Gå til innhold

Bytte sprinkelsenga nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt som fyller 2 neste måned. Han har begynt å stå i senga på natta/tidelig morgen og klarer å ake hele senga ut på gulvet! Jeg lurer på om senga faktisk kan tippe når han gjør det? Har en solid sprinkelseng som veier litt, så sjansen er vell liten. Samtidig er jeg redd han er typen til å stå opp på natta og gå ut av senga om han hadde mulighet. Burde jeg vente med å kjøpe junior seng eller er det på tide å bytte ut sprinkelsenga?

Anonymkode: cbd91...7b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det går an å feste senga i veggen med en slags brakett? Ikea har jo slike veggfestebraketter for alle sine hyller etc.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en gutt som fyller 2 neste måned. Han har begynt å stå i senga på natta/tidelig morgen og klarer å ake hele senga ut på gulvet! Jeg lurer på om senga faktisk kan tippe når han gjør det? Har en solid sprinkelseng som veier litt, så sjansen er vell liten. Samtidig er jeg redd han er typen til å stå opp på natta og gå ut av senga om han hadde mulighet. Burde jeg vente med å kjøpe junior seng eller er det på tide å bytte ut sprinkelsenga?

Anonymkode: cbd91...7b4

Vår største fikk juniorseng til 2 årsdagen👍

AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet ved 1,5 år pga ungen klatret ut.

Anonymkode: bb5eb...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Vi bytta også rett før toårsdagen. Ikke fordi hun klatret ut, men fordi hun ikke likte å ligge oppi der lenger. Vi gikk rett over til 90x200-seng. Kjøpte en sånn som har kant på tre sider (litt som en sofa) + sengehest foran. Syntes det var bedre at hun kan gå ned og opp i senga kontrollert, enn at hun plutselig en dag skal falle ut med et brak. Stor suksess 👍 

En annen fordel: Så utrolig deilig det er å faktisk ha plass til å ligge ved siden av henne når hun trenger det på kvelden 😊

Anonymkode: c68f6...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...