Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dette virker ennå helt surrealistisk for meg. Rett før helgen ble jeg ringt opp av kommunen som ville ha meg på jobbintervju på en stilling jeg egentlig søkte på for et år siden. Dessverre ble prosjektet deres utsatt, og nå har de altså startet igjen. Jeg er den eneste som skal på intervju og er så nervøs! Jeg trodde ikke at jeg skulle få denne muligheten da jeg bare er 20 år gammel. Jeg studerer sosialt arbeid på Universitetet og har et år igjen før jeg er ferdig og har Bacheloren i handa. Noen tips til jobbintervjuet?! Grugleder meg SÅ mye og føler jeg må gjøre et supergodt inntrykk siden jeg er såpass ung... Det er avgjørende for meg å få denne jobben da jeg virkelig trenger litt erfaring innenfor feltet før jeg er ferdig utdannet. Jeg er frivillig på krisesenter og har mye erfaring innenfor feltet så jeg føler jeg har god sjanse. Er innenfor rus og psykisk helse!

Anonymkode: 90f03...b50

AnonymBruker
Skrevet

Fast håndtrykk

Smil

Ta i mot hvis du blir tilbudt noe (vann/te/kaffe whatever)

Vær ærlig

Si at du liker å jobbe, og at du er presis. 

Ingen liker sure, forsinka negative mennesker med slappe håndtrykk som attpåtil sier nei til en kaffekopp :)

Anonymkode: 51415...93b

Skrevet

Lurt å lese litt om kommunens satsingsområder på hjemmesiden f.eks. Lykke til!! :smilyblomst:

Skrevet

Er ræva på tips, men LYKKE TIL:hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet

Beste tips jeg har fått (og brukt) er å snakke om noe som engasjerer deg, som er relevant. F eks en arbeidsoppgave eller jobb du har utført som du mestret bra og som du brant for. Trikset er at når du forteller om noe som engasjerer deg, blir du full av liv og energi, som stråler ut til tilhørerne og gjør et godt inntrykk! Det kan være som svar på et spørsmål, om ikke annet under "Er det noe mer du vil fortelle?" 

Husk forresten at det er lov og normalt å være nervøs. Lurt å ta vann i stedet for kaffe hvis du som meg er av den skjelvne typen! Husk å puste og husk å smile :)  Stopper det opp eller du går litt i surr med ting, er det helt lov å si at man er litt nervøs - men på en le av deg selv-måte, ikke selvmedlidende...

Lykke til!

Anonymkode: 52dfb...04a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det ts? 😄😄😄😄

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fast håndtrykk

Smil

Ta i mot hvis du blir tilbudt noe (vann/te/kaffe whatever)

Vær ærlig

Si at du liker å jobbe, og at du er presis. 

Ingen liker sure, forsinka negative mennesker med slappe håndtrykk som attpåtil sier nei til en kaffekopp :)

Anonymkode: 51415...93b

21 timer siden, FruGlad skrev:

Lurt å lese litt om kommunens satsingsområder på hjemmesiden f.eks. Lykke til!! :smilyblomst:

21 timer siden, mirandaa skrev:

Er ræva på tips, men LYKKE TIL:hoppendeglad:

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste tips jeg har fått (og brukt) er å snakke om noe som engasjerer deg, som er relevant. F eks en arbeidsoppgave eller jobb du har utført som du mestret bra og som du brant for. Trikset er at når du forteller om noe som engasjerer deg, blir du full av liv og energi, som stråler ut til tilhørerne og gjør et godt inntrykk! Det kan være som svar på et spørsmål, om ikke annet under "Er det noe mer du vil fortelle?" 

Husk forresten at det er lov og normalt å være nervøs. Lurt å ta vann i stedet for kaffe hvis du som meg er av den skjelvne typen! Husk å puste og husk å smile :)  Stopper det opp eller du går litt i surr med ting, er det helt lov å si at man er litt nervøs - men på en le av deg selv-måte, ikke selvmedlidende...

Lykke til!

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det ts? 😄😄😄😄

TUSEN takk alle sammen! Nailed it, fikk jobben med en gang 🎉🎉🎉🎉😄 TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...