AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har hatt Ortoreksi for noen år tilbake. Og den har vært litt av og på. Den siste tiden har jeg vel kanskje spist litt vel lite igjen. Det har gått i havregrøt, avocado, frukt. Har vært veldig mye sulten. Jeg er 181 cm og veier 60. Jeg kjøpte meg i dag, popkorn med sånn smør. Nå føler jeg at jeg har "syndet". Føler jeg har puttet noe usunt i kroppen? Dårlig samvittighet liksw. Hadde jwg enda klart å gi litt f Anonymkode: da24d...b82
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Høres ut som ortoreksien ikke ligger i fortiden. Hva får deg til å føle deg bra, da? Noe du kan gjøre for å "nulle ut" det du føler du har gjort feil? Anonymkode: 7640f...191 1
kisskissbangbang Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 (endret) Heldige kroppen din som fikk litt ekstra kalorier og fett å kose seg med Den takker deg nok bare nå! Følges du opp noe mtp tidligere spiseforstyrrelse? Endret 23. mai 2016 av kisskissbangbang 6
Pringle Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 (endret) Du har nok ikke bare spist litt lite hvis du er 181 høy og veier 60 kilo. Men bra at du er sulten! Lytt til sultfølelsen og spis. "Synde"følelsen bør du få hjelp med. Har du fått behandling for ortoreksi? Syntes du det hjalp? Hvorfor er du evt ikke i behandling lenger? Kan du oppsøke de samme behandlerne igjen? Eller søke deg til et annet sted? Endret 23. mai 2016 av Pringle 3
Gjest Bond Skrevet 24. mai 2016 #5 Skrevet 24. mai 2016 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Siden du også beskriver historikk med spiseproblemer kan du også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man sliter med slike tanker. Et mer generelt alternativ er Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hilsen, Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg