Gå til innhold

Hvor er det bra å bo med barn i Kristiansand?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte til Kristiansand på grunn av jobb. Er ikke kjent i byen i det hele tatt:P Noen som kan si litt om hvor det er bra å bo med barn i barnehagealder? Begge to skal jobbe midt i sentrum, så hvis det ikke er langt unna/mye rushtrafikk er det et pluss.

Ser det er mye til salgs på Justneshalvøya. Er det et bra sted?

Anonymkode: db7bc...74c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan dere ser for dere å bo. Miljø, type nabolag etc. Det finnes flere steder i nærheten av sentrum som kan være bra. Alt jeg anbefaler er å holde dere unna Grim og Tinnheia. Ikke gode områder for barn (etter min erfaring og mening).

Rushtrafikken finnes fra de fleste retninger inn til sentrum, så Lund kunne kanskje vært et greit alternativ om den er viktig å unngå. Kort vei til byen og flere hyggelige områder å bo i. Men fra 07.30- og fra 15.30- er det kø. Utenom mot Østsiden av Kristiansand.  

Om dere ønsker å bo litt utenfor sentrum, er det mellom 10-15 minutter med bil om en bor i Randesund (øst). Da gjerne Søm eller Dvergenes. Av alle områder i Kristiansand er det Randesund jeg ville anbefalt som høyest på listen. For barnets del må jeg innrømme at Dvergenes barneskole er skolen jeg ønsker at mine barn skal gå på, og kommer til å flytte henover etterhvert når våre barn skal starte på skole. Miljøet er helt fantastisk i det området, og det finnes boliger i de fleste kategorier ut fra hva man ønsker. Flere jeg kjenner der arbeider i sentrum og har barn, noe som for dem går helt fint. Det er ikke rushtrafikk den retningen ut av sentrum på ettermiddagen, da de fleste pendler mot vest. 

Håper dere kommer til å trives i Kristiansand! 

Anonymkode: 05608...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...