Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Nå trenger jeg hjelp, for nå har jeg lett og lett og jeg finner ikke ut av dette. Jeg er veldig glad i True Match foundation fra loreal, men jeg har nettopp gått tom og skulle kjøpe en ny (C2) men fikk bare en prøve fordi de var tomme. Da jeg kom hjem begynte jeg å kikke på om dette faktisk var den rette fargen for meg, og det var det egentlig ikke. Jeg har nå funnet ut at jeg har nøytral undertone. Jeg fant da ut at True match faktisk operer med W= warm, N= neutral, og C= Cool,  og forskjellige tall for hvor lys eller mørk en var (ikke varm eller kald, men mørk eller lys). Dette passet perfekt fordi da jeg kunne velge en som var N, og jeg er ganske lys så jeg måtte ha N1 (soft ivory) eller N2(classic ivory). Men som jeg har skjønt så er det kun i UK eller USA de bruker hele systemet. Jeg har funnet noen som heter N2 (Vanilla) og N1(Ivory) i Norge. (Ivory finner jeg ikke noe sted enda på nett, men funnet navnet på nett) men ikke i butikk, da jeg har skjønt at det starter på N3 i butikk her i norge, og det blir for mørkt.

Er Vanilla (N2) og Ivory (N1)i denne serien det samme som soft ivory(N1) og classic ivory (N2)??

(Nå har jeg kjøpt en som heter vanilla i loreal Infallible, men denne er varm (w) og en del mørkere en jeg skal ha. Jeg håper derfor ikke det er samme som vanilla i true match)

Jeg har prøvd å kjøpe classic ivory og soft ivory på amazon men de sender ikke til min adresse. På ebay er det oppstått noen tekniske problemer så jeg vet ikke om jeg får kjøpt der enda.

Noen som har noe innsikt i dette?

Hilsen en frustrert foundation-kjøper <3

Anonymkode: da2dd...974

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1027397-true-match-loreal-farger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, O.G. skrev:

Feel Unique har mange av L'oreal True Match nyansene og C blir kald, og N er nøytral.

Ok, takk for svar :) Jeg har nå funnet ut at nyansene "på norsk" tilsvarer de samme som i USA eller UK. (N2 Classic ivory = N2 Vanilla) Jeg fant derfor min nyanse på nett i Norge. Men da vet jeg at det finnes andre merker jeg kan switche til om det skulle bli nødvendig.

TS.

Anonymkode: da2dd...974

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville kanskje kostet på meg noe med litt bedre ingredienser, men så klart hvis du trives med den så kjøp den. 

Anonymkode: c085c...20d

Hva mener du med bedre ingredienser? Hvilke ingredienser er fyfy i denne foundationen? :)

Anonymkode: 46832...b99

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg bruker innimellom True Match, men jeg fikk litt avsmak for dem for en liten stund siden da jeg så at de presterer å rote med varme/kalde farger i en hudundertonetest. Se her: 555b6769-484f-4e1b-aacc-88343e942c1c.png 

Det siste spørsmålet bytter helt om på hva som er kaldt og varmt. Skikkelig teit. Det hindrer meg så klart ikke i å bruke foundationen, så jeg overdrev litt da jeg sa avsmak. Men likevel!

Anonymkode: fc6f5...892

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker innimellom True Match, men jeg fikk litt avsmak for dem for en liten stund siden da jeg så at de presterer å rote med varme/kalde farger i en hudundertonetest. Se her:  

Det siste spørsmålet bytter helt om på hva som er kaldt og varmt. Skikkelig teit. Det hindrer meg så klart ikke i å bruke foundationen, så jeg overdrev litt da jeg sa avsmak. Men likevel!

Anonymkode: fc6f5...892

Skjønner ikke problemet ditt.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bruke 3N som egentlig er litt for mørk, fordi jeg ikke har funnet 1N og 2N, og damene på vita har sagt at de ikke finnes. Men nå skal jeg jammen kikke litt rundt :)!

Anonymkode: c7f57...518

De finnes kanskje ikke på Vita nei, men N1 er å få på FeelUnique i hvertfall. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...