AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hei jeg skal sende søknad for adopsjon. Jeg alle papirene klare. Men lurte ett par ting. 1.Det står jeg må sende inn bostedsattest med adressehistorikk fra folkeregisteret, dersom søkerne er samboere eller ekteskapet har vart kortere enn to år, ikke eldre enn 6 mnd. Vi har vært gift i 5 år. Har bostedsattest som er 2 år gammel. Kan jeg sende inn den eller må den ikke være eldre enn 6 mnd? 2. det står at for at søknad om adopsjon fra utlandet skal innvilges må det fremvises kursbevis fra adopsjonsforberedende kurs. Hva betyr det? Anonymkode: 8845b...e9d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 1) Ettersom dere har vært gift i 5 år så holder det at du sender med vigselattest 2) Det betyr akkurat det som står: at dere må på adopsjonsforberedende kurs. Det arrangeres av bufetat, så vidt jeg vet. Dessuten: å adoptere er en lang og møysommelig prosess med masse formaliteter, papirer som skal fylkes ut og sendes inn osv. Det kan være en god ide å sette seg inn i dette før dere prøver å søke. Anonymkode: 1da41...5ad 2
stan Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 1. Du trenger en bostedattest som er nylig, ikke eldre enn seks måneder. 2. Adopsjonsforeningene har slike kurs, kontakt dem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 http://www.bufdir.no/Adopsjon/Adopsjonsforberedende_kurs/ Anonymkode: 1da41...5ad
TheGirlWhoWaited Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg skal sende søknad for adopsjon. Jeg alle papirene klare. Men lurte ett par ting. 2. det står at for at søknad om adopsjon fra utlandet skal innvilges må det fremvises kursbevis fra adopsjonsforberedende kurs. Hva betyr det? Anonymkode: 8845b...e9d Er du sikker på at du har satt deg godt nok inn i dette, og er klar - når du altså ikke engang skjønner hva "fremvises kursbevis fra adopsjonsforberedende kurs" betyr? 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 2 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Er du sikker på at du har satt deg godt nok inn i dette, og er klar - når du altså ikke engang skjønner hva "fremvises kursbevis fra adopsjonsforberedende kurs" betyr? Akkurat det tenker jeg også. Anonymkode: f6b08...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå