AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg tenker å reise til Malta på språkreise, alene (uten noen venner). Er det none osm har erfaringer? Reiste dere med STS eller EF? Anonymkode: ee647...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg reiste på språkreise (EF) da jeg var ung, for over 15 år siden, og for meg var det ikke verdt pengene. Hvis du er ekstremt sosial og glad i å treffe nye mennesker, er det sikkert ok, men jeg ville nesten rådet deg til å finne en annen slags "camp" eller kurs. Det er nok få eller ingen unge i dag som har behov for eller glede av å sitte inne om sommeren og ha banal engelskundervisning i et fremmed land. Det er alt utenom som egentlig er moro, så jeg ville sett meg om etter noe med et annet fokus. Språkreiser er dyre greier i forhold til det man får igjen. Anonymkode: 532af...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente2000 Skrevet 23. mai 2016 #3 Del Skrevet 23. mai 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiste på språkreise (EF) da jeg var ung, for over 15 år siden, og for meg var det ikke verdt pengene. Hvis du er ekstremt sosial og glad i å treffe nye mennesker, er det sikkert ok, men jeg ville nesten rådet deg til å finne en annen slags "camp" eller kurs. Det er nok få eller ingen unge i dag som har behov for eller glede av å sitte inne om sommeren og ha banal engelskundervisning i et fremmed land. Det er alt utenom som egentlig er moro, så jeg ville sett meg om etter noe med et annet fokus. Språkreiser er dyre greier i forhold til det man får igjen. Anonymkode: 532af...7fc Tusen takk for svar! Har egentlig tenkt litt av det samme og vurderer derfor å reise et språkurs som har 3 timer undervisnng i 2 uker og 1 uke med "fri" Er enig i at det er dyrt og prøver derfor å finne ut så mye jeg kan før jeg bestiller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. mai 2016 #4 Del Skrevet 23. mai 2016 Nå begynner erfaringene mine å bli over 20 år gamle, så det spørs vel hvor relevante de er lenger... Jeg dro på språkreise alene med STS da jeg var 14, og hadde tre fantastiske uker. Undervisningen var ikke all verden - jeg hadde samme undervisning som de som var flere år eldre enn meg og syntes ikke det var spesielt utfordrende, men de færreste var der primært for å lære masse. Er det det som er hovedmålet ditt finnes det bedre alternativer, men som opplevelse var det supert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente2000 Skrevet 23. mai 2016 #5 Del Skrevet 23. mai 2016 58 minutter siden, Daria skrev: Nå begynner erfaringene mine å bli over 20 år gamle, så det spørs vel hvor relevante de er lenger... Jeg dro på språkreise alene med STS da jeg var 14, og hadde tre fantastiske uker. Undervisningen var ikke all verden - jeg hadde samme undervisning som de som var flere år eldre enn meg og syntes ikke det var spesielt utfordrende, men de færreste var der primært for å lære masse. Er det det som er hovedmålet ditt finnes det bedre alternativer, men som opplevelse var det supert. Takk for svar! Jeg er ute etter opplevelsen mer enn læringen så da høres Malta perfekt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Del Skrevet 26. mai 2016 Den 22.5.2016 at 21.44, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å reise til Malta på språkreise, alene (uten noen venner). Er det none osm har erfaringer? Reiste dere med STS eller EF? Anonymkode: ee647...d98 Var på språkreise i Malta i tre uker i 2013. Det var lærerikt, men kanskje ikke så mye som det skulle.. men det var faktisk vår egen skyld, fordi vi i de norske gruppene snakket jo norsk til hverandre, også var de andre gruppene stort sett svensker og dansker, og da kunne vi jo ofte snakke norsk med dem også.. hadde vi derimot snakket engelsk hele tiden så hadde vi jo lært mer. Men vi hadde skole i ukedagene (man - fre) som varte fra 9 til 14 tror jeg det var. Og etter skole dro vi på en strand, eller dro på shopping, eller noe sånt. Vi hadde også veldig masse fester (tror det var 3 fester per uke, minst). Også hadde jeg og venninna mi, som jeg dro med, valgt å ta pakken med skole to uker, og én uke med bare ferie. Det var veldig deilig! Friuka var da den siste uka. På skolen ble vi forresten inndelt i klasser etter språknivået vårt, så jeg kom ikke engang i samme klasse som mitt reisefølge fordi vi fikk ulike nivåer etter den lille testen vi fikk den første skoledagen. Det var noen få som reiste alene, og det så ut til å gå fint for alle. Jeg og venninna mi ble kjent med tre jenter der hun ene hadde reist alene, men hun hang jo da med alle oss hele tiden, så det gikk veldig bra for henne ihvertfall. Det var hele tiden fantastisk vær, og spesielt deilig å ligge ved bassenget (er ikke så glad i all sanden på stranda). Det du derimot må være obs på er å ha kontant på deg hver gang dere skal besøke en strand, fordi solsenger og parasoller koster penger, og ikke alle steder har kortautomat! Er ikke snakk om mye, men noen få euro så du slipper å alltid måtte ligge i sanden. Ta også økonomisk høyde for om de arrangerer kinotur eller liknende, som ikke akkurat alle må være med på, men hvis du vil det så koster det ekstra med tanke på kinobilletten lunsj måtte vi også kjøpe selv. Vi bodde på 4-stjerners hotell, noe som føltes som luksus. Maten var derimot ikke så veldig fantastisk.. og jeg ble overrasket over at matkulturen var så lik Italia sin (det burde kanskje ikke overraske meg, men det gjorde det). Det var liksom ikke så spennende utvalg, og gikk mye på pizza og pasta. Det var buffet på hotellet hver dag da, men jeg vet at det var en del som ikke akkurat syntes at maten der var så fantastisk. Nå føler jeg at jeg har skrevet for mye negativt om turen.. det var virkelig morsomt å være med altså! Superdeilig i varmen, morsomt sosialt, og moro å oppleve. Tror at det kuleste der var de faste festene på onsdager og lørdager, da vi dro til st.peters pool (drit kult badested) og den blå lagunen Anonymkode: 17513...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Del Skrevet 26. mai 2016 Den 22. mai 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å reise til Malta på språkreise, alene (uten noen venner). Er det none osm har erfaringer? Reiste dere med STS eller EF? Anonymkode: ee647...d98 Jeg reiste alene til Tyskland for noen år siden, var der i en måned. Det var den beste sommerferien jeg har hatt noensinne, var utrolig sosialt, og lærte masse tysk. Da reiste jeg gjennom språkreisebyrået, fikk god hjelp fra dem. Var også en måned i USA i fjor. Det var også en fantastisk fin tur, traff masse bra folk og har flotte opplevelser! Reiste gjennom EF da, og det var skikkelig dårlig service - så ville styrt unna! De lovte inkludert frokost - fikk ingen frokost, de sa det var svømmebasseng - var ikke noe basseng, de lovte eget soverom - det var det heller ikke, lovte undervisning på mitt nivå- men siden jeg er fra Norge og vi snakker ganske bra norsk sammenlignet med folk fra andre land så snakket de fleste andre på kurset dårligere engelsk... så språklig var det lite utfordring, og ganske kjedelig. EF sin løsning var å gi meg to privattimer for å veie opp for en mnd med engelskundervisning på laaavt nivå. Anbefaler språkreise på det sterkeste, men ville styrt laaangt unna EF!! Anonymkode: dbb63...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chalm Skrevet 24. juni 2016 #8 Del Skrevet 24. juni 2016 Den 22. mai 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å reise til Malta på språkreise, alene (uten noen venner). Er det none osm har erfaringer? Reiste dere med STS eller EF? Anonymkode: ee647...d98 Hei! Så bra at du har lyst til å dra på språkreise! Det er kjempe gøy å være på språkreise, og selv har jeg vært på Malta med EF i tre uker. Og det var sykt gøy og lærerikt. Jeg fikk mange nye venner og jeg snakker fortsatt med de fleste. Det var en tid jeg aldri kommer til å glemme. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg absolutt valgt EF. EF er et firma som arrangerer språkreiser og språkkurs for barn, ungdom, studenter og voksne. Det som er så bra med EF er at de er super opptatte av at alle skal ha det bra og at alle er trygge på språkreiser og språkkurs. Men i dette tilfelle så er det jo språkreise som gjelder, så da kan jeg jo fortelle deg mest om det Hvis du viser din interesse for å dra på språkreise med EF, så hjelper de deg fra dag 1. For å vite litt mer om hvilke destinasjoner EF har å tilby, ekstrapakker til språkreisen, hvilke overnattings muligheter de har på destinasjonen, hvordan en timeplan for en uke på Malta vil se ut osv.. Så burde du bestille en helt gratis brosjyre. Og hvis du ikke allerede har gjort det, så kan du bestille en her: http://my.ef.com/Charlotte.Alm/ Brosjyren vil komme i løpet av noen dager og du vil også mest sannsynligvis bli ringt opp av noen ansatte på EF kontoret. Og det er det som er dag 1 på hele reisen. Ansatte hos EF vil hjelpe deg med de aller rareste spørsmålene du kan tenke deg, så ikke vær redd for å spørre. Selv spurte jeg om de rareste ting så de til og med begynte å le av spørsmålene mine. Hahaha. Så da er det bare å kaste seg over telefonen eller pc og ringe eller sende mail. Da vil de svare så fort som mulig Og når de ringte meg første gangen, så var jeg egentlig ikke så veldig interessert i språkreise, men når jeg faktisk begynte å se litt på den brosjyren og når de ringte for å spørre om jeg lurte på noe, så bare kom alle de kule og morsomme tingene ved en språkreise opp og da begynte det å bli aktuelt. Og plutselig hadde jeg allerede bestilt :D Hvis du skal på språkreise med EF, så vil det alltid være en norsk kursleder med på reisen, fra dere ankommer flyplassen her i Norge klare til avreise og til du lander i Norge igjen, ferdig med 2 eller 3 uker på språkreise. Men i tillegg til det så vil det være folk med rosa EF t-skjorter over alt! Og det gir den ekstra trygghetsfølelesen som er god å ha når man er så langt hjemmefra. Og alle som jobber for EF på destinasjonen er selvfølgelig der for å hjelpe deg og svare på dine spørsmål hvis et skulle være noe. Og hvis du skal dra alene, så trenger du absolutt ikke å bekymre deg for å ikke ha noen å være med. Jeg dro alene og fikk mange venner. Så uansett så vil det være noen som er din type, enten det er fra Norge eller alle de andre landene. Men jeg andbefaler på det sterkeste å dra på språkreise med EF. For de legger alt tilrette for deg og dine behov. Og de setter din trygghet alle høyest. Hilsen en EF ambassadør som har vært på språkreise med EF på Malta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #9 Del Skrevet 24. juni 2016 Var på språkreise til Torquay i England som 16 åring. Var bare fest og fyll. Hadde det utrolig moro. OBS: Dette var i 1989 og ungdomstiden var litt mindre seriøs da. Måtte tenke litt på om vi hadde språkundervisning i det hele tatt og det var sikkert det som var samlingen om morgenen? Det var beachparty, rangling, rullekøytedisco og mye spennende hurtigmat vi ikke hadde i Norge den gangen. Drakk famous Goose whiskey første gang. Inkludert var 3 dager i London med hotell midt i horestrøket. All part of the exprerience. Glad det ikke fantes internett, kameratelefoner og facebook. Var borte i 3 uker og sendte 2 kort hjem Anonymkode: 2a546...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Del Skrevet 24. juni 2016 Mine erfaringer med språkreiser er også over 10 år gamle. Begge gangene reiste jeg alene og med EF. Først til California og deretter til Nice. California var utrolig gøy, fordi det var et ordentlig opplegg der EF gjorde oss alle til en sammensveiset gjeng med felles utflukter osv. Vi var delt opp i flere nasjonaliteter i forskjellige områder der vi bodde og tok skolebussen sammen. Jeg er ganske utadvent og målbevisst derfor gjorde jeg en deal ut av å henge med og prate engelsk med de utenlandske medstudentene (imotsetning til hva de fleste andre gjorde) samt selvsagt med vertsfamilien. Det fikk jeg stor utbytte av i ettertid. Ble helt naturlig å snakke engelsk som ung. Så for meg var den reisen fantastisk, absolutt verdt det og jeg har kontakt med mange europeiske venner som jeg ble kjent med der fortsatt. I Nice var opplegget helt annerledes. Vi var mer "selvstendige" der. Ikke noe sammensveiset gjeng i det hele tatt. Måtte komme til og fra skolen på egenhånd og jeg må innrømme at jeg og vennene jeg fikk der ditchet skolen en del. Lærerne var der bare for å gjøre jobben sin og brydde seg ikke stort om hvem som manglet av elever, imotsetning til i California der lærerne nærmest ble venner med oss hele gjengen. Oppgavene var veldig teoretiske. For meg var skoleopplegget i Nice kjedelig. Jeg lærer mer av å samtale med nye venner på andre språk slik vi fikk anledning til i California. Vet ikke om det er sant, men jeg ble fortalt at vertsfamiliene og lærerne i California gjør jobbet frivillig uten betaling, men i Europa blir de betalt. Og det utgjør jo i så fall en stor forskjell i hvor mye sosial investering de gjør. Så mitt råd er at dersom du vil få noe ut av det språklige, må du gjøre en innsats for å være sosial med de utenlandske studentene. Anonymkode: 6cff7...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Del Skrevet 24. juni 2016 Min datter reiste med STS til Oxford i 2014 og var kjempefornøyd. Hun gikk intensiv-kurset, da, så de hadde mer undervisning og ble mer utfordret på det språklige. Det var også en del felles aktiviteter på kvelden/i helgene. Og elevene var fra hele Europa, ikke bare andre nordmenn eller svensker. Hyggelig vertsfamilie hadde fikk hun også, selv om de fikk betalt. Hun var kjempefornøyd og har anbefalt det videre til mange. Sønnen min reiser på fotballcamp i år. Der er det språklige utbyttet antagelig en god del mindre, men det er ok- hans hovedmål er at det skal være en artig opplevelse mens han får trent seg litt i engelsk. Jeg tenker at det er viktig å velge reisemål og kurs etter hva du ønsker å oppnå. Det finnes jo alt nå, fra sportskurs til bloggekurs til intensive språkkurs, og prisene varierer jo også. Hvis det er viktig å bli bedre i engelsk ville jeg nok ikke valgt to ukers minimumsundervisning og en uke fri... Men som morsom sommertur kan det være helt topp! Anonymkode: 70487...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå