Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppfører du deg når du møter noen du ikke liker\er uvenn med\har vært god venn med før som ikke har deg som venn i sosiale medier engang lenger og som helst ikke vil gjenkjenne deg overhodet. Hilser du vanlig og sier hei hvordan går det ? eller nikker du, evt ignorerer?
Synes det er vansklig og vite hva so passer seg best når man ser personen på samme cafe, køen i butikken eler når man går forbi hverandre på gate, eller treffer hverandre i byen tilfeldig via felles vennende. Hva er best ? Det mest voksende er jo å hilse men.

Anonymkode: b457c...8cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier ett kort Morn og går videre

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg hilser ikke på folk jeg ikke liker.

Ser ikke noen grunn til å hilse på noen man ikke liker. 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Nikker og sier hei. Verken mer eller mindre. 

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Later som jeg ikke ser dem.

Skrevet

Hvis det er sånn at jeg er i en situasjon hvor jeg må sosialisere meg med vedkommende så sier jeg hei. Hvis jeg er ute å handler, går tur e.l. så gidder jeg ikke hilse.

• Liker 4
Skrevet

Om det har gått så langt at jeg ikke kan være venn med personen på sosiale medier så er personen heller ikke en bekjent av meg. Jeg sier derfor ikke hei eller gir noen tegn på at jeg har kjennskap til personen. 

• Liker 1
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Nikker eller sier hei, stort sett.

Skrevet

Kom over det! Hva nå enn du misliker personen for, legg det bak deg og oppfør deg som du hadde gjort overfor enhver annen som du treffer tilfeldig , men ikke har mer enn tilfeldig kontakt med. En person som klarer det, viser at han/hun evner å være høflig og trygg på seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Da sier jeg nok bare hei og går videre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppfører du deg når du møter noen du ikke liker\er uvenn med\har vært god venn med før som ikke har deg som venn i sosiale medier engang lenger og som helst ikke vil gjenkjenne deg overhodet. Hilser du vanlig og sier hei hvordan går det ? eller nikker du, evt ignorerer?
Synes det er vansklig og vite hva so passer seg best når man ser personen på samme cafe, køen i butikken eler når man går forbi hverandre på gate, eller treffer hverandre i byen tilfeldig via felles vennende. Hva er best ? Det mest voksende er jo å hilse men.

Anonymkode: b457c...8cd

Jeg kjenner noen som begynte å ignorere meg helt plutselig, så da bare sletta jeg personen fra fb. Mulig hun bare var snurt eller småsur, men jeg ble så lei meg at jeg ikke orket å være venner lengre. Jeg sier hei til henne men det blir bare med det. Ønsker a alt vel..men er bare ikke venner med slike kjipe folk. :) 

Anonymkode: e8386...7d9

Skrevet

Hvis jeg får øyekontakt sier jeg Hei. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk har vært kjip mot meg, sender jeg et skulende og hatefullt blikk.

Liker jeg dem ikke, gjør jeg det samme.

Anonymkode: 8f24f...3d3

Skrevet

Prøver mitt beste på å unngå øyekontakt, men er man så uheldig at kontakten er der. Da må man si et lite hei :D

Skrevet

Øyekontakt, smil og et skikkelig "hei det var lenge siden."

Folkeskikk er viktig uansett hva slags mening man må ha om noen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man rett og slett er uvenner, ser jeg ingen grunn til å si hei..?

Hvis man bare ikke kjenner hverandre lenger, og vedkommende ser ut til å ikke ønske kontakt, så løper jeg ikke akkurat bort for å prate. Smiler og sier hei bare... Er de et stykke unna, later jeg gjerne som at jeg ikke ser dem. Møtes blikkene, smiler jeg og nikker kanskje.

Noen sliter med angst osv. At de ikke stopper opp for å småprate, har ingenting med folkeskikk å gjøre synes jeg da. Det er ulike grunner til folks oppførsel.

Anonymkode: d92e9...673

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Jordbæra skrev:

Øyekontakt, smil og et skikkelig "hei det var lenge siden."

Folkeskikk er viktig uansett hva slags mening man må ha om noen.

Det er jo falskt. Ville betraktet det som mer folkeskikk å la meg være i fred enn å nærmest starte en samtale med "hei, det var lenge siden" om vi ikke likte hverandre.

Kommer så klart an på årsak til at man ikke er venner lenger men, og hvor lenge det er siden man ble uvenner.

Føler ikke jeg har noen uvenner nå, selv om jeg ikke skværet opp med et par på skolen for 15 år siden liksom, så de er blant de jeg sier hei og smiler til nå.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo falskt. Ville betraktet det som mer folkeskikk å la meg være i fred enn å nærmest starte en samtale med "hei, det var lenge siden" om vi ikke likte hverandre.

Kommer så klart an på årsak til at man ikke er venner lenger men, og hvor lenge det er siden man ble uvenner.

Føler ikke jeg har noen uvenner nå, selv om jeg ikke skværet opp med et par på skolen for 15 år siden liksom, så de er blant de jeg sier hei og smiler til nå.

Syns du sure blikk er mer høflig?

Hvordan er et hei falskt? "Lenge siden jeg har sett deg." Mest vanlig og sanne frasen jeg finner i en slik situasjon. Så klart tilpasser jeg holdning og kroppsspråk etter humøret jeg har den dagen. Og de fleste dagene er jeg fornøyd. Så jeg ser ikke det falske?

Uansett tjener man ingenting på å være frekk. 

Jeg hilser på eksen selv om han var utro. Jeg hilser på tidligere venninner selv om de viste at de ikke var til å stole på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier hei til alle jeg kjenner/vet hvem er som vet hvem jeg er osv. Det er helt uavhengig av om jeg liker dem eller ikke. Har aldri falt meg inn at jeg ikke skal hilse, det ville for meg virke som barnslig, uhøflig og ikke minst fornærmet/snurt oppførsel! Og hvem vil vise seg som en fornærmet/snurt person? Det er da noe  jeg skjuler i skam, om jeg har sånne følelser, da føler jeg meg veldig dum og smålig og vil helst ikke kringkaste det....!

Hvis andre unngår (tydelig) å hilse på meg, regner jeg egentlig bare med at de har et litt keitete øyeblikk :fnise: Det kan skje meg også, at jeg liksom ikke "får til" å hilse og det blir litt pinlig! Tror jeg holder meg til den teorien, skal ikke begynne å tenke at folk som ikke hilser misliker meg - da kan man jo bli litt paranoid!

Anonymkode: eb523...ceb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...