AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Som overskriften sier . Trenger jeg å si fra til lærer at barnet har begynt på allergi piller pga pollen. De skal tas på morran før skole. Usikker på om det er noe skolen trenger å vite egentlig. Anonymkode: a30d5...ca9
Gjest blåbærpike Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Om pillene og/eller allergien kan påvirke barnet i løpet av skoledagen, hadde jeg som lærer satt pris på å vite om det. Det kommer barnet til gode også. Endret 22. mai 2016 av blåbærpike
bekka79 Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Eneste grunnen til at jeg har sagt det til læreren, er hvis det er dager min datter er virkelig plaget,og medisinene ikke funker helt,så får hun mulighet til å være inne i friminuttene,event. Er hun så dårlig at hun må hjem. Men å informere skolen utover dette kan jeg ikke se at det er noe behov for.
waco Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, blåbærpike skrev: Om pillene og/eller allergien kan påvirke barnet i løpet av skoledagen, hadde jeg som lærer satt pris på å vite om det. Det kommer barnet til gode også. men hadde du giddet å tatt ansvaret for at barnet tok pillen om morgen da?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Dette angår ikke skolen. Ikke hørt om at slikt påvirker skolehverdagen nevneverdig. Bare en obsobs, personlig blir jeg SVÆRT trøtt av mange typer allergimedisiner. Tar dem derfor på kvelden. Men jeg er voksen da. Men taper ikke noe på å spørre barnet om det har vært mer trøtt i det siste om en ukes tid Anonymkode: 51719...04e
Gjest SuperSonic Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 En bivirkning på allergitabeletter er at man kan bli veldig trøtt. Da er det jo greit at lærerene forstår hvorfor barnet gjerne er søvnig en periode framfor å tro at han sliter med nattesøvnen hjemme
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, waco skrev: men hadde du giddet å tatt ansvaret for at barnet tok pillen om morgen da? Det har ikke lærer lov til uten videre. Og siden det ikke er noe som skal gies mer enn en gang om dagen, eller er akutt skal ikke en lærer få den tillatelsen heller Anonymkode: 5db18...d13
Gjest blåbærpike Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette angår ikke skolen. Ikke hørt om at slikt påvirker skolehverdagen nevneverdig. Bare en obsobs, personlig blir jeg SVÆRT trøtt av mange typer allergimedisiner. Tar dem derfor på kvelden. Men jeg er voksen da. Men taper ikke noe på å spørre barnet om det har vært mer trøtt i det siste om en ukes tid Anonymkode: 51719...04e Så du mener at det IKKE påvirker skoledagen til barnet, om det som du, blir svært trøtt av allergimedisinen?
Rosa Sitron Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, SuperSonic skrev: En bivirkning på allergitabeletter er at man kan bli veldig trøtt. Da er det jo greit at lærerene forstår hvorfor barnet gjerne er søvnig en periode framfor å tro at han sliter med nattesøvnen hjemme Det tenkte jeg på også, men utenom det ser jeg ingen grunn til at læreren skal vite.
Gjest blåbærpike Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 2 minutter siden, waco skrev: men hadde du giddet å tatt ansvaret for at barnet tok pillen om morgen da? HI skriver at pillene blir tatt før barnet går på skolen på morgenen, så det er ikke en aktuell problemstilling her.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som overskriften sier . Trenger jeg å si fra til lærer at barnet har begynt på allergi piller pga pollen. De skal tas på morran før skole. Usikker på om det er noe skolen trenger å vite egentlig. Anonymkode: a30d5...ca9 Ja, dette bør du si i fra til læreren om. På den mååten forstår læreren hvorfor barnet kan være utilpass, kan ta hensyn til barnets allergi og og se og vite dersom barnet blir dårlig og bør hentes hjem. Anonymkode: c23c6...92c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 Barnet blir ikke trøtt av de . Startet på fredag . H.. ble bare mindre plaget av pollen , og orket mere. Så føler at det er litt unødvendig å si det . Anonymkode: a30d5...ca9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #15 Skrevet 22. mai 2016 2 minutter siden, SuperSonic skrev: En bivirkning på allergitabeletter er at man kan bli veldig trøtt. Da er det jo greit at lærerene forstår hvorfor barnet gjerne er søvnig en periode framfor å tro at han sliter med nattesøvnen hjemme Feil. Man blir ikke trøtt av nyere allergimedisiner det er allergireaksjonen i seg selv som gir økt trettbarhet. Missoppfatninger sommdenne er ikke uvanlig. Anonymkode: c23c6...92c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #16 Skrevet 22. mai 2016 Du må ikke,men jeg synes du burde. Anonymkode: 3c0e1...7c3
Rosa Sitron Skrevet 22. mai 2016 #17 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Feil. Man blir ikke trøtt av nyere allergimedisiner det er allergireaksjonen i seg selv som gir økt trettbarhet. Missoppfatninger sommdenne er ikke uvanlig. Anonymkode: c23c6...92c Jeg blir trøtt av mine, og det står som bivirkning. Og det er ikke allergenet som gjør meg trøtt iom at jeg spiser de kun når jeg skal besøke folk som har spesifikke dyr. Jeg starter da gjerne en dag eller to før og merker godt at de gjør meg trøtt
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #18 Skrevet 22. mai 2016 For dagens allergitabletter er tretthet en sjelden bivirkning og det finner dere fort ut av om deres barn får. Så om barnet ikke får noen bivirkninger så er det ikke nødvendig å si i fra om, men det kan jo være greit så forstår læreren at barnet har en allergi, det er ikke alltid at allergitablettene virker optimalt. Noen vil reagere på pollen fordet. Anonymkode: 33df3...f92
GammelKaktus Skrevet 22. mai 2016 #19 Skrevet 22. mai 2016 Jeg hadde ikke sagt noe, så lenge barnet ikke sliter med bivirkninger så er det jo egentlig ikke noe å si.
Gjest SuperSonic Skrevet 22. mai 2016 #20 Skrevet 22. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Man blir ikke trøtt av nyere allergimedisiner det er allergireaksjonen i seg selv som gir økt trettbarhet. Missoppfatninger sommdenne er ikke uvanlig. Anonymkode: c23c6...92c Feil. Vanlige bivirkninger Zyrtec (forekommer hos opptil 1 av 10 pasienter) søvnighet svimmelhet, hodepine halsbetennelse, tett/rennende nese (rhinitt) (hos barn) diaré, kvalme, munntørrhet utmattelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå