Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har nettopp søkt AAP og har forstått det slik at jeg vil bli kalt inn til NAV dersom søknaden blir godkjent, noe jeg går ut ifra at den blir. Så er det arbeidsevnevurderingen jeg lurer litt på. Hvordan foregår det? Og er det noen som vet hvor lang behandlingstid de har?

Anonymkode: 1e155...8e2

Skrevet

Jeg fikk vedtak om innvilget AAP først, før jeg ble innkalt til felles infomøte ikke så lenge etter.

Sånn jeg forstod det, så blir arbeidsevnen da vurdert både ut i fra skjemaet du skal sende inn, og det legen har sendt inn. Så skal NAV sin lege se over begge, og ta en endelig vurdering (mulig jeg har misforstått noe, men slik forklarte i hvertfall saksbehandleren min det).

Behandlingstiden skal i utgangspunktet være 8 uker, men det varierer fra kontor til kontor. Står noe om det her https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV?kap=398578

Når det skal sies, jeg fikk beskjed om 8 uker da jeg søkte i fjor - og det tok laaaang tid. Søkte 17 juni, og fikk vedtak 15 januar i år...

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Titania skrev:

Jeg fikk vedtak om innvilget AAP først, før jeg ble innkalt til felles infomøte ikke så lenge etter.

Sånn jeg forstod det, så blir arbeidsevnen da vurdert både ut i fra skjemaet du skal sende inn, og det legen har sendt inn. Så skal NAV sin lege se over begge, og ta en endelig vurdering (mulig jeg har misforstått noe, men slik forklarte i hvertfall saksbehandleren min det).

Behandlingstiden skal i utgangspunktet være 8 uker, men det varierer fra kontor til kontor. Står noe om det her https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV?kap=398578

Når det skal sies, jeg fikk beskjed om 8 uker da jeg søkte i fjor - og det tok laaaang tid. Søkte 17 juni, og fikk vedtak 15 januar i år...

Wow, da brukte de jo et halvår på saken din... Det er jo nesten tragisk. Hva gikk infomøte i da? Er det bare deg og en saksbehandler eller skal legen og være med på slike møter?

Skrevet

Infomøtet jeg var på var for alle som nettopp hadde fått innvilget søknad. Der fikk vi litt generell info om AAP, før det ble satt opp avtaler med saksbehandler. :) Men det kan jo variere fra kontor til kontor, tenker jeg :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Titania skrev:

Infomøtet jeg var på var for alle som nettopp hadde fått innvilget søknad. Der fikk vi litt generell info om AAP, før det ble satt opp avtaler med saksbehandler. :) Men det kan jo variere fra kontor til kontor, tenker jeg :)

Såpass ja... Men det er vel kanskje slik det må gjøres i storbyene for vi er vel kanskje så mange om søknadene, og nå er det sikkert flere enn vanlig pga. dårlige tider. Tusen takk for svar, forresten. :blomst:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...