Tjukka70 Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hei! Jeg har lest litt på trådene her og sett at det er mange som meg som ønsker å gå ned før sommeren Tenker først på å kutte ned på sukker, men hvordan kutte ned uten å måtte tenke på alle matvarer man bruker? Det er jo de selvfølgelige tingene som søtsaker, kaker og brus. Men synes det er vanskelig å ta hensyn til sukker som finnes i matvarer...
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Det kommer jo selvsagt an på hvor streng du trenger/ønsker å være. Jeg tenker ikke på hvor mye karbohydrater det er i vanlig mat som makrell i tomat osv, men spiser lite pasta, brød for å begrense det noe. Grønnsaker heller enn frukt. Men du må i kaloriunderskudd for å gå ned. Hvis du spiser mye sjokolade og godteri, gjør du nok mye ved å kutte der. Selv om det er sukker i mye mat. Anonymkode: 8ed1c...e2b
Gjest Ajax Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Dersom du bare skal bli tynnere uten noe fitnessideal så trenger du ikke fjerne sukkeret. Makroene dine bør bestå av 50% carbs 30% prots 20% fett Sukker går under karbohydrater, dersom målet ditt bare er vektnedgang kan du fint spise 50% sukker hver dag så lenge du ligger på kaloriunderskudd. Men sukker varer ikke så lenge, så derfor bør dine carbs være langsomme. Dvs. Fullkorn!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har i første omgang valgt å kutte alt av godterier for en måneds-periode. Håper se noe effekt. Kutter også ned på brød, og spiser heller knekkebrød, salat eller egg. kutter også alt av brus/juice. Passer på å ikke spise for mye frukt. Ellers spiser jeg som vanlig, orker ikke se på sukkerinnhold i hver eneste matvare, det blir altfor mye lavkarbo for meg. Antar det jeg holder på med er grovkarbo. Så langt, etter to uker, tre kilo ned. Anonymkode: 7ab70...d5d
Tjukka70 Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i første omgang valgt å kutte alt av godterier for en måneds-periode. Håper se noe effekt. Kutter også ned på brød, og spiser heller knekkebrød, salat eller egg. kutter også alt av brus/juice. Passer på å ikke spise for mye frukt. Ellers spiser jeg som vanlig, orker ikke se på sukkerinnhold i hver eneste matvare, det blir altfor mye lavkarbo for meg. Antar det jeg holder på med er grovkarbo. Så langt, etter to uker, tre kilo ned. Anonymkode: 7ab70...d5d Hei! Dette er det jeg også har tenkt. Men gjør det nok ikke så drastisk som å kutte ALT godteri...:) Men brus/juice, ikke så mye brød. Bl. a. Mange gode tips her:)
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 17 minutter siden, Tjukka70 skrev: Hei! Dette er det jeg også har tenkt. Men gjør det nok ikke så drastisk som å kutte ALT godteri...:) Men brus/juice, ikke så mye brød. Bl. a. Mange gode tips her:) Det beste er å bytte ut matvarer. Isteden for sjokolade og smågodt lager du deg et festmåltid av frukt (kutt opp og server som smågodt). Isteden for potetgull tar du gullrøtter og dipp (finn en med litt få kalorier da). Isteden for brus og juice drikker du vann. Isteden for brød spiser du knekkebrød (gjerne et som er veldig grovt). Ved å bytte ut maten med andre alternativer slipper du å endre adferd, da får du det du vil ha, bare i en litt annen form. Da slipper man å sitte foran fjernsynet mens man ser på The Biggest Looser å pine seg fordi magen romler siden man ikke har potetgull, stratos og cola. Man har vann, et fruktbrett og gullrøtter. Samme med knekkebrød og brød, det er en lett erstatting, funker i samme måltider.
Tjukka70 Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2016 24 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det beste er å bytte ut matvarer. Isteden for sjokolade og smågodt lager du deg et festmåltid av frukt (kutt opp og server som smågodt). Isteden for potetgull tar du gullrøtter og dipp (finn en med litt få kalorier da). Isteden for brus og juice drikker du vann. Isteden for brød spiser du knekkebrød (gjerne et som er veldig grovt). Ved å bytte ut maten med andre alternativer slipper du å endre adferd, da får du det du vil ha, bare i en litt annen form. Da slipper man å sitte foran fjernsynet mens man ser på The Biggest Looser å pine seg fordi magen romler siden man ikke har potetgull, stratos og cola. Man har vann, et fruktbrett og gullrøtter. Samme med knekkebrød og brød, det er en lett erstatting, funker i samme måltider. Ja, jeg kan nok med fordel få knekkebrød inn i matvanene i stedet for brød. Men er skikkelig svak i helgene...:-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå