AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #61 Del Skrevet 24. mai 2016 Mine foreldre gjorde det samme, tok med barna uten at min bror visste at de satt uten seter, min svigerinne klikka i vinkel og ringte dem og var så hysterisk at de måtte kjøre av veien ved første avkjørsel(motorvei!), stoppe, vente til foreldrene fikk hentet barna og hele forholdet fikk seg en liten knekk først, da de gamle først og fremst ble sjokkert over hysteriet og styrken i reaksjonen. Men så roet alle seg, de snakket med foreldrene, og oss og andre, og alle støttet svigerinne i at det var dumt gjort av besteforeldrene og skal aldri forekomme, slik at de skjønte det faktisk, har beklaget veldig og kommer aldri til å gjøre det igjen med noe barn. Selvfølgelig skal man ikke hyle, skrike og anklage dem for å ville drepe barna, men det var uvitenhet og ubetenksomhet og gammel vane, og alle er venner og godt forlikt nå. Tilgi dem dette, også at hun lo, men få dem til å forsikre dere om at det ikke skal skje igjen, og de kan ikke passe barna hvis dere ikke stoler på det. Men kanskje de trenger å få høre andres meninger også, det er bare å høre om andre besteforeldre "for lov" til å kjøre usikrede barn rundt omkring, så bekrefter nok de fleste at det ikke er dere som tar feil her. Anonymkode: dcccc...306 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #62 Del Skrevet 24. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ikke i innlegget at det er ab som nekter kontakt. Kan vel også være besteforeldrene som er snurt over å ha blitt kjefta på, ellers kan jo for eksempel deres oppfatning av at ab har "store problemer" ført til en ny konflikt.. Anonymkode: dfe79...b42 Dette stemmer jeg nekter dem ikke kontakt, men de synes jeg overreagerte, jeg synes de ikke tok det på alvor at de hadde gjort noe potensielt livsfarlig, og å slenge rundt seg utriveligheter som at jeg liksom har store kontrollproblemer for å bli sint over bilhendelsen, fikk en temmelig stor konflikt igang. Anonymkode: 215f0...000 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #63 Del Skrevet 24. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår du hva "ha i bakhode" betyr? det betyr ikke "la henne slippe unna" eller "det er i orden" det betyr bare "ha i bakhode". Og jo, sånn var dt på den tiden og da er det lett for noen å falle litt ut og kreve påminning. Ser ikke problemet. Skal vi brenne denne bestemoren på bålet for dette syns du? gå ned fra din høye hest! Anonymkode: dc527...026 Hjelpes... Så sinna du ble! Jeg er ikke på noen hest - høy eller ikke høy. Men utifra meg selv og mine venner (som alle er på alder med denne bestemoren), så kan jeg vel likevel få si at "vi følger med i tiden" og holder oss oppdatert på nye lover? Uten å være på noen som helst hest eller andre dyr av en viss høyde. Anonymkode: f9946...1af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. mai 2016 #64 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vattenflaska Skrevet 24. mai 2016 #65 Del Skrevet 24. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at svigermødre i det hele tatt orker å forholde seg til hysteriske svigerdøtre som skal ha mannen til å "ta svigermor" så fort anledningen byr seg. :/ Anonymkode: a245d...441 Så det hadde kun vært greit å bli hysteriske hadde de kræsjet og ungen hadde blitt skadet? Gjetter på at du ikke er mor selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #66 Del Skrevet 24. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Mine foreldre gjorde det samme, tok med barna uten at min bror visste at de satt uten seter, min svigerinne klikka i vinkel og ringte dem og var så hysterisk at de måtte kjøre av veien ved første avkjørsel(motorvei!), stoppe, vente til foreldrene fikk hentet barna og hele forholdet fikk seg en liten knekk først, da de gamle først og fremst ble sjokkert over hysteriet og styrken i reaksjonen. Men så roet alle seg, de snakket med foreldrene, og oss og andre, og alle støttet svigerinne i at det var dumt gjort av besteforeldrene og skal aldri forekomme, slik at de skjønte det faktisk, har beklaget veldig og kommer aldri til å gjøre det igjen med noe barn. Selvfølgelig skal man ikke hyle, skrike og anklage dem for å ville drepe barna, men det var uvitenhet og ubetenksomhet og gammel vane, og alle er venner og godt forlikt nå. Tilgi dem dette, også at hun lo, men få dem til å forsikre dere om at det ikke skal skje igjen, og de kan ikke passe barna hvis dere ikke stoler på det. Men kanskje de trenger å få høre andres meninger også, det er bare å høre om andre besteforeldre "for lov" til å kjøre usikrede barn rundt omkring, så bekrefter nok de fleste at det ikke er dere som tar feil her. Anonymkode: dcccc...306 Enig. Anonymkode: 438da...