AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Jeg har fått et skadeoppgjør som jeg ikke kan godta, og er derfor nå i en tidkrevende klageprosess. Skadeoppgjøret jeg er blitt tilkjent er i form av gavekort på El-kjøp.... Er det bare jeg som synes det er litt pussig at jeg for det første skal være bundet til å kjøpe en ny vare hos en spesifikk forhandler? -Og dette er også en vare jeg har bruk for med en gang. Skal jeg da betale varen med egne midler og sitte igjen med gavekort jeg ikke har bruk for når saken omsider får en ende? Anonymkode: e7bd9...b06
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Vare som var defekt og levert tilbake? De kan ikke skaffe ny nå? Så får du gavekort på samme summen? Det hadde jeg ikke godtatt Anonymkode: 07063...fd6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Hva slags forsikringsselskap er dette? Anonymkode: b99a3...b61
Vindmølle Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Tryg? Jeg har hvertfall nylig opplevd lignende forsikringsoppgjør derfra. Skulle få erstatning for en stjålet barnevogn. Fikk "100%" oppgjør. Etter at egenandelen var trukket fra fikk jeg valget mellom 5900,- utbetalt eller gavekort på 6500,- Kunne velge mellom gavekort fra en rekke butikker, bla Elkjøp. Men, når ingen av dem solgte barnevogner (eller noe annet vi har planer om å kjøpe for en såpass stor sum) så måtte vi gå for det laveste beløpet som kontantoppgjør. Veldig merkelig opplegg som jeg ikke var fornøyd med
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått et skadeoppgjør som jeg ikke kan godta, og er derfor nå i en tidkrevende klageprosess. Skadeoppgjøret jeg er blitt tilkjent er i form av gavekort på El-kjøp.... Er det bare jeg som synes det er litt pussig at jeg for det første skal være bundet til å kjøpe en ny vare hos en spesifikk forhandler? -Og dette er også en vare jeg har bruk for med en gang. Skal jeg da betale varen med egne midler og sitte igjen med gavekort jeg ikke har bruk for når saken omsider får en ende? Anonymkode: e7bd9...b06 Kan du si litt mer om hva dette gjelder? Hva som er deffekt? Har du lest om skadeoppgjør i lovverket? Anonymkode: a27e4...e62
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 1 time siden, Vindmølle skrev: Tryg? Jeg har hvertfall nylig opplevd lignende forsikringsoppgjør derfra. Skulle få erstatning for en stjålet barnevogn. Fikk "100%" oppgjør. Etter at egenandelen var trukket fra fikk jeg valget mellom 5900,- utbetalt eller gavekort på 6500,- Kunne velge mellom gavekort fra en rekke butikker, bla Elkjøp. Men, når ingen av dem solgte barnevogner (eller noe annet vi har planer om å kjøpe for en såpass stor sum) så måtte vi gå for det laveste beløpet som kontantoppgjør. Veldig merkelig opplegg som jeg ikke var fornøyd med Dårlig sett av skadebehandleren din, kan ikke varen du skal få erstatning for kjøpes i en av butikkene så skal du få hele summen rett på kontant. Det skal ikke være rutine å tvinge kunden gjennom butikker de ikke har bruk for på den spesifikke varen de skal ha. Anonymkode: 87955...2bb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Jeg ville ringt Finansklagenemda og hørt om råd. Og da spesifikt ift. det med om de kan stille krav til at beløpet gis i gavekort på spesifikk butikk/kjede. Høres litt innsidehandel ut, spør du meg. http://www.finansklagenemnda.no/vis.asp?id=1 Anonymkode: 20b9f...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå