AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Er på vei ut av et ekteskap, men er veldig redd for om jeg kommer til å klare meg helt alene med tanke på økonomien. Hvor mye tjener andre som er alene og eier dere hus/leilighet? Hvor mye lån har dere og hvordan får dere det til å gå rundt? Jeg er ikke helt alene da jeg har en tenåring som flytter med meg. Anonymkode: 4fde7...be0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Har boliglån på 2.5 og tjener 600 000. Jeg klarer meg fint, men nå har jeg alltid vært alene da, så er vant til å klare meg selv. Det kommer sikkert til å bli en forandring for deg, men jeg tror det kommer til å gå helt fint Anonymkode: 6f968...ddd
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Tjener 20k i mnd ca. Har huslån på 800k, inkludert felles betaler jeg ca 7k i mnd. Har billån der jeg betaler 3k. Sitter da igjen med 10k til det andre. Bruker vel ca 2000 på mat. Anonymkode: c9dc2...4b0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Tjener 430 000 + omlag 40-50 timer overtid i måneden. Har lån på 1,6. Selveier leilighet Anonymkode: 0b0e7...0c7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er på vei ut av et ekteskap, men er veldig redd for om jeg kommer til å klare meg helt alene med tanke på økonomien. Hvor mye tjener andre som er alene og eier dere hus/leilighet? Hvor mye lån har dere og hvordan får dere det til å gå rundt? Jeg er ikke helt alene da jeg har en tenåring som flytter med meg. Anonymkode: 4fde7...be0 Bruk et regneark og sett opp inntekter og utgifter. Finn ut hva du har til overs (til betaling av lån og til sparing) når de antatte utgiftene er betalt. Bruk en lånekalkulator på nettet og lek deg frem for å se hvor variasjonen på månedsutgifter med ulik nedbetalingstid og ulike rentesatser. Husk at i tillegg til lånekostnader kommer fellesutgifter (for alle typer leiligheter i sameier og/eller BRL), kommunale avgifter varierer, strøm og nettleie, eiendomsskatt (om aktuell kommune har det). Anonymkode: ca43d...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå