Gå til innhold

Hvor skal jeg ha valpen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får i sommer en valp. For øyeblikket bor jeg hjemme hos mine foreldre, men vet at jeg etter jul skal flytte til en by, da arbeidsplassen min flytter kontoret sitt.

Jeg tenkte at jeg kunne gjerde inn et lite området på mitt rom hvor valpen kunne være/sove, nærme sengen min. Når jeg flytter til jul skal jeg bo i egen leilighet og da tenkte jeg hunden kunne ha stuen/kjøkkenet (evnt et område der) og jeg soverommet.

Så er jo spørsmålet, skal jeg etter hvert "flytte" valpen ut mens jeg bor hjemme, eller skal den bare bo på mitt rom. Tenker mer på tilvenningen til å ha en stue senere i år. Jeg kan for eksempel flytte den ut i kjellerstuen når den etter hvert blir eldre mens jeg bor hjemme. Hva er best tror dere? Det er jo også en mulighet å starte å ha valpen i en binge i kjellerstuen så kan jeg flytte ut derfra etterhver...

Anonymkode: ee68d...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å poste samme tråd på hundesonen.no. Et veldig bra forum for alt som har med hund å gjøre :)

Skrevet

Får ikke hunder gå dit dem vil? Aldri opplevd å ha hunder i en sånn barnegrind, hunder klarer for det meste å ta vare på seg selv.

Anbefaler å ikke ha hunden i sengen hvis du er allergisk, når jeg gjør det blir jeg snørrete som en unge og får røde øyne som en katt. Hjelper litt med medisiner men hjelper mer å holde hunden ute av sengen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner instinktivt på følelsen av at du ikke burde få en valp i utgangspunktet! Både fordi du virker uvitende og usikker og fordi du skal flytte og den tydeligvis blir mye alene. Fokuset ditt er jo på "hvor skal jeg gjøre av den". Trist lesning.

Anonymkode: e82e6...124

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner instinktivt på følelsen av at du ikke burde få en valp i utgangspunktet! Både fordi du virker uvitende og usikker og fordi du skal flytte og den tydeligvis blir mye alene. Fokuset ditt er jo på "hvor skal jeg gjøre av den". Trist lesning.

Hva?!

Er ikke alle litt uvitne og usikre ved skaffelse av en valp? Jeg vil ha valpen i en valpegrind til å begynne med slik at den ikke ødelgger/skader seg på inventaret. Tror det er ganske vanlig å avgrense deler av rom og områder... Jeg har nemlig ikke lyst å ha den i bur. Valpen skal jo etterhver være alene hjemme også. Jeg skal jo venne den til å være fra meg gradvis... Jeg spør ikke hvor jeg skal gjøre av valpen, men hvordan gjøre det greiest mulig for den. Det er ikke alle som vil ha hunden inne på soverommet sitt skjønner du...

Anonymkode: ee68d...bd8

Skrevet

Har en valp på 5 måneder, og kunne aldri tenke meg å ha henne i valpegrind. Her sikrer vi bare ledninger, og ellers lar vi henne utforske. Det er det valper skal gjøre når de er små. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i alle fall hatt heile leiligheten åpen, slik at den har muligheten til å gå hvor den vil - som den selv ønsker. Sikre rømningsveier, ledninger og slike ting da selvfølgelig.

Dessuten ønsker kanskje hunden å være i nærheten av deg om natten også? Da hadde det kanskje vært greit med en hundeseng / teppe eller noe inne på ditt soverom...

Anonymkode: a8ea1...583

Skrevet (endret)

Har ikke sikret eller sperret av noe i eneboligen når vi fikk valp. Men vi følger jo med, og dermed så har vi unngått biting på ting og tang i huset. 

En valp trenger å utforske og lære. Det er ikke som en baby som bare sitter der i grinden sin og ser på. En valp må få røre seg og lukte og å snuse slik at den blir kjent med plassen den bor på.

Endret av Cershae
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig

Har selv hatt 5 valper opp igjennom årene og de får få fritt rundt og utforske. Det er det valper skal gjøre. Eneste vi sikret de mot var trapper til å begynne med.

Hva er du redd for egentlig TS? At den skal skalle i en kommode eller liknende?

Gjest Chauve-Souris
Skrevet

Da jeg fikk valp brukte vi grind, men grinden var da rundt juletreet. Altså vi stengte ikke hunden inne, men heller andre ting inne. (Hun syntes det var fantastisk gøy å løpe inn i treet i full fart, slik at barnåler og pynt ble slengt veggimellom. :fnise: )

Kunne aldri ha falt meg inn å stenge henne inne i en liten grind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...