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #67 Del Skrevet 24. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Forstår du hva "ha i bakhode" betyr? det betyr ikke "la henne slippe unna" eller "det er i orden" det betyr bare "ha i bakhode". Og jo, sånn var dt på den tiden og da er det lett for noen å falle litt ut og kreve påminning. Ser ikke problemet. Skal vi brenne denne bestemoren på bålet for dette syns du? gå ned fra din høye hest! Anonymkode: dc527...026 Et øyeblikk siden, Harlekin skrev: Jeg synes absolutt sikkerhet i bil er viktig og ikke skal kimses av - men jeg synes ikke det er noen grunn til å klikke av en engangs hendelse. Man fanger flere fluer med honning enn eddik, er det ikke så? Jeg tipper svigers "flirte" fordi de ble så paff over din reaksjon, de hadde ikke forventet det og er tydeligvis ikke oppdatert på nåtidens lovverk ang. bilsikring av barn. Nå vet de det, de vet hva du har sagt, så hvis det skjer igjen, da kan du klikke. Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja fornuftig å nekte barnet kontakt med besteforeldre over EN enkelthendelse du reagerte på... Anonymkode: dd1b0...eaf Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at svigermødre i det hele tatt orker å forholde seg til hysteriske svigerdøtre som skal ha mannen til å "ta svigermor" så fort anledningen byr seg. :/ Anonymkode: a245d...441 Anonymkode: 438da...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 24. mai 2016 #68 Del Skrevet 24. mai 2016 Vært veldig mange "svigermødre" tråder nu.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 24. mai 2016 #69 Del Skrevet 24. mai 2016 1 time siden, Sadness skrev: Nei, du overreagerer ikke. Det er ditt barn, du bestemmer. Det må hun bare godta. Jeg hadde sagt det rett ut "hører du ikke etter på hva JEG sier, da får du ikke passe barnebarnet ditt lengre". Ferdig, det er snakk om ditt barns sikkerhet. Enig med deg. Hører de ikke på beskjeden de får så kan de ikke passe heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #70 Del Skrevet 24. mai 2016 Altså besteforeldre vet jo ikke bedre. De kom jo med en tidsmaskin rett fra 70-tallet og kan jo ikke for at de ikke har hørt om sikring i bil. Nå hadde jeg ikke klikket, men hadde noen nektet å sikre barna i bil etter hendelsen, så hadde jeg nektet dem å passe dem. Anonymkode: 5e7d2...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #71 Del Skrevet 24. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå hadde jeg ikke klikket, men hadde noen nektet å sikre barna i bil etter hendelsen, så hadde jeg nektet dem å passe dem. Anonymkode: 5e7d2...d3a Helt enig,men nå har jo ikke svigers nektet det. Anonymkode: 438da...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zhakira Skrevet 24. mai 2016 #72 Del Skrevet 24. mai 2016 JA, det er uforsvarlig, men det er vel kun her i Norge/Norden man bryr seg om barnesete. Dra til Spania eller Hellas feks, ingen som har barneseter der. Hadde gitt beskjed om at det ikke er greit, men ingen vits i å overreagere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. mai 2016 #73 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Jeg synes det er utrolig merkelig at det er bare menns mødre som er håpløse, akterutseilte, uvitende osv. osv. Svigerdøtrenes mødre er rene engler. Vi med både sønner og døtre som har partner og barn, lider vel av personlighetsforstyrrelse antagelig. Bare så dere vet det, det finnes faktisk foreldre som heller ikke er så nøye med sikkerhet i bil. Endret 24. mai 2016 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 24. mai 2016 #74 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Den Monday, May 23, 2016 at 14.13, AnonymBruker skrev: Mange busser har faktisk både barneseter og belter.. I tillegg kan man ha barnet i vogn, og sikre vognen med belter på bussen. I tillegg er det ulike regler for buss og bil.. En kollisjon er også som regel langt verre med bil enn med buss, grunnet at en buss har langt større masse enn en personbil. Der en personbil ville blitt helt trekkspill kommer bussen gjerne unna med en liten ripe og kanskje en knust lykt. Anonymkode: 94960...7ee En kollisjon hvor ditt barn smeller hode i setet foran på grunn av manglende beltebruk, eller en kollisjon hvor ditt barn får en voksen over seg på grunn av manglende beltebruk, kan være vel så skadelig som kollisjon i en bil.. Til ettertanke for dere atter en gang setter dere usikret inn i et buss full av folk.Der det er belte skal belte brukes.. Hilsen ei som gikk med gips i noen uker og(og hvor operasjon var nødvendig) på grunn av en idiot som satt usikret og falt over meg da bussen fikk en real sleng på glatt vei. Kommentarer som dette er med på å gi et forvrengt syn på hvor trygg og stor bussen er, når man ikke tenker på at folkene i den kan bli skadet, selv om bussen bare får en liten bulk.. Jeg syns du har grunn til å reagere TS. Pass på at de alltid har sete tilgjengelug når de passer barna, så unngår dere denne problemstillingen Endret 24. mai 2016 av Sinsiew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #75 Del Skrevet 24. mai 2016 Et øyeblikk siden, Sinsiew skrev: En kollisjon hvor ditt barn smeller hode i setet foran på grunn av manglende beltebruk, eller en kollisjon hvor ditt barn får en voksen over seg på grunn av manglende beltebruk, kan være vel så skadelig som kollisjon i en bil.. Til ettertanke for dere atter en gang seter dere usikret inn i et buss full av folk.Der det er belte skal belte brukes.. Hilsen ei som hikk med gips i noen uker og(og hvor operasjon var nødvendig) på grunn av en idiot som satt usikret og falt over meg da bussen fikk en real sleng på glatt vei. Kommentarer som dette er med på å gi et forvrengt syn på hvor trygg og stor bussen er, når man ikke tenker på at folkene i den kan bli skadet, selv om bussen bare får en liten bulk.. Jeg syns du har grunn til å reagere TS. Pass på at de alltid har sete tilgjengelug når de passer barna, så unngår dere denne problemstillingen Joda, hun har en grunn til å reagere, og vi fleste av oss er enig at det er ikke ok, men endel av oss synes hun overreagere på måten det blir tatt opp og i etterkant. det er ikke noe vits i lage dette til stor sak. Ta en prat med sviger, forklar på en rolig måte at de må bruke bilsete og ha det tilgjengelig for dem når de passe dem. Blir litt drøyt å skal nekte de å passe ungene som det høres ut som enkelte mener. Anonymkode: 438da...614 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 24. mai 2016 #76 Del Skrevet 24. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, hun har en grunn til å reagere, og vi fleste av oss er enig at det er ikke ok, men endel av oss synes hun overreagere på måten det blir tatt opp og i etterkant. det er ikke noe vits i lage dette til stor sak. Ta en prat med sviger, forklar på en rolig måte at de må bruke bilsete og ha det tilgjengelig for dem når de passe dem. Blir litt drøyt å skal nekte de å passe ungene som det høres ut som enkelte mener. Anonymkode: 438da...614 Jeg har ikke sakt at det er greit å overreagere. Det er en smal sak å løse.. Jeg mener heller ikke at de ikke skal få lov til å passe ungen. Skjønner ikke helt siteringa da jeg kun sier at belte og sikring skal brukes der det brukes kan, og at hun har liv til å reagere, feks ved å kjøpe et sete som besteforeldrene kan ha tilgjengelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #77 Del Skrevet 24. mai 2016 Et øyeblikk siden, Sinsiew skrev: Jeg har ikke sakt at det er greit å overreagere. Det er en smal sak å løse.. Jeg mener heller ikke at de ikke skal få lov til å passe ungen. Skjønner ikke helt siteringa da jeg kun sier at belte og sikring skal brukes der det brukes kan, og at hun har liv til å reagere, feks ved å kjøpe et sete som besteforeldrene kan ha tilgjengelig Bra Vært litt av ett hylekor her inne, godt å se at noen er fornuftige og ikke skal lese det absolute det verste i absolutte alt Men nå kommer du inn i diskusjon på 4 sider som har vart siden kl 13 i går, noen av oss vært med helt fra begynnelsem Du har kanskje ikke fått med deg alt som har blitt skrevet, så da kan jeg skjønne at du ikke skjønner siteringen Anonymkode: 438da...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teletubbie Skrevet 24. mai 2016 #78 Del Skrevet 24. mai 2016 18 minutter siden, Arabella skrev: Bare så dere vet det, det finnes faktisk foreldre som heller ikke er så nøye med sikkerhet i bil. Hvorfor er det relevant? Det har da ingenting å si for TS at enkelte foreldre ikke er nøye med sikkerhet i bil? Skjønte ikke helt hvor du ville med dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå