 😄

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig ikke! Selv om de som foreldre er forpliktet til å si at du er velkommen så lenge du vil! Mye tyder på at de gleder seg til du flytter, i hvert fall din mor! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg skjønner at du er irritert, men tror ikke hun bryr seg så mye om. Mamma og pappa flytter nå mens jeg bor i utlandet, og jeg har en pose med sexleketøy på rommet mitt hos dem, og da snakker vi pisk og håndjern og det som verre er. Det var pappa som pakka ut av rommet mitt. Tror ikke det noen gang kommer til å nevnes, og det gjør ikke så mye :P alle må få lov å ha et sexliv

Anonymkode: af8a8...44a

Skrevet
Den 23.5.2016 at 18.03, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at moren din rotet? Hun ryddet vekk sakene dine og la det i esker. Er det ikke bra at hun avlaster deg, synes du? Da blir det mindre for deg å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
Den 23.5.2016 at 18.31, AnonymBruker skrev:

Snakker du for deg selv eller TS? Har du personlig sett at din mor har åpnet brevene dine og rotet i tingene dine? Er du selv aldeles uskyldig i aldri å ha snoket i din mors ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...