Gå til innhold

Hvilken aldersforskjell er det på deg og dine søsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til tråden "Hva er perfekt aldersforskjell på nr 1 og nr 2 for deg?" så snur jeg det litt; så tenkte jeg på deg og dine søsken og aldersforskjell. 

Hvordan synes du det har fungert, og er det en konsekvens av dine valg på aldersforskjell på dine barn?

Mine søsken er 5 og 7 år eldre enn meg, og det var for stor aldersforskjell da vi vokste opp, så jeg kjente ikke mine søstre i noe særlig grad før vi var voksne og fikk barn selv og hadde det til felles. Jeg valgte derfor å ha to tette, 1,5 år mellom mine barn. 

Anonymkode: c264c...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 1-3 år i mellom hver, og ville ikke hatt det lenger enn det.

Skrevet

21 måneder, 84 måneder, og 276 måneder. Synes alle funket som faen egentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 og 12 års forskjell på meg og mine søsken. 

Forholdet vårt har vært veldig bra hele veien, men nå som jeg er voksen og de er ungdommer, så ser de annerledes på meg merker jeg. 

Synes det er alltid for stor forskjell, hvor jeg har vært mer barnevakt og mamma enn søster for dem.

Anonymkode: 59b83...821

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

Det er 12 år mellom meg om min bror. Vi har aldri hatt noe søskenforhold, egentlig, for han flyttet ut hjemmefra da jeg var ca 6 år. Mellom mine barn er det 4 år, og det synes jeg er en fin aldersforskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to halvsøstre som er 9 og 11 år eldre enn meg. Jeg har opplevd det samme som deg i stor grad, som voksne er jeg veldig glad i dem, men jeg har ikke det samme søskenforholdet som de har med hverandre.

Jeg ønsker ikke barn selv, men min eldste søster ønsket opprinnelig 2 år aldersforskjell mellom sine barn, siden hun opplevde det selv som bra i sin oppvekst.

Anonymkode: b0ddc...9c6

Skrevet

Jeg har to yngre søsken. Jeg er 9 og 12 år eldre enn dem.

Vi har god kontakt, og har alltid hatt det. Ser ingen problemer med aldersforskjellen.

Skrevet

Jeg har en bror som er 5 år eldre enn meg. Synes det har fungert bra. Muligens er det fordi gutter "henger litt etter" og at det på den måten ikke ble hele 5 år imellom, men også fordi vi endte opp med å ha de samme interessene så vi godt kunne henge sammen pga. det.

Når jeg får barn så sikter jeg nok mellom 3-5 år imellom de jeg også.

Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg har to brødre, den ene er 2 år eldre enn meg og den andre er 7 år yngre enn meg. Storebroren min og jeg hadde glede av hverandre som barn, men jeg tror vi kranglet like mye som vi lekte. Lillebroren min var en pest og en plage i starten, men nå er vi bedre venner enn jeg og storebror er. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg har to søsken, hvor den ene er to år yngre og den andre er 1,5 år eldre. Perfekt aldersforskjell mtp at vi har et veldig nært forhold, har lekt sammen osv. Merket og merker det spesielt på ferieturer o.l sden jeg da alltid har to "venner" med meg på tur :)

Anonymkode: 1c076...902

Skrevet

Har to eldre søstre som er 4 og 6 år eldre enn meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nøyaktig 10 mnd yngre enn storesøsteren min, og min lillesøster igjen er 12 mnd yngre enn meg. 

Vi ble omtalt som "trillingene" under oppveksten.

Anonymkode: 3ac94...6d4

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Min søster er 3 år og 10 måneder eldre en meg og min bror er 2 år og 11 måneder yngre en meg

Skrevet

4 år yngre bror 

Skrevet (endret)

-

Endret av Drømmern
AnonymBruker
Skrevet

eldste er 17 mndr eldre og så er de neste 3, 5,8 og 10 år yngre enn meg.  De yngste var veldig små da vi vokste opp, men like nære i dag som vi er voksne.

Anonymkode: 78d55...317

Skrevet

Min bror er 3 år og 5 dager yngre enn meg, min søster er 8,5 år minus 4 dager yngre enn meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eldst og min bror er 1 år og 8 mnd yngre enn meg. Min søster er 10 år yngre enn meg.

Jeg og min bror hadde et godt forhold i oppveksten, var lite unger i nabolaget, så vi hadde hverandre å leke med. Vi har ikke hatt så nært forhold i voksen alder.

Min søster ble jeg mer en omsorgsperson/reservemor for(jeg vokste veldig på å bli storesøster som 10 åring). Ikke så nært fohold i voksen alder, men hun søker meg gjerne for råd for ting og tang.

Aldersforskjellen mellom meg og mine søsken har ikke hatt betydning for aldersforskjellen mellom mine barn.

Anonymkode: 755a6...d31

Skrevet

Er eldst i en søskenflokk på fem. Lillesøsteren min er 2 år yngre, bror nummer en er 4 år yngre. Etter han tok mamma og pappa en laaaang pause før vi fikk to nye lillebrødre. Den ene er 16 år yngre og den andre er 18 år yngre enn meg. Dette har selvfølgelig ført til at jeg og lillesøsteren min dannet et veldig sterkt bånd sammen, mens eldste lillebror falt litt utenfor. De to yngste brødrene mine vokser jeg jo ikke opp med på samme måte (jeg bor jo ikke hjemme), men jeg føler fortsatt at de er brødrene mine selv om det er litt rart med så stor aldersforskjell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...