Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gå innom banken med kontanter og spør om de kan overføre de til en persons konto? 

Anonymkode: 2a9fc...277

Videoannonse
Annonse
Gjest Birti
Skrevet

Du kan gå i banken, og bruke "sette inn kontanter"-maskina og sette det rett på riktig konto. Gjorde dette senest i desember selv :-)

AnonymBruker
Skrevet

Åå så bra! Kan jeg gjøre dette selvom jeg ikke har bankkortet mitt med meg? Må jeg ha en bruker der eller noe? Og går det selvom vi har ulik bank?

Gjest Birti
Skrevet

Du må ha med deg bankkortet ditt, det er sånn maskina aksepterer deg. Mulig du kan gjøre det i skranken uten - det har jeg ikke forsøkt. Da må du nok uansett i alle fall ha ID av noe slag tipper jeg. Jeg overførte fra Sparebank1 til Dnb, så ulik bank går fint :-)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Birti skrev:

Du må ha med deg bankkortet ditt, det er sånn maskina aksepterer deg. Mulig du kan gjøre det i skranken uten - det har jeg ikke forsøkt. Da må du nok uansett i alle fall ha ID av noe slag tipper jeg. Jeg overførte fra Sparebank1 til Dnb, så ulik bank går fint :-)

Takk for svar! Jeg er under 18, går det da?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå innom banken med kontanter og spør om de kan overføre de til en persons konto? 

Ja. Men du må enten først sette dem inn på kontoen din for så å overføre pengene i din bank, eller ha et bankkort som du legitimerer deg megmog bruker i pengeinnskuddsmaskinen. Dette kan ikke gjøres via skranken. Alle banker er kontantløse, kun maskinell behandling av penger/minibank/innskuddsmaskin. 

Anonymkode: e6d13...1bd

Skrevet

I min lokalbank får du ikke gjort det, for de har ikke kontanter i banken. Mange banker har nå gått over til kun å ha rådgivningstjenester i banken, og Bank i Butikk for innskudd og uttak. Du må nesten høre med ditt lokalkontor for å finne ut av det, eventuelt sjekke nettsiden.

Bank i Butikk her fungerer slik at du går i kassen, får en innskuddslapp der du skriver kontonummer og beløp, så får du en kvittering. Enklere enn å stå i banken, men tar litt tid da de ansatte ikke er vant med det, og du må stå i den vanlige kassakøen og irritere kundene som bare skal handle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...