AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg har i det siste kommet inn i en dårlig rutine når det kommer til intimbarbering (hastverk, sløve høvler, null skum osv), og har som følge av dette masse nupper - så hadde satt pris på forskjellige tips og triks dere har lært dere oppover åra. Det som plager meg spesielt, er at det føles helt glatt og hårløst ut, men at jeg ser hårene under huden - noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Har også lest at man må barbere MED hårene, men jeg har alltid barbert MOT hårene fordi ellers blir det ikke helt glatt, og det er viktig. Skal ha sex om type 6 dager, vil dette fikses innen da? Barberte meg senest igår. Anonymkode: 5f513...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Del Skrevet 22. mai 2016 Husk å la huden puste. Å ha undertøy på hele tiden kan skape flere nupper. Du kan også få kremer på apoteket som du tar på etter barbering som roer ned nuppene. Ellers er det da ikke krise om det ikke er helt glatt? Høres ut som om du sliter ut området med litt for mye barbering, kanskje? Anonymkode: 10344...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Del Skrevet 22. mai 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk å la huden puste. Å ha undertøy på hele tiden kan skape flere nupper. Du kan også få kremer på apoteket som du tar på etter barbering som roer ned nuppene. Ellers er det da ikke krise om det ikke er helt glatt? Høres ut som om du sliter ut området med litt for mye barbering, kanskje? Anonymkode: 10344...841 Liker bare å ha det helt glatt, har ikke sex ellers. Smak og behag, antar jeg. Barberer kun 1 gang i uken, så synes ikke det er mye. ts Anonymkode: 5f513...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Del Skrevet 22. mai 2016 Holder denne oppe. ts Anonymkode: 5f513...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg barberer hver 2.-3. dag, og får aldri nupper. Jeg er ikke flink på å bytte høvel ofte (ca. annenhver måned), men merker ikke stor forskjell på et nytt og et brukt barberblad. Mitt triks er å la huden varmes godt opp under varmt vann i noen minutter før jeg starter barberinga. Da blir hele prosessen mer myk. Barberskum er oppskrytt for min del, å gni inn området med vanlig såpe funker like bra. Jeg barberer først med hårene, og deretter mot for å fjerne siste rest. Prøver å ikke kjappe meg. Barberer meg mens jeg lar balsamen virke, for den skal jo trekkes inn i håret noen minutter uansett, så er greit å ha noe å gjøre på mens jeg venter på å skylle håret. Min erfaring er at jeg får nupper når jeg lar hårene gro lengre enn 3-4 dager, da føles det som at hårene "rykker" i huden og det er bare mye vanskeligere å barbere enn når det er korte hår. I de siste årene vil jeg nesten helt sikkert si at jeg bare har fått nupper når jeg barberer meg sjeldnere enn 2 dager i uka. Får også nupper hvis jeg ikke lar huden "dampe" litt i varmt vann først. Anonymkode: f6198...bcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 22. mai 2016 #6 Del Skrevet 22. mai 2016 Funker ikke for meg å barbere MED hårene. Da kjenner jeg "stikker". Jeg bruker aloevera gel i stedet for barberskum. Synes det er MYE bedre. Den gjør huden glatt, er naturlig uten parfyme og er gjennomsiktig slik at du ser hvor du barberer. Jeg prøver å ikke irritere huden etterpå, så jeg tar IKKE på krem ol, og jeg prøver å la huden lufttørkes. Noen ganger bruker jeg naturlig babyolje, men da ikke rett etter dusj. Venter en halvtimes tid så ikke porene er helt åpne. Skifter også blad jevnlig. Oppbevarer høvelen i skuff på badet og ikke i dusjen. I dusjen vil høvelen være mye mer mottakelig for bakterier. Pleier å barbere meg etter å ha dusjet håret, for da er huden blitt mykere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Del Skrevet 22. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg barberer hver 2.-3. dag, og får aldri nupper. Jeg er ikke flink på å bytte høvel ofte (ca. annenhver måned), men merker ikke stor forskjell på et nytt og et brukt barberblad. Mitt triks er å la huden varmes godt opp under varmt vann i noen minutter før jeg starter barberinga. Da blir hele prosessen mer myk. Barberskum er oppskrytt for min del, å gni inn området med vanlig såpe funker like bra. Jeg barberer først med hårene, og deretter mot for å fjerne siste rest. Prøver å ikke kjappe meg. Barberer meg mens jeg lar balsamen virke, for den skal jo trekkes inn i håret noen minutter uansett, så er greit å ha noe å gjøre på mens jeg venter på å skylle håret. Min erfaring er at jeg får nupper når jeg lar hårene gro lengre enn 3-4 dager, da føles det som at hårene "rykker" i huden og det er bare mye vanskeligere å barbere enn når det er korte hår. I de siste årene vil jeg nesten helt sikkert si at jeg bare har fått nupper når jeg barberer meg sjeldnere enn 2 dager i uka. Får også nupper hvis jeg ikke lar huden "dampe" litt i varmt vann først. Anonymkode: f6198...bcd Har aldri barbert mer enn to ganger i uka, men får allltid nupper, så kanskje det har en sammenheng? Har du opplevd det jeg nevnte i det siste avsnittet, at du ser hår hunder huden selv om du nylig har barbert? 1 minutt siden, happiest skrev: Funker ikke for meg å barbere MED hårene. Da kjenner jeg "stikker". Jeg bruker aloevera gel i stedet for barberskum. Synes det er MYE bedre. Den gjør huden glatt, er naturlig uten parfyme og er gjennomsiktig slik at du ser hvor du barberer. Jeg prøver å ikke irritere huden etterpå, så jeg tar IKKE på krem ol, og jeg prøver å la huden lufttørkes. Noen ganger bruker jeg naturlig babyolje, men da ikke rett etter dusj. Venter en halvtimes tid så ikke porene er helt åpne. Skifter også blad jevnlig. Oppbevarer høvelen i skuff på badet og ikke i dusjen. I dusjen vil høvelen være mye mer mottakelig for bakterier. Pleier å barbere meg etter å ha dusjet håret, for da er huden blitt mykere Har prøvd å barbert med hårene flere ganger, fordi det står overalt at man ikke skal barbere mot, men da får jeg rett og slett ikke tatt alt og det er ubehagelig for meg. Får du ikke nupper når du barberer mot? ts Anonymkode: 5f513...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 22. mai 2016 #8 Del Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har aldri barbert mer enn to ganger i uka, men får allltid nupper, så kanskje det har en sammenheng? Har du opplevd det jeg nevnte i det siste avsnittet, at du ser hår hunder huden selv om du nylig har barbert? Har prøvd å barbert med hårene flere ganger, fordi det står overalt at man ikke skal barbere mot, men da får jeg rett og slett ikke tatt alt og det er ubehagelig for meg. Får du ikke nupper når du barberer mot? ts Anonymkode: 5f513...268 Jo, jeg får litt nupper. Men jeg må velge. Vil jeg barbere med hårene og kjenne stikker? Eller vil jeg barbere mot håret og heller få noen nupper? Jeg får ikke noe særlig nupper "midt" på, men har lettere for å få noen nupper langs bikinilinjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #9 Del Skrevet 22. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri barbert mer enn to ganger i uka, men får allltid nupper, så kanskje det har en sammenheng? Har du opplevd det jeg nevnte i det siste avsnittet, at du ser hår hunder huden selv om du nylig har barbert? Har prøvd å barbert med hårene flere ganger, fordi det står overalt at man ikke skal barbere mot, men da får jeg rett og slett ikke tatt alt og det er ubehagelig for meg. Får du ikke nupper når du barberer mot? ts Anonymkode: 5f513...268 Tja, kanskje det har en sammenheng. Kanskje du har veldig ømfintlig hud? Har du forresten prøvd å stå under varmt vann i noen minutter før barberingen? Ja, jeg ser også hår under huden (eller hårsekkene, om du vil). Men det er jo helt normalt, går jo ikke an å barbere seg under huden. Dessuten er det nok bare du som er opptatt av dette her, en fyr som tenner på deg vil nok drite i om du er nybarbert eller har litt stubber. Anonymkode: f6198...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #10 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg dusjer en stund så jeg er varm og bløt. Jeg bruker den gjennomsiktige geleen fra RFSU, og engangshøvler som jeg bruker mellom fem og ti ganger hver. Det som har gjort den største forskjellen for meg, er rett å slett å la være å tørke med håndkle, men heller bare føne meg helt, helt tørr. Jepp, jeg føner skrittet mitt. :D Etter føningen bruker jeg antibac, og så føner jeg en gang til. Tidligere fikk jeg uutholdelig mange nupper selv om jeg fulgte alskens råd, men kombinasjonen av RSFU og føning (som jeg fant frem til selv) har endelig hjulpet meg. Jeg tror forskjellige ting virker for forskjellige folk, og det er også veldig, veldig stor forskjell i hvor lett man får nupper. J eg har venninner som aldri får en eneste nupp. Jeg tror jeg skal dumpe dem. Anonymkode: d70fc...f4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #11 Del Skrevet 24. mai 2016 Den 22.5.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev: Tja, kanskje det har en sammenheng. Kanskje du har veldig ømfintlig hud? Har du forresten prøvd å stå under varmt vann i noen minutter før barberingen? Ja, jeg ser også hår under huden (eller hårsekkene, om du vil). Men det er jo helt normalt, går jo ikke an å barbere seg under huden. Dessuten er det nok bare du som er opptatt av dette her, en fyr som tenner på deg vil nok drite i om du er nybarbert eller har litt stubber. Anonymkode: f6198...bcd Stubber gjør vondt, som å gnikke mot sandpapir Anonymkode: 47948...9dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #12 Del Skrevet 24. mai 2016 Engangshøvler er av svært dårlig kvalitet. Jeg får nupper hver gang jeg prøver det.. Så det er kanskje der problemet ligger? Kjøp heller gilette venus, de dyrere høvlene. Det er verdt de 150 kronene! Selve høvelen varer i mange år, jeg har fortsatt en jeg kjøpte for sånn 10 år siden (bladene passer nemlig alle høvlene). Så kjøper du bare en pakke med nye blader i ny og ne. Anonymkode: f6198...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #13 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg får også nupper av og til. Men bruker noen ganger zinksalve i bikinilinjen hvor det kan bli litt fukt og gnisninger. Anonymkode: 2fcd8...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #14 Del Skrevet 24. mai 2016 Vent noen dager før du barberer deg på nytt. Bruk varmt vann, smør på med babyolje, bruk et NYTT barberblad og barbér. Jeg bruker Gilette Venus Olay sin, og den er fin. Deretter klapper du huden forsiktig når du er ferdig i dusjen, og smører på vibratorrens fra kondomeriet! Silkemyyk og glatt hud :D Anonymkode: 9e2d8...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lizard queen Skrevet 24. mai 2016 #15 Del Skrevet 24. mai 2016 Ikke shave for ofte. Varierer litt på person til person hva som funker for dem, noen er good to go to dager etter forrige barbering mens andre gjerne må vente en uke mellom hver gang, men når du har funnet din grense, hold deg til den! Sitter per nå med rødt, irritert og hovent underliv fordi jeg absolutt skulle være glatt, det er ikke digg Utenom det er det vel å ta seg god tid, bruke mye olje/gele/såpe når man barberer, og skylle høvelen godt under varmt vann og bytte ofte-ish så den er skarp og fin. Jeg bruker sinksalve eller aloe vera etter barbering også, "klapper" det på og lar det lufttørke litt så det trekker seg inn i huden og ikke blir klissete. Litt nupper blir det av og til uansett men så lenge det ser ut som hud og ikke rå kjøttdeig er jeg fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 25. mai 2016 #16 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Jeg smører med en beroligende krem Jeg liker denne! Ellers går det an å få intim aftershave på kondomeriet, eller du kan smøre med aloe vera gel (lukter ikke så godt). Uansett løser det jo ingenting om du ikke følger "basics", som skarp høvel og såpe/barberskum. Ikke shave på tørr hud, vent gjerne noen minutter i dusjen så hårsekkene åpner seg litt Endret 25. mai 2016 av Eighth Planet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #17 Del Skrevet 25. mai 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Engangshøvler er av svært dårlig kvalitet. Jeg får nupper hver gang jeg prøver det.. Så det er kanskje der problemet ligger? Kjøp heller gilette venus, de dyrere høvlene. Det er verdt de 150 kronene! Selve høvelen varer i mange år, jeg har fortsatt en jeg kjøpte for sånn 10 år siden (bladene passer nemlig alle høvlene). Så kjøper du bare en pakke med nye blader i ny og ne. Anonymkode: f6198...bcd Dette viser virkelig at man må prøve seg frem selv, for jeg har fått så utrolig mye finere hud etter at jeg begynte med engangshøvler heller enn Venus! Jeg bruker Mach 3 (eller hva det heter) for menn eller Venus engangshøvler, det er litt hipp som happ, men jeg foretrekker muligens mannehøvlene best. Billige engangshøvler som Bic og et par andre typer liker jeg ikke, det må være Gillette. Anonymkode: d70fc...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #18 Del Skrevet 25. mai 2016 Jeg kan tilføye at jeg tror grunnen til at jeg foretrekker engangshøvlene er at de har mindre hoder og dermed gir bedre kontroll. Jeg synes de vanlige tre-bladede (eller er de firebladet nå?) er så store og uhåndterlige, slik at jeg liksom ikke får helt kontroll med dem. Men igjen, vi ser virkelig at det er smak og behag når det kommer til barbering. Anonymkode: d70fc...f4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OxBall Skrevet 26. mai 2016 #19 Del Skrevet 26. mai 2016 Kanskje ikke den anbefalingen du vil ha, men etter at du har sex med typen din, så lar du hårne gro litt. De vil føles litt harde og stubbete. Når de er ca 0,5 - 1 cm lange kan du fjerne de med voks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå