AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Har en god venninne som jeg har vært venn med i snart 10 år. Vi er i midten av 20 årene. Vi er ganske nære og forteller hverandre det meste. Opprinnelig er vi fra samme sted, og det er fra hjemstedet vi har blitt venner. Vi har alltid vært i ulike "venninnegjenger", men vi kjenner jo hverandres venner litt selvom. Men det er noe jeg føler er rart som jeg har begynt å tenke mye på i det siste.. Dette høres kanskje teit ut, men hun skriver aldri på Facebook wallen min som hun gjