Gå til innhold

hjelp! Ungene er fulle av bitt av noe slag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har ikke vært ute uten klær, men likevel så har de fult av bitt/kuler/prikker på armer og ben. Trodde først det kunne være vannkopper men de er opp til to cm, ser ut som typiske kleggbitt. Det blir bare flere og flere.. Jeg aner virkelig ikke hva det kan være. Jeg skifter ofte på sengene deres siden vi har katter som (dessverre) legger seg der. Noen ide om hva det kan være? Jeg blir helt paranoid her nå.. Kan det være noe kattene har dratt med seg utenfra? Isåfall så er det rart at jeg ikke har fått det, da de legger seg i min seng også..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Aircondition skrev:

De har ikke vært ute uten klær, men likevel så har de fult av bitt/kuler/prikker på armer og ben. Trodde først det kunne være vannkopper men de er opp til to cm, ser ut som typiske kleggbitt. Det blir bare flere og flere.. Jeg aner virkelig ikke hva det kan være. Jeg skifter ofte på sengene deres siden vi har katter som (dessverre) legger seg der. Noen ide om hva det kan være? Jeg blir helt paranoid her nå.. Kan det være noe kattene har dratt med seg utenfra? Isåfall så er det rart at jeg ikke har fått det, da de legger seg i min seng også..

Dette er nok fuglelopper kattene drar inn. Begynn med å skifte på sengene til barna, og hold katten vekk fra sengen. Ikke alle reagerer på fuglelopper. Når vi fikk det i hus fra katten, ble jeg og ungene angrepet, mens mannen ikke fikk en prikk.

Bor du nær Sverige, finnes det effektiv middel på apotek der reseptfritt i form av dråper i nakken på katten som må gjentas med 1 mnd mellomrom hele sommeren. Det holder også flott borte.
I Norge må du har resept fra dyrlege for å få det samme midlet. 

Anonymkode: 562af...dd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det likeens her, ene gutten vår er full av røde prikker. Visste ikke at en kan behandle katten, det skal vi gjøre!

Anonymkode: 6d574...349

Skrevet (endret)
Den 5/23/2016 at 16.18, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet

Jeg fikk også fuglelopper for en uke siden. Vi fjernet alle fuglereir på husveggen soverommet er på. Sjekk om loppene kan komme fra andre steder enn kattene i samme slengen, så slipper dere kanskje å ta tak i 2. omganger :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Aircondition skrev:

Fuglelopper vil jeg tro. Gå på legevakt med dem dersom det kommer mer, de kannog få allergiske reaksjoner av fuglelopper. Og er det ikke fuglelopper så bør de i alle fall til lege. Dusj/bad dem. 

Anonymkode: 6f9d4...085

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, H.T.S skrev:

Du får den nå på dyrebutiker, da de har fjernet reseptkrav på middelet.

Det visste jeg ikke, takk for oppdateringen :-)

Anonymkode: 562af...dd0

Skrevet

Lukk ventiler og vindu om natten. Fuglelopper kommer inn den vegen også.

Skrevet

Det kan være fuglelopper men det kan og være veggdyr. Bittene ser ganske like ut og begge kan utløse allergisk reaksjon. 

Skrevet

Høres ut som fuglelopper, fikk slikt på hytten i blan da jeg var barn da katta dro inn alt mulig og vi foret fugler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...