Gå til innhold

Mangler 4 usle kilo..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg gått ned 44 kilo, og mangler 4 kilo for å bli henvist til mageplastikk. Jeg har totalt endret livsstil, og er fornøyd med livsstilen jeg har nå, som innebærer å kose seg litt i helgene. Men for å komme i mål bør jeg ligge på 1700 kcal, og det er forsåvidt greit midt i uka. Men jeg begynner å bli veldig matlei, da jeg ofte spiser det samme for å ha kontroll på hvor mye som går inn.. 

Noen som har forslag til sunn lunsj/middag som inneholder 4-500 kcal? evt andre gode tips for å klare å bli kvitt de siste gjenstridige kiloene mottas med takk ❤️

Anonymkode: da1c5...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, bra jobbet !!

Nå vet jeg ikke hva du er lei av å spise ? (kylling, ris, grønnsaker ol)

Jeg liker å lage blomkålstappe da et helt blomkål innholder ekstremt lite kalorier, sammen med kjøtt og fisk.

Søtpotet i alle former, stappe, bakt ol

Hva er det du er lei av ? er det middag , lunsj eller frokost du sliter med ? :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :) det har vært mye jobb, og mest i hodet 😂 men jeg har blitt redd for å variere, siden jeg spiser det trygge for å slippe å regne på hva alt inneholder feks. Jeg lager nesten all mat fra bunnen for å ha kontroll, og det går mye i de samme grønnsakene, og rene produkter som kylling, kjøtt og fisk. Alltid samme tilbehør, og det er drøyt med de samme smakene hele tiden.. liker å prøve nye ting, men det blir for sjelden. 

Har akkurat begynt å lage søtpotet til kylling faktisk 👍🏻 hvordan lager du blomkålmos? 

Spiser samme frokost på 4. året fordi jeg vet jeg får i meg nok næring og det holder meg mett, havregryn, havrekli, banan, mandler og enten rosiner eller bær, samt et kokt egg.. klarer ikke grøt, så spiser det uten å koke. 

Lunsj blir ofte brødskiver med egg og laks, eller roastbiff og noen ganger omelett. Bytter innimellom med knekkebrød med proteinrikt pålegg. 

Skrevet

Det tror jeg på ! :)

Du må ikke være redd for å variere, det er faktisk veldig viktig om du har tenkt til å endre livvstil for alltid.

Kroppen kan stoppe opp og stagnere om du ikke varier godt nok i kosten. Og du kan miste motivasjon.

Men  det ser ut til at du har et godt utgangspunkt!

Forslag på enkle retter :

Omelettwraps med røkelaks, spinat og gresk yogurt naturell. (Omelettwrap:  1egg, 1eggehvite, litt vann, salt pepper evt vårløk om du vil spice det opp litt) Du kan også fulle med spekeskinke, ruccula om du vil variere :)

Proteinpannekake : 2 egg, 1,2 dl melk, en scoop vaniljeprotein, 50 gr havremel.

Speltlompe pizza: smør lompen med fremefraiche eller gresk yogurt, legg på to skiver spekeskinke eller annet kjøtt, strø over litt lett ost, og legg på noen rødløk skiver. Stek i ovn. Topp med ruccula etter steking. nam nam nam

Du kan også bruke speltlompe til å lage forskjellige wraps.

Du kan lage mange forskjellige typer wok retter.

Ha asparges til kyllingfillet iplassen for potet/ris

blomkålmos :

Kok et blomkålhode i ca 10-15 min. Hell av vannet og tilsett kesam, kremost philadelphia eller en skvett melk (du kan velge eller kombinere) , en halv hvitløksfedd, salt og pepper og mos til en pure med stavmikser eller gaffel. Kjempe enkelt og passer godt til kylling og fisk. Ekstra godt om du topper med biter av bacon eller spekeskinke som er stekt i panne.

Gå til innkjøp av kalorifattig kokebok om du vil ha enda mer avanserte oppskrifter :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for flotte tips, skal testes ut :) Vekten stagnerte i to år, så har slitt med de 8 siste. I vår har jeg klart å gå ned 4 av dem, men føler jeg sliter veldig, alt blir en kamp.. mye fordi jeg er skikkelig matlei. 

Søker en del på nett, men er for dårlig på å prøve ut nye ting pga jeg nevnte tidligere. Nå må jeg ha en plan, prøve nye ting å komme i mål 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...