Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dette virker ennå helt surrealistisk for meg. Rett før helgen ble jeg ringt opp av kommunen som ville ha meg på jobbintervju på en stilling jeg egentlig søkte på for et år siden. Dessverre ble prosjektet deres utsatt, og nå har de altså startet igjen. Jeg er den eneste som skal på intervju og er så nervøs! Jeg trodde ikke at jeg skulle få denne muligheten da jeg bare er 20 år gammel. Jeg studerer sosialt arbeid på Universitetet og har et år igjen før jeg er ferdig og har Bacheloren i handa. Noen tips til jobbintervjuet?! Grugleder meg SÅ mye og føler jeg må gjøre et supergodt inntrykk siden jeg er såpass ung... Det er avgjørende for meg å få denne jobben da jeg virkelig trenger litt erfaring innenfor feltet før jeg er ferdig utdannet. Jeg er frivillig på krisesenter og har mye erfaring innenfor feltet så jeg føler jeg har god sjanse. Er innenfor rus og psykisk helse!

Anonymkode: 90f03...b50

AnonymBruker
Skrevet

Fast håndtrykk

Smil

Ta i mot hvis du blir tilbudt noe (vann/te/kaffe whatever)

Vær ærlig

Si at du liker å jobbe, og at du er presis. 

Ingen liker sure, forsinka negative mennesker med slappe håndtrykk som attpåtil sier nei til en kaffekopp :)

Anonymkode: 51415...93b

Skrevet

Lurt å lese litt om kommunens satsingsområder på hjemmesiden f.eks. Lykke til!! :smilyblomst:

Skrevet

Er ræva på tips, men LYKKE TIL:hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet

Beste tips jeg har fått (og brukt) er å snakke om noe som engasjerer deg, som er relevant. F eks en arbeidsoppgave eller jobb du har utført som du mestret bra og som du brant for. Trikset er at når du forteller om noe som engasjerer deg, blir du full av liv og energi, som stråler ut til tilhørerne og gjør et godt inntrykk! Det kan være som svar på et spørsmål, om ikke annet under "Er det noe mer du vil fortelle?"