Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 169 cm.høy og veier ca.55 kg.Jeg vet at jeg ikke er FEIT i ordets rette betydning men begynner likevel å føle meg smådvask,og tynnfeit.

Har litt "tantearmer" med slike overarmer som er litt store og rundt livet er jeg 73 cm.på det tynneste og 89 cm.(!!!) på det tykkeste.Jeg synes magen min er alt for stor i forhold til resten.Er 94 cm.rundt hoftene,og føler midje og hofter nesten går i ett pga.at jeg er "tykk" rundt livet. Rundt buksekanten og kanten på bh-en kan jeg se flesket "tyter" ut.

Jeg har trent alt for lite før men prøver på 2-3 ganger i uken nå,med styrke,kondisjon og yoga ca.30 minutter hver gang + at jeg går til/fra jobb.Dette utgjør ca.1 time gåtur daglig,5 dager i uken.Spiser litt potetgull og snop av og til i helgene,men ikke enorme mengder. Har et ganske sunt kosthold ellers.Drikker nesten aldri brus,spiser frukt,grønt og kun grovt brød.

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre med dette..Hvor mange ganger i uken bør jeg trene og hvor lenge?Og kan det være lurt å bytte fra Ekstra lettmelk til skummet og kutte ut smør på skivene?

Anonymkode: 8dc41...f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde fokusere på å stramme opp.

Trene hard styrketrening, ikke fokuser så mye på kardio med mindre du vil få bedre kondisjon.

Du kan evt kjøre ti kjappe intervaller etter styrkeøkten for å forbrenne litt ekstra kalorier.

Prøv å tren helkropp 3 ganger i uken.

Kostholdet må renskes for godis, men du kan kose deg en dag med måte.

Spis rene matvarer, kylling, fisk, ris, potet, vanlig kost.

Kroppen din trenger alle næringstoffer så ikke kutt ut noe. Pass på å få nok proteiner slik at du ikke brenner muskler. og spis nok!

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 169 cm.høy og veier ca.55 kg.Jeg vet at jeg ikke er FEIT i ordets rette betydning men begynner likevel å føle meg smådvask,og tynnfeit.

Har litt "tantearmer" med slike overarmer som er litt store og rundt livet er jeg 73 cm.på det tynneste og 89 cm.(!!!) på det tykkeste.Jeg synes magen min er alt for stor i forhold til resten.Er 94 cm.rundt hoftene,og føler midje og hofter nesten går i ett pga.at jeg er "tykk" rundt livet. Rundt buksekanten og kanten på bh-en kan jeg se flesket "tyter" ut.

Jeg har trent alt for lite før men prøver på 2-3 ganger i uken nå,med styrke,kondisjon og yoga ca.30 minutter hver gang + at jeg går til/fra jobb.Dette utgjør ca.1 time gåtur daglig,5 dager i uken.Spiser litt potetgull og snop av og til i helgene,men ikke enorme mengder. Har et ganske sunt kosthold ellers.Drikker nesten aldri brus,spiser frukt,grønt og kun grovt brød.

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre med dette..Hvor mange ganger i uken bør jeg trene og hvor lenge?Og kan det være lurt å bytte fra Ekstra lettmelk til skummet og kutte ut smør på skivene?

Prøv deg på en vegansk high carb low fat livsstil! Du kan spise så mange kalorier du orker og likevel se bra ut :) For ikke å nevne hvor bra det er for dyrene og planeten. Good luck <3

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, complex skrev:

Prøv deg på en vegansk high carb low fat livsstil! Du kan spise så mange kalorier du orker og likevel se bra ut :) For ikke å nevne hvor bra det er for dyrene og planeten. Good luck <3

Av ren nysgjerrighet, det er vel kalorier-inn og kalorier-ut som avgjør vekta? Dersom man spiser 3000 kalorier, men kun forbrenner 2000 vil vel de resterende 1000 kaloriene legge seg en plass på kroppen? 

Endret av Fredsmegleren
  • Liker 4
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Av ren nysgjerrighet, det er vel kalorier-inn og kalorier-ut som avgjør vekta? Dersom man spiser 3000 kalorier, men kun forbrenner 2000 vil del de resterende 1000 kaloriene legge seg en plass på kroppen? 

Dette er bare når man spiser mye fett, animalske produkter osv. Frukt, ris, poteter og pasta brytes lettere ned. Kroppen vår trenger carbs for å funke optimalt. Det er en grunn til at dietter er større enn noensinne og det samme er menneskene. Når man er på diett må man hele tiden passe på kalorier og spise mindre enn man ønsker og enn hva kroppen trenger. Er typisk for folk med slik bakgrunn, å gå litt opp i vekt i begynnelsen av hclf livsstilen, fordi kroppen må venne seg til å spise normalt. Når man har vært på livsstilen en stund mister man mye vekt. Det at man så lenge har "calorie restriced" seg selv, gjør at forbrenningen osv er fucked opp, og det tar en stund å fikses igjen. Dette må ikke misforstås med at man ikke skal trene, for det burde man uansett! Vil også nevne at melk absolutt ikke er bra for kroppen. Mennesker er de eneste som drikker melk fra et annet dyr. Kumelk er lagd for kalver slik at de skal store, når vi får i oss melk får vi samme virkning. Altså legger vi på oss.

Er absolutt ikke en vanskelig livsstil hvor man ikke kan spise noe godt. Er massevis med god mat å spise, bare å google litt :) Freelee the banana girl på youtube er også en god plass å starte for mer info! Kan godt komme med tips og lignende om det trengs så klart :hjertesmil:

(Om man ikke ønsker en hclf livsstil, er en vanlig vegansk livsstil såklart bra det også)

https://everydaysimplehealth.wordpress.com/2015/06/18/my-experience-so-far-on-high-carb-low-fat-hclf-vegan-lifestyle/

https://www.youtube.com/user/Freelea

Endret av complex
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det samme! Bare at jeg er 167 og veier ca 58 kg (så nå følte jeg meg ihvertfall tynnfeit) alt har lagt seg på puppene og rundt magen her. Passer ikke lengre truser (stramme i livet så måtte gå opp 1 str.) Har lagt utrolig mye på meg i studietiden :(

Anonymkode: f7076...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, complex skrev:

Dette er bare når man spiser mye fett, animalske produkter osv. Frukt, ris, poteter og pasta brytes lettere ned. Kroppen vår trenger carbs for å funke optimalt. Det er en grunn til at dietter er større enn noensinne og det samme er menneskene. Når man er på diett må man hele tiden passe på kalorier og spise mindre enn man ønsker og enn hva kroppen trenger. Er typisk for folk med slik bakgrunn, å gå litt opp i vekt i begynnelsen av hclf livsstilen, fordi kroppen må venne seg til å spise normalt. Når man har vært på livsstilen en stund mister man mye vekt. Det at man så lenge har "calorie restriced" seg selv, gjør at forbrenningen osv er fucked opp, og det tar en stund å fikses igjen. Dette må ikke misforstås med at man ikke skal trene, for det burde man uansett! Vil også nevne at melk absolutt ikke er bra for kroppen. Mennesker er de eneste som drikker melk fra et annet dyr. Kumelk er lagd for kalver slik at de skal store, når vi får i oss melk får vi samme virkning. Altså legger vi på oss.

Er absolutt ikke en vanskelig livsstil hvor man ikke kan spise noe godt. Er massevis med god mat å spise, bare å google litt :) Freelee the banana girl på youtube er også en god plass å starte for mer info! Kan godt komme med tips og lignende om det trengs så klart :hjertesmil:

(Om man ikke ønsker en hclf livsstil, er en vanlig vegansk livsstil såklart bra det også)

https://everydaysimplehealth.wordpress.com/2015/06/18/my-experience-so-far-on-high-carb-low-fat-hclf-vegan-lifestyle/

https://www.youtube.com/user/Freelea

Fordi frukt, ris, pasta og poteter inneholder jo ikke samme type kalorier som kjøtt ol gjør. 

Anonymkode: aa4e5...489

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi frukt, ris, pasta og poteter inneholder jo ikke samme type kalorier som kjøtt ol gjør. 

Anonymkode: aa4e5...489

Prøver du å være sarkastisk? Isåfall må du gjøre litt research. Er en grunn til at veganere flest ikke bryr seg om kalorier, mens ikke-veganere hele tiden må passe på sånt. Er jo sykt forskjell på kalorier fra bananer og de fra et dødt dyr?? lol

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, complex skrev:

Thats not how this works, that not how any of this works...

Med andre ord, kroppen fungerer ikke slik. "Vegansk high carb low fat livsstil" som lar deg spise så mange kalorier du vil og fortsatt se bra ut meg midt i ræven. Det er EN ting som teller, og der er kalorier inn vs kalorier brukt. Ikke mer, ikke mindre.

Anonymkode: 22df7...c2d

• Liker 4
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord, kroppen fungerer ikke slik. "Vegansk high carb low fat livsstil" som lar deg spise så mange kalorier du vil og fortsatt se bra ut meg midt i ræven. Det er EN ting som teller, og der er kalorier inn vs kalorier brukt. Ikke mer, ikke mindre.

Hehe, du må virkerlig gjøre litt research! Er sånn selv, så levende bevis på at det funker.

Sjekk ut Nina & Randa og Freelee the banana girl, for å nevne noen. De lever slik de også :)

Her er en "what I eat in a day": https://www.youtube.com/watch?v=Nk6UlqGMTBE

Endret av complex
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Fredsmegleren skrev:

Av ren nysgjerrighet, det er vel kalorier-inn og kalorier-ut som avgjør vekta? Dersom man spiser 3000 kalorier, men kun forbrenner 2000 vil vel de resterende 1000 kaloriene legge seg en plass på kroppen? 

Nei egentlig ikke ...det er en kriminell forenkling bare. Det er helt andre forhold som er viktigere enn å regne kalorier inn\ut hvis du skal sikte mot et positivt vekttap ..og\eller generell vektnedgang da. 

Anonymkode: 4cd55...efb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei å kun telle kalorier fungerer ikke ...du kan sammenligne 2 måltider som har lik kalorimengde men som vil ha en enormt ulik påvirkning på metabolismen hver for seg. Det sier seg selv hvis du ser litt nærmere på hvilke hormoner som frigjøres i ulike mengde og takt. Alt etter hvor raskt karbohydrat delen omdannes til glukose i blodet. 

Hvert måltid kan ha en ulik mengde kalorimengde som kommer fra karbohydrater, fett og proteiner. Selv om totalen i antall kalorier blir lik men fordeling er ulik.  

Anonymkode: 4cd55...efb

• Liker 2
Skrevet (endret)
55 minutter siden, complex skrev:

Hehe, du må virkerlig gjøre litt research! Er sånn selv, så levende bevis på at det funker.

Sjekk ut Nina & Randa og Freelee the banana girl, for å nevne noen. De lever slik de også :)

Her er en "what I eat in a day": https://www.youtube.com/watch?v=Nk6UlqGMTBE

Har leeenge tenkt på å bli veganer, mer av etiske årsaker, men dette er jo skikkelige pluss! Har du noen tips for nybegynnere? 

Edit: Mener ikke å ødelegge tråden :fnise: Jeg er tynnfeit selv. Vil gjerne få fiksa dette altså, og gjerne med noe sunt og langvarig.

Endret av Alethia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke akkurat hvor du har målt, men målene i seg selv er vel ikke ille? Tror jeg har noe ca drt samme,er 171 og 57 kg. Men jeg trener styrke 2-3 ganger i uka og føler meg ikke kvapsete..anbefaler styrke som treningsform! Drit i de andre.

Anonymkode: 7d3cd...d86

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 timer siden, Alethia skrev:

Har leeenge tenkt på å bli veganer, mer av etiske årsaker, men dette er jo skikkelige pluss! Har du noen tips for nybegynnere? 

Edit: Mener ikke å ødelegge tråden :fnise: Jeg er tynnfeit selv. Vil gjerne få fiksa dette altså, og gjerne med noe sunt og langvarig.

For meg ble det sånn at jeg startet som vegetarianer i nesten ett års tid, før jeg ble veganer. Så spiste jeg mere high carb low fat osv :) Tror nesten det er best å ta det litt sånn "cold turkey". Bare dropp ut kjøttet, men pass på å spise nok mat ellers så du ikke savner noe i måltidene. Press fra venner og familie var litt vanskelig, men alle kommer som regel over det, så det blir bedre! ;) Det diggeste med sånn livsstil er at man alltid føler seg bra etter maten, masse energi istedenfor ekkel og tung som man kan bli etter en måltid med mye fett. Husk, nok kalorier fra frukt osv!! Hvis ikke føler du en trang til å spise noe med mye fett. Elsker følelsen av å spise seg mett og ikke tenke at "å nei nå legger jeg på meg". Spis alle de modne bananene, mango og dadlene du ønsker! Poteter, ris, pasta osv er heeelt lov det også hehe. Må også nevne at om du lenge har gått på sånne calorie restrictive dietter, kan det hende du går litt opp i starten fordi metabolismen trenger å heles igjen, men du kommer så klart til å bli tynn igjen hehe.

Ellers er google og youtube veldig hjelpsom! Bare spørr om du trenger mere spesifikke tips <3

https://www.youtube.com/watch?v=hdBIfPSYWMg

https://www.youtube.com/channel/UCH3D9swlnNdy__zz9PH3fvg

Rawtill4 går ut på 80% carbs, 10% fett og 10% protein!

Endret av complex
Gjest gjest- silje
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gått ned 7cm på magen/midjen etter at jeg begynte med tung styrketrening, istedenfor å kun jogge.

Jeg ble veldig skral av å jogge mye, puppene forsvant, men fettet på magen satt som lim. Nå spiser jeg mye mer, enn før. Snop og noe godt i glasset, unner jeg meg 1 gang i uken.

Ts, vekten din ser fin ut, men siden du er misfornøyd med midjen, så anbefaler jeg deg å trene tung styrke (baseøvelser), og gå gjerne gjennom kostholdet ditt litt, men en trenger ikke være for streng for å få gode resultater. Og spis nok, det er viktig for å bygge muskler :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...