Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig? 

Har heller ikke kausjonist. 

Anonymkode: cc105...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er nær sagt umulig. Har du en svært godt betalt jobb? Det vil nok lønne seg å heller leve sparsomt en stund å få spart opp litt egenkapital.

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å søke om startlån fra kommunen som kan dekke opp for egenkapitalkravet.

Anonymkode: 577d8...829

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk boliglån i høst uten egenkapital. DnB og Sparebank1 har lån for under 34 år. Da kan man få det.

Husk at den delen av lånet som er over egenkapitalgrensen, de siste 15%, får høyere rente enn resterende del av lånet.

Anonymkode: 13cbd...9e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke god lønn, gjennomsnittlig, Bor dyrt, husleie på nesten 10 000 i måneden. Snuser derfor på egen bolig, men har fint lite egenkapital, under 100 000. 

Hvor høy rente vil man få sånn ca på det som er over egenkapitalgrensen? 

Skrevet

En bekjent av meg fikk lån uten egenkapital. Hun tjener helt gjennomsnittlig. Hun er butikkskjef i klesbutikk. Singel.

Men hvordan er reglene når man er to? Har man da større sjans til å få lån uten egenkapital?

Jeg er ikke TS, men lurer på ting jeg også :)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke god lønn, gjennomsnittlig, Bor dyrt, husleie på nesten 10 000 i måneden. Snuser derfor på egen bolig, men har fint lite egenkapital, under 100 000. 

Hvor høy rente vil man få sånn ca på det som er over egenkapitalgrensen? 

Synes å huske det var 7-8% på den delen av lånet.

Fikk en ny vurdering av boligen noen måneder senere, og da var totallånet mitt innafor de 85%. Det ble da slått sammen :)

Nå fikk jeg boligen godt under takst også, så hadde nok litt flaks der

Anonymkode: 13cbd...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...