AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 For ca et år siden datet jeg en gutt, og vi datet vel i nærmere 3 mnd. Vi gjorde ting som kjærester gjør, hadde kun sex med hverandre osv. For meg virket dette seriøst. Men det var ikke gjensidig. Nå dater bestevenninnen min han. Bestevenninnen min som jeg har hatt i nærmere 10 år. Hun som var med meg gjennom alle oppturer og nedturer med denne fyren. Hun som ga med råd osv. Jeg prøver å være cool, for jeg har jo ingen følelser for han lenger. Men jeg syns det er drøyt av venninna mi å date han når hun vet at jeg hadde følelser for han! Hun sier at "man kan ikke velge hvem man skal forelske seg i", men likevel gnir hun det inn i trynet mitt. Hun sender snaps av dem to omtrent hver dag, hvor de er feks ute å spiser, ligger i senga osv. Det virker som om hun prøver å gjøre meg sjalu, eller er det bare jeg som overreagerer? Jeg blir ikke sjalu men jeg blir forbanna irritert på venninnen min som holder på sånn, har hun ikke sosiale antenner? Jeg har kjæreste nå og aldri vært lykkeligere men likevel plager dette meg. Jeg føler denne situasjonen har ødelagt vennskapet, for det har blitt sånn at jeg ikke orker å ha noe spesielt kontakt med venninnen min. Dette har plaget meg i flere måneder nå, så har jeg rett til å være stille/ignorere dem, eller overreagerer jeg? Ønsker være anonym akkurat på dette innlegget. Anonymkode: cf1d2...c14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Hallo, det har gått et år. Hun får vel lov til å kose seg med han. Og om det plager deg så mye, får du blokkere henne på snapchat. Anonymkode: 34e93...dda 3
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Sett henne på plass med å skrive tilbake at du vet hvordan den fyren er i sengen og at du ikke trenger å se/høre noe på snap.
LiljaMarie Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Denne jenta ville ikke jeg hatt til bestevenninne.. Skjønner godt dette er tungt om du likte han. 3
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Men Ts har ny fyr nu, så¨hun burde egentlig ikke tenke meg over det her, for det kan hurtig virke som at hun ikke er helt over den andre og vil gjerne ha i pose og sekk ved at venninnen skal kutte ham ut.
Kvinne87Rogaland Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Skjønner veldig godt at det er ekkelt. Venninner sine ekser er jo som regel off limits. Hun er sikkert forelsket og er litt i fornektelse. Men uansett ganske respektløst å drive å sende bilder av de, jeg hadde i det minste ligget litt lavt. I tillegg blir det jo skikkelig kleint å møte han som den nye kjæresten hennes. Hadde tatt litt avstand hadde jeg vært deg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Altså, vi snakker "bro-code". Hadde venninna mi hatt sex med en jeg har hatt sex med, så hadde hun for meg ikke vært ei venninne. Jeg tror på at du er over han, ikke har følelser for han og er lykkelig med din nye, men du husker jo fortsatt sexen med xen, og ting dere gjorde sosialt, og du husker jo at du var glad i han. Ingen venninner skal overta for venninne sine. Det er bare stygt. Jeg hadde spurt venninna jeg, og snakka særiøst med henne, og spurt hvorfor hun gjorde dette. Man skal ikke komme seg Så tett innpå xen til sine venninner at man blir forelsket. Jeg kan snu det. Jeg hadde blitt fullstendig turn off av å ligge med noen venninnene mine hadde tatt før meg. Ingen rester på meg, aldri skjedd. Og en annen ting. Ikke la venninna di behandle deg sånn, da er hun ikke veldig hyggelig mot deg, og du burde snakke med henne, hjelper ikke det ville jeg ha revurdert vennskapet. I mange situasjoner ville nok du tatt igjen, spurt intime spm, generelt, og hintet til hvordan han var i senga og hvordan dere gjorde ting. Men ikke synk dit. Vær den voksne. Venninna di er barn allerede. Anonymkode: 5ac3e...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Varer vel ikke lenge før han dumper henne også. Men ts, hun er ikke en venn, som gjør slikt. Anonymkode: 4ad71...169 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Ville bare sluttet å følge henne på snapchat. Anonymkode: 0ebea...59d
Gjest O.G. Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, vi snakker "bro-code". Hadde venninna mi hatt sex med en jeg har hatt sex med, så hadde hun for meg ikke vært ei venninne. ¨ Anonymkode: 5ac3e...3fd Eier du fyrene du har sex med og er du like streng andre veien også: Som at du aldri puler noen en venninne har pult?
Silfen Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Man roter ikke med andres forkastede når man er venner, iallfall ikke uten å spørre først om det er greit. Rett og slett et brudd på vennekodeksen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Takk for svar. Godt å vite at jeg ikke overreagerer. Jeg tåler mye, men dette syns jeg er sårende og respektløst av min venninne. TS Anonymkode: cf1d2...c14
Cleopatra. Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Synes det er passe respektløst og ikke minst antenneløst, å oppføre seg som hun gjør. Hadde hun i alle fall hørt med deg først, hadde situasjonen automatisk vært en annen. Sjalusi i den forstand er ikke relevant her, men det handler om "girl-code"; om ikke annet er snakket om, er ekser og forhenværende flørter no-go. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 20 timer siden, O.G. skrev: Sett henne på plass med å skrive tilbake at du vet hvordan den fyren er i sengen og at du ikke trenger å se/høre noe på snap. Lurt! Anonymkode: 040e9...243 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #15 Skrevet 25. mai 2016 Jeg synes du skal si ifra til henne at du ikke klarer å forholde deg til henne da hun ikke har tatt hensyn til deg som en part i dette her. Du har jo faktisk en historie med denne fyren, så dine tanker og følelser bør jo selvsagt bli tatt hensyn til - da hvis hun er en god venninne selvfølgelig. Tåpelig å si at man ikke kan styre hvem man forelsker seg i. Nei, det kan man ikke alltid, men man kan jo styre hva man gjør med det. Anonymkode: 5fef1...d3d 1
MissPierce Skrevet 25. mai 2016 #16 Skrevet 25. mai 2016 Venninne har jo tydelig dårlig selvtillit når hun velger søpla de. Hadde aldri tatt søpla til ei venninne, og de hadde ikke tatt min. Når hun sender bilder av de i sengen osv, så kan du gi små stikk. Det fortjener hun når hun er så dårlig venninne. Ser han har samme sengetøy enda. F.eks. Min henne på at du har vært der før henne. Skikkelig barnslig, men du så moro 😂😂🙈🙊
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #17 Skrevet 25. mai 2016 Hadde ei venninne som absolutt skulle ha alle x'ne mine. Jeg skjønte ikke hvorfor hun måtte ha de. jeg gikk lei av det. Så ble hun forelsket i en gutt, som viste seg å være forelsket i meg. Da var jeg så dust å tok han😂 Etter det ga hun seg. Da var det ikke måte på hvor slem jeg var😂 Hun sluttet med tullet sitt etter det. Tilpass for henne. Anonymkode: 84475...f1a 1
Nutz Skrevet 25. mai 2016 #18 Skrevet 25. mai 2016 Hadde en venninne som gjorde det samme, dog med en jeg hadde vært forelsket i i mange år. Hun viste seg over tid å være en dårlig venninne på flere måter og vi er ikke venner lenger. Jeg hadde ikke funnet meg i det.
Raven Emerald Skrevet 25. mai 2016 #19 Skrevet 25. mai 2016 Ryddet for personangrep og svar til dette. Raven Emerald, mod.
Gjest Chroma Skrevet 27. mai 2016 #20 Skrevet 27. mai 2016 Man eier ikke verken venner eller tidligere kjærester, men jeg synes allikevel det er utrolig respektløst. Og kleint..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå