AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Hei! Kjøpte meg et dynetrekk i går som jeg tenkte å lage sjal av. Er det Ok? Eller blir ikke det trygt? jeg fikk låne sjal her om dagen og lille elsket det, men vi har dessverre ikke råd til å kjøpe. Økonomien er trang og når billigste sjal er på 2000kr så kan jeg bare glemme det. Anonymkode: 2259c...7d8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjøpte meg et dynetrekk i går som jeg tenkte å lage sjal av. Er det Ok? Eller blir ikke det trygt? jeg fikk låne sjal her om dagen og lille elsket det, men vi har dessverre ikke råd til å kjøpe. Økonomien er trang og når billigste sjal er på 2000kr så kan jeg bare glemme det. Anonymkode: 2259c...7d8 Jeg ville brukt et tøystoff med bedre styrke enn et dynetrekk Anonymkode: 78784...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Nei, det er ikke regnet som trygt. Det finnes mange rimelige bæresjal på gruppa "Kjøp og salg av bæretøy" på Facebook. Anonymkode: c2dbb...372 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjøpte meg et dynetrekk i går som jeg tenkte å lage sjal av. Er det Ok? Eller blir ikke det trygt? jeg fikk låne sjal her om dagen og lille elsket det, men vi har dessverre ikke råd til å kjøpe. Økonomien er trang og når billigste sjal er på 2000kr så kan jeg bare glemme det. Anonymkode: 2259c...7d8 se her http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/140587077-kan-man-sy-b%C3%A6resjal-selv/ Anonymkode: 78784...9b0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Er sjalene i fast stoff eller elastisk? Du kan helt fint lage av dynetrekk eller duker dersom sjalene er laget i stoff uten elastisitet. Har du sett på finn om noen selger? Anonymkode: dad1a...06f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Takk for svar. Ja, både på Finn og Facebook grupper. Jeg kommer til å sy sammen to dynetrekk for å få sjalet tykkere Anonymkode: 2259c...7d8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 "Baby døde etter å ha blitt båret feil. Slik kan du tryggest bære barnet i bæresjal. " http://www.side2.no/foreldre/baby-dde-etter-a-ha-blitt-baret-feil/5186557.html Anonymkode: 78784...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, både på Finn og Facebook grupper. Jeg kommer til å sy sammen to dynetrekk for å få sjalet tykkere Anonymkode: 2259c...7d8 Du kommer til å gjøre dette selv om du fikk til svar at det ikke er trygt??!!! Anonymkode: 78784...9b0 2
FantasDick Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 Det er mange sjal til langt under 2000 til salgs på Facebook-gruppa. Kjøpte et senest i går kveld - til bare noen hundrelapper. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å gjøre dette selv om du fikk til svar at det ikke er trygt??!!! Anonymkode: 78784...9b0 Flere som var positiv! Den forumtråden som var linket til var også mange gode svar i. Anonymkode: 2259c...7d8
Gjest Netttroll Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 Kan du ikke sy egen sjal da? Av andre stoff enn dynetrekk? Det blir tryggest! Masse flotte stoff som er tykke og elastiske. Min kone sin søster syr egne sjal
duplexx Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Herregud NEI! Det er en grunn at sjal med feks. pulls selges langt under innkjøpspris eller markedsverdi, og det opplyses om, både fordi det ikke er pent, men også fordi det ikke er trygt. Aner du hvor mye det krever å veve eller sy et sjal som skal innfri alle forventninger om sikkerhet? Å til nød bruke et skjerf som kanga eller slynge er én ting, men det der ville jeg aldri gjort. Kall meg hysterisk, men etter fire år i bæreverden blir jeg skremt av sånt... Endret 22. mai 2016 av duplexx 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som var positiv! Den forumtråden som var linket til var også mange gode svar i. Anonymkode: 2259c...7d8 Var det flere som var positiv til å sy bæresjal av dynetrekk? Vis meg hvor det står at de var positive til det! Anonymkode: 78784...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, både på Finn og Facebook grupper. Jeg kommer til å sy sammen to dynetrekk for å få sjalet tykkere Anonymkode: 2259c...7d8 Prøver du bare å provosere? Er det grunnen til at du skriver her? Anonymkode: 78784...9b0 1
Anonym1963 Skrevet 22. mai 2016 #15 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Wow. Nei jeg prøver ikke å provosere jeg startet med et helt normalt spørsmål. Prøvde å holde diskusjonen saklig med god tonefall, men tydeligvis er det noen som bare må være frekke og spydige. Det er flere som var positive, da mener jeg at de ga normale og gode tips! Om at jeg for elsempel kan bruke tykkere stoff. Jeg vet at det er mye jobb med det. Jeg var i hovedsak kun nysgjerrig. Dynetrekket gikk til bruk i kveld uansett. Jeg for se etter gode og tykke stoff, mulig be om hjelp av noen som kan dette også. Gud så ekle og frekke enkelte mennesker er. Endret 22. mai 2016 av Anonym1963 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #16 Skrevet 22. mai 2016 2 minutter siden, Anonym1963 skrev: Wow. Nei jeg prøver ikke å provosere jeg startet med et helt normalt spørsmål. Prøvde å holde diskusjonen saklig med god tonefall, men tydeligvis er det noen som bare må være frekke og spydige. Det er flere som var positive, da mener jeg at de ga normale og gode tips! Om at jeg for elsempel kan bruke tykkere stoff. Jeg vet at det er mye jobb med det. Jeg var i hovedsak kun nysgjerrig. Dynetrekket gikk til bruk i kveld uansett. Jeg for se etter gode og tykke stoff, mulig be om hjelp av noen som kan dette også. Gud så ekle kjærringer det er her inne! Fysj! Jeg beklager om jeg misforsto. Var det du som skrev " Jeg kommer til å sy sammen to dynetrekk for å få sjalet tykkere " selv om du fikk vite at det ikke er trygt å sy sjalet av dynetrekkstoffet? Anonymkode: 78784...9b0 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #17 Skrevet 22. mai 2016 Mulig jeg er veldig lite opplyst, men hva er det som gjør det farlig? Jeg er langt forbi babytiden, men husker jeg sydde en slynge/kengurupung dom jeg bar babyen i i perioder. Jeg hadde jo hele tiden tilsyn og det var i korte perioder. Anonymkode: bab43...227 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #18 Skrevet 22. mai 2016 Vær så snill å ikke gjør det. Det er usikkert. Tøyet er mens som sengesett og har ikke struktur eller intensjon om å sikkert bære ett barn. Om du virkelig vil sy noe selv, prøv å lage en mai-tai eller noe, det er langt tryggere. Hva er budsjetter ditt? Jeg følger en god del med på bæring og kjøp/salg. Vevd har lenger brukstid enn elastisk og kan også brukes på ryggen. Dette er helt nytt for 750 (kanskje med porto på toppen, men fremdeles halvpris av 2000) på Finn kan du finne endel, feks http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75301589 ( porto ca 100 mye på allerede nevnt gruppe på Facebook også Anonymkode: a0619...0ee 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #19 Skrevet 22. mai 2016 Glemte link til nytt http://www.eddabedda.com/baeretoy/vevd-baeresjal/girasol-baeresjal-boy-or-girl Anonymkode: a0619...0ee 1
Mmmwhatever Skrevet 22. mai 2016 #20 Skrevet 22. mai 2016 Det er ikke trygt å sy sjal av dynetrekk. Stoffet er ikke beregnet på bæring, det er ikke sikkerhetstestet, og du kan risikere at det revner i bruk. Du må også sy sammen minst to lengder for å få det langt nok, og sømmen blir et svært svakt punkt. Et bæresjal skal være laget av ETT langt stykke stoff. Hvis sjalet revner, kan du i verste fall risikere at barnet faller ned og blir alvorlig skadet eller dør. Hvis ikke det er nok til å overbevise deg, så vil du sannsynligvis finne ut at dynetrekket mangler den diagonale stretchen man finner i bæresjal, slik at det blir veldig ubehagelig for deg å bruke. Det finnes stoffer som egner seg til å sy bæresjal av selv, men dette er ikke billige stoffer. Det finnes masse sjal som er billigere enn 2000kr! Brukt er det relativt lett å finne sjal til 300-500kr. Ellevill.com har stadig salg. www.hoppediz.de har gode sjal som ikke koster mer enn 650-800kr, selv med porto, tollgebyr og mva. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå