AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Tenkte jeg skulle bruke en stek fra fryseren og lage en gryterett av den. Hvordan får jeg kjøttet mørt nok? Tenkte kanskje å koke kjøttet en lang stund og steke det litt etterpå. Har dere noen forslag som blir helt bankers å servere gjester? Anonymkode: 9e099...4f6
Miklo Velka Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Jeg ville ha brunet kjøttet først, og så langtidskoke det i saus i noen timer, avhengig av størrelsen på bitene. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Noen typer oksekjøtt/storfekjøtt trenger opptil 3 timers koking for å bli mørt, så beregn nok koketid! Anonymkode: c97c8...2df 1
Bimle Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Sikkert litt sent svar, men jeg gir deg mine tips likevel. Kutt kjøttet i terninger og brun det på høy varme i litt margarin. Stek litt og litt om gangen, ellers synker varmen i panna så kjøttet ikke får nok temperatur. Kok opp en kjele med vann og ha kjøttet i etterhvert som det er brunet. La det putre i to- tre timer avhengig av størrelsen på bitene. Vannet som kjøttet er kokt i kan du bruke i sausen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå