Gå til innhold

Ekstremt lei meg, nesten ingen kom i bursdagen til sønnen min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag skulle sønnen min ha bursdag og vi hadde invitert alle guttene i klassen. Det er 10 gutter utenom han. 2 av guttene kom, dette er også de han leker mest med. Jeg hadde ikke fått beskjed om at de andre ikke kom så alt var kjøpt inn til 11 gutter. Sønnen min ble veldig skuffet selvom han prøvde og ikke vise det når ingen av de andre kom. Bursdagen var koselig med de få også, men jeg var så sint inni meg og ikke minst lei meg. Etter burdagen skrev jeg inne på Facebook gruppen for klassetrinnet til sønnen min at jeg var skuffet over at ingen ga beskjed og dette var dårlig ovenfor sønnen min. Det var mange som så det, men det var kun en som svarte. Personen skrev dette " Jeg ønsket ikke å sende *navn* i burdagen,  mtp at du er lesbisk . Dette blir feil for oss" 

Jeg er så provosert, ja jeg er lesbisk og er en like god mor fordet. Vi lever ett helt vanlig liv og sønnen min er en god og snill gutt. Jeg vet ikke om de andre foreldrene deler dette synes med hun som svarte. Hun som svarte har høy status blandt dem andre. Men uansett er det forkastelig. Sønnen min fortjener like mye at folk kommer hvis de kan i bursdag, som andre. Jeg har lyst til å ta dette videre med lærer, hva hadde dere andre gjort? 

Anonymkode: e67d6...605

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde laget en diskusjon ut av det i gruppa, så snakket med rektor og lærer.. Dette går jo ikek an!

Anonymkode: 055e9...b1c

• Liker 26
Skrevet

De skulle ha gitt beskjed at de ikke kom. Eier disse foreldrene null oppdragelse eller? Makan til folk. At hun kjerringa ikke ville sønnen skulle komme fordi du er lesbisk er virkelig noe av det dummeste jeg har hørt! Det burde ikke ha noe å si.

Dette ville jeg gått videre med. Det skal ikke gå utover barna at foreldrene ikke liker hverandre eller hva greia er her. 

• Liker 34
Skrevet

Oisann!!! Dette var ille. Absolutt noe å ta videre. Ufattelig at de straffer sønnnen din, for at de selv ikke enig i din legning?! Hva f.. feiler det folk!! 

• Liker 18
Gjest insta72
Skrevet

Dette er noe av det værste jeg har lest. Den dama  hadde seriøst trengt en virkelighet sjekk . Att hun i 2016 klarer å kakle ut noe så idiotisk. Dette bør du ta opp med rektor .

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idag skulle sønnen min ha bursdag og vi hadde invitert alle guttene i klassen. Det er 10 gutter utenom han. 2 av guttene kom, dette er også de han leker mest med. Jeg hadde ikke fått beskjed om at de andre ikke kom så alt var kjøpt inn til 11 gutter. Sønnen min ble veldig skuffet selvom han prøvde og ikke vise det når ingen av de andre kom. Bursdagen var koselig med de få også, men jeg var så sint inni meg og ikke minst lei meg. Etter burdagen skrev jeg inne på Facebook gruppen for klassetrinnet til sønnen min at jeg var skuffet over at ingen ga beskjed og dette var dårlig ovenfor sønnen min. Det var mange som så det, men det var kun en som svarte. Personen skrev dette " Jeg ønsket ikke å sende *navn* i burdagen,  mtp at du er lesbisk . Dette blir feil for oss" 

Jeg er så provosert, ja jeg er lesbisk og er en like god mor fordet. Vi lever ett helt vanlig liv og sønnen min er en god og snill gutt. Jeg vet ikke om de andre foreldrene deler dette synes med hun som svarte. Hun som svarte har høy status blandt dem andre. Men uansett er det forkastelig. Sønnen min fortjener like mye at folk kommer hvis de kan i bursdag, som andre. Jeg har lyst til å ta dette videre med lærer, hva hadde dere andre gjort? 

Anonymkode: e67d6...605

Hva skal læreren gjøre? Jeg føler absolutt med deg, og synes forelderen viser BEDRITNE holdninger, men hvorfor skal ting som skjer på fritida, mellom foreldrene, skyves over på læreren? De har faktisk mer enn nok å gjøre, og skal ikke blande seg i ting som ikke har med skolen å gjøre. 

Anonymkode: 818f1...2b2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal læreren gjøre? Jeg føler absolutt med deg, og synes forelderen viser BEDRITNE holdninger, men hvorfor skal ting som skjer på fritida, mellom foreldrene, skyves over på læreren? De har faktisk mer enn nok å gjøre, og skal ikke blande seg i ting som ikke har med skolen å gjøre. 

Jeg må si meg enig her. Det er selvfølgelig leit å høre hva som skjedde med sønnen din. Skjønner ikke at det går an å ha slike holdninger i dag, og særlig også skyve dem over på barna sine! 

Når det er sagt jobber jeg som lærer, og har blitt "dratt inn i" flere slike konfliker blant foreldre på hjemmebane. Det er utrolig vanskelig å komme inn i en slik situasjon, og jeg føler helt ærlig at ting som skjer mellom foreldre til mine elever på fritiden, ikke er mitt ansvar. Vit at det er nokså ubehagelig å megle i slike saker som jeg i utgangspunktet ikke har noe med. Å fortelle voksne mennesker hvordan de skal leve livet sitt (selv om deres barn er mine elever) føler feil for meg. Så vær forsiktig med å dra inn læreren i dette. Det beste er å løse det dere i mellom. Erfaringsmessig går dette lettere enn å dra inn skolen som i utgangspunktet ikke kan gjøre noe fra eller til. 

Anonymkode: ebf8e...39d

• Liker 10
Skrevet

Du risikerer å gjøre vondt verre ved å ta dette opp. Du burde latt de andre elevene melde seg på i stedet for å anta at alle som ikke meldte avbud, ville komme. 

Om du er en god mor, bestemmes dessverre av andres oppfatninger. Hvis du bruker briller og dette oppfattes som et tegn på at du er et dårlig menneske, blir det umulig for deg å fungere som en god mor. Hvis du er lesbisk og dette oppfattes som et tegn på at du er et dårlig/farlig menneske, kan du ikke fungere som en god mor. Det er ikke din feil, men du lever ikke i et rasjonelt samfunn. 

Du bør tenke deg nøye om før du går videre med dette. Jeg har selv sett hvordan ting kan gå fra asken til ilden ved at de voksne skal "rydde opp". Du skal altså prøve å overbevise dumme og intolerante mennesker om å slutte å være dumme og intolerante! Det er en lite misunnelsesverdig oppgave. Du bør svelge bitterheten og gjøre det som er til beste for sønnen din. Det er ikke nødvendigvis å lage oppstyr rundt dette, selv om det kan gå bra med flaks og støtte fra dyktige lærere. 

Skrevet

Hva leste jeg nå? Håper dette er en trolletråd. :( Finnes det slike homofobe mennesker??! 

• Liker 10
Gjest Jessica
Skrevet

Ok, seriøst ? Skrev hun det der ? Det trodde jeg aldri noen ville skrive i 2016 😢 Men kjære deg , jeg syns at du var så tøff som tok oppgjør med dem direkte. For en forferdelig ting å lære et barn. For en stygg arv å videreføre. Barn skal være

Lære respekt og aksept for andres liv og legning. Viktig også å lære dem å si ifra dersom de av en eller annen grunn ikke får til å komme på bursdag. Som mor ble jeg faktisk veldig lei meg på dine vegne 

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig om at dette var skikkelig dårlig gjort og jeg forstår at du er såret. Men det er ingen grunn til å dra inn rektor og lærere inn i dette. Det som skjer mellom voksne mennesker på fritiden har ikke skolen noe med å gjøre, selvom barna deres får undervisning på skolen. Hvis du ønsker tar du dette selv opp med personen det gjelder, evn spør om å få ordet på neste foreldremøte selv. 

Anonymkode: bdcdf...f25

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at ts sønn og sønnen til mobbemamsen har en relasjon er at de går på samme skole - i samme klasse. Disse holdningene denne moren har påvirker sønnen og muligens andre foreldre og barn derfor tenkte jeg at det kunne vært greit å ta det opp på skolen ..

Selve utsagnet kan kanskje politianmeldelse , men jeg mener at siden det florerer slike holdninger i skolemiljøet  vil man nok komme mobbingen til livs best med å ta det via skolen.. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen andre i FB-gruppa som har reagert på det denne kliss gærne moren har skrevet? 

Anonymkode: 548df...0c1

• Liker 30
Skrevet (endret)

Skjønner godt hvorfor du er sint! Hadde tatt det opp med både rektor og lærer, fordi dette er jo mobbing og kan føre til at sønnen din blir utestengt av de andre, siden foreldrene ikke vil at de skal omgås sønnen din pga din legning.

Endret av Snigen
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...