AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Jeg (jente på 21 år) trener regelmessig, hovedsakelig jogging, spinning og styrketrening. Men jeg kjenner jeg er "redd" for at formen skal bli dårligere i perioder hvor jeg trener mindre, feks. på grunn av ferier, reiser, mye skolearbeid og lignende. Hvor mye trening skal til for å vedlikeholde den fysiske formen? Tenker da særlig på kondisjonen. Hvor mye må jeg altså trene i perioder hvor jeg ikke trener som jeg gjør ellers, for å unngå at formen blir dårligere? Kan også si at jeg ikke trener for å bli så og så sterk eller løpe/sykle så og så fort, men kun for å holde meg i form og få overskudd Anonymkode: 73434...184
isbiten. Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Du klarer fint å vedlikehold og til og med bedre kondisjonen med er par økter i uka, men de bør være høyintensive, for eksempel 4x4 intervall.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 40 minutter siden, isbiten. skrev: Du klarer fint å vedlikehold og til og med bedre kondisjonen med er par økter i uka, men de bør være høyintensive, for eksempel 4x4 intervall. Men hva om øktene mine ikke er høyintensive, da? Nå trener jeg ca. to joggeøkter i uka + to spinningtimer. Joggeøktene er på 40-45 minutter, og de er ikke høyintensive. Jeg blir andpusten og svett, men tar meg ikke helt ut (fordi da gruer jeg meg til trening, og det blir feil fokus for meg). Spinningtimene følger jeg instruktøren, og de blir jeg sliten av, men mest fordi jeg synes det er så utrolig mye tyngre enn jogging. Anonymkode: 73434...184
Ulla Ullsokk Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Det er faktisk sunt for kroppen å ha to uker uten trening noen ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 9 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Det er faktisk sunt for kroppen å ha to uker uten trening noen ganger i året. Javel, men det er ikke det jeg spør om? Hva om perioden er feks. to-tre måneder da? Hvor ofte bør jeg trene for å vedlikeholde den fysiske formen? Anonymkode: 73434...184
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå