Gjest Lilleulv Skrevet 31. oktober 2004 #1 Del Skrevet 31. oktober 2004 OK, jeg fikk et angstanfall helt plutselig for en stund siden. Og etter det så har jeg prøvd å tenke positivt og tenkt at det skulle i hvert fall ikke skje igjen. Men i går bikka det for meg i et parkeringshus og i dag fikk jeg problemer i en tunnel. Kjørte inn i tunnelen og etter ca 500 m fikk jeg plutselig helt noia, pusteproblemer og følte jeg skulle svime av. Tunnelen var 2 km lang. Kom meg heldigvis igjennom, men satt og skalv og hylgrein på andre sia og lurte på hvordan i h... jeg skulle komme meg tilbake igjen. Ringte typen, men gikk tom for batteri på mobilen :-? Måtte jo bare kjøre tilbake etter hvert da. Venta til jeg var litt roligere, men skalv hele veien og følte jeg hadde en puls på 200. Hva er det som skjer med meg?? Jeg trodde angst kom når man var redd for noe. Jeg har jo aldri vært redd for sånne ting som dette. Og denne angsten kommer jo helt av seg selv uten forvarsel. Jeg ante fred og ingen fare da jeg kjørte inn i tunnelen jeg sliter jeg nå eller? hva må jeg gjøre? Har mest lyst til å spise av den sobril-pakka jeg har i skapet.... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 31. oktober 2004 #2 Del Skrevet 31. oktober 2004 His du leser en bok som heter "trange rom og åpne plasser" så vil du forstå hva det er som skjer med deg, og hvordan du kan ta kontrollen. Den boken har reddet meg. Hvis du VIRKELIG er interessert i å skjønne deg selv og angst, og ikke la deg bukke under av angsten, så må du lese den boka. Det er mitt råd. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. oktober 2004 #3 Del Skrevet 31. oktober 2004 oki skal gjøre det. Men er på en måte litt redd for å tenke for mye på det her jeg... Tenker litt at hvis jeg ikke tenker på det så går det kanskje over :oops: Men har vel egentlig sett at det ikke fungerer... Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 31. oktober 2004 #4 Del Skrevet 31. oktober 2004 Angst er oftest helt uforklarlig. Man blir panisk redd for saker og ting som man egentlig vet er ganske ufarlig, som heiser, fly, busemenn.... Min mening er: Angsten kommer når du har kjørt deg selv for hardt, enten ved ikke å være snill mot deg selv, eller ikke ærlig mot deg selv. Tenk over om det er noe i livet ditt som gjør at du litt for ofte har gått på akkord med det du egentlig vil eller har lyst til. Kanskje må du gjøre forandringer i livet ditt for å få dette til. Og noen ganger kan det å gjøre forandringer i livet sitt være så skremmende, eller vanskelig å få til, at man velger bare å fortsette den veien man egentlig ikke har lyst til å gå. Og da kan angsten komme for å fortelle deg at noe er galt. Og da må du velge om du vil gjøre noe med det, eller om du vil bli værende i angsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. oktober 2004 #5 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ja, Maxine det er ganske mye som er galt i mitt liv... Jeg har vært syk i snart halvannet år nå. Utmattelsessyndrom. Er sliten og ødelagt mesteparten av tia. Og det har jeg prøvd å takle som best jeg kan. Jobber litt, og prøver å fullføre studiene. Men det er tungt og jeg har ikke halvparten av det livet jeg en gang hadde... med masse venner, trening, fester... Så jeg er nok ganske ulykkelig, men prøver å gjøre det beste ut av det. Vet ikke helt hva jeg kan forandre på. Men det er kanskje dumt av meg å jobbe når jeg hele tiden er sliten Har jo sett på prøver at jeg har alt for høyt nivå av stresshormoner i kroppen, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 31. oktober 2004 #6 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis du prøver å la være å tenke på angsten din vil den bare fortsette å plage deg. Det er det som er hele poenget med angst, du tror det er noe du ikke bør tenke på og gå inn i for da kan det skje noe fryktelig tror du. Men det er slik tankegang angst nærer seg på. Det finnes for ditt tilfelle relativt lette metoder for å forstå angst, og fortså hvordan du skal forholde deg til den. Slik at du slipper å være redd for at den stadig skal komme tilbake. Bare skriv meg en PM hvis du lurer på noe eller noe! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå