Anonym1212 Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Når får barna deres lov til å overnatte hos kjæresten sin? Min 16åring vil overnatte hos kjæresten, de har hvert sammen i 1 mnd nå. Hadde dere sagt ja?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Ja, hvorfor ikke? Hva "galt" kan de gjøre iløpet av en natt som de ikke kan gjøre ellers? Anonymkode: ed407...ff0 9
Mrs.Under Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Er det fordi du er redd for at de skal ha sex? Jeg kan love deg at de neppe kommer til å ha sex, når foreldrene til kjæresten er i huset. Slike ting gjør de etter skoletid når ingen er hjemme. Utover det, syns jeg vel at de kan ha et litt mer stabilt forhold enn 4 uker, før de begynner å drive på med overnatting. Hva syns foreldrene til kjæresten om dette da? 6
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Selvsagt, bedre at de gjør det i trygge omgivelser. Men siden det åpenbart er snakk om ei jente bør du sende henne til legen for å få p-piller. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 6 minutter siden, Anonym1212 skrev: Når får barna deres lov til å overnatte hos kjæresten sin? Min 16åring vil overnatte hos kjæresten, de har hvert sammen i 1 mnd nå. Hadde dere sagt ja? Da hadde jeg i alle fall sørget for at jenta var på p piller, og hatt en alvorsprat med begge to i forkant av første overnatting. Å nekte en 16. Åring noe uten godt forklart og forståelig forklaring der både ungdommen og den voksne har fått diskutert og sagt sin mening er viki med hensyn til tillit og god relasjon. Men det nytter ikke å begynne med moralprekener og god kommunikasjon når barnet er 16 år, dersom dett ikke har vært god kommunikasjon fra barnet ble født. Om dette er greit eller ikke, er noe en må vurdere hos hver enkelt 16. Åring. Noen er modne andre er uhyre barnslig. Det er og mulig å snakke med den andres foreldre og forhøre seg om hva de mener om saken. Å trå at 16. Åringer ikke har sex er naivt i dagens samfunn. Selv om det ikke er mulig å skjære alle 16. Åringe over en kam. Anonymkode: 8b00f...bf8 2
Gjest Marillia Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Ingenting kan hindre ungdom fra å ha sex, likevel valgte vi å tillate overnatting av kjæreste først når forholdet hadde vart noen måneder. Rett og slett fordi vi ønsker å bli kjent med de som skal overnatte hos oss, og fordi vi ikke ønsker at ungdommene tar med seg feks ons hjem... Det er vårt hjem og jeg hadde dånet om jeg tuslet rundt i morgenkåpen og det dukket opp en fremmed på stua en søndag morgen.
Anonym1212 Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2016 TS Jeg har ikke møtt kjæresten, fordi dattera mi vil ikke ta han med hitt fordi hun syns vi er plagsomme. Så vi kjenner heller ikke foreldrene hans. Han er 17 blir 18. Dattera mi går allerede på ppiller
Sirah Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 2 minutter siden, Anonym1212 skrev: TS Jeg har ikke møtt kjæresten, fordi dattera mi vil ikke ta han med hitt fordi hun syns vi er plagsomme. Så vi kjenner heller ikke foreldrene hans. Han er 17 blir 18. Dattera mi går allerede på ppiller Da hadde jeg satt det som et krav å få hilse på han først. Helst foreldrene også. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 2 minutter siden, Anonym1212 skrev: TS Jeg har ikke møtt kjæresten, fordi dattera mi vil ikke ta han med hitt fordi hun syns vi er plagsomme. Så vi kjenner heller ikke foreldrene hans. Han er 17 blir 18. Dattera mi går allerede på ppiller Da er saken en annen. Og svaret er nei, ingen overnatting. Du høres heller ikke ut til å ha et godt forhold tilmdatteren din med en slik kommentar? Anonymkode: 8b00f...bf8 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Synes du må få møte han først, det er minimum. Anonymkode: ba8c1...76e 1
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, Sirah skrev: Da hadde jeg satt det som et krav å få hilse på han først. Helst foreldrene også. Gud hvor pinlig det må være å være ditt barn. 5
Sirah Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Gud hvor pinlig det må være å være ditt barn. Hadde du sendt en 16åring avgårde på overnatting til noen du aldri har truffet? 9
Gjest supernova_87 Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke. Kan noen argumentere for hvorfor dere sier nei? Mange ungdommer flytter på hybel som 15/16-åring. Det er merkelig at disse skal klare det meste ved det å bo alene selv, mens de som bor hjemme ikke skal klare å ta et rettledet valg på om de skal overnatte sammen med kjæresten. Vil man ha sex så er det vel bedre at det skjer i senga hjemme enn i det forlatte skuret i skogen, du vet der bak skolen, eller i den brakka ved elva. Sett noen rammer, joda, men å nekte det, hvorfor? Hva er dere som sier nei redd for egentlig?
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #16 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, Sirah skrev: Hadde du sendt en 16åring avgårde på overnatting til noen du aldri har truffet? Nei, en 16åring er et autonomt vesen, de drar dit de selv vil. Eksen min flyttet inn hos meg når hun var 17, det er ikke sånn at foreldre egentlig bestemmer noe da.
Sirah Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Nei, en 16åring er et autonomt vesen, de drar dit de selv vil. Eksen min flyttet inn hos meg når hun var 17, det er ikke sånn at foreldre egentlig bestemmer noe da. Ok
Snigen Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 Har alltid fått lov til å overnatte hos både jenter og gutter - men om jeg hadde hatt en grense synes jeg 16 år burde vært rimelig. Da er du over den seksuelle lavalder, og har mest sannsynlig kunnskaper om prevensjon. Dessuten vil de ikke gjøre noe nytt på overnatting, som de ikke kan gjøre i andre omstendigheter. Vil de ha sex, så er det ikke et problem å finne tid eller sted. Min mor liker å hilse på personene jeg overnatter hos på forhånd. Det synes jeg er en grei regel. Dere som sier nei, har dere en begrunnelse? Kan dere utdype?
Macro Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Jeg fikk lov så lenge det var greit for hans foreldre at vi var der, og så lenge mine foreldre fikk beskjed om hvor jeg var.
Gjest O.G. Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor ikke? Hva "galt" kan de gjøre iløpet av en natt som de ikke kan gjøre ellers? Anonymkode: ed407...ff0 For man vet ikke om forholdet vil vare eller ryke etter bare en mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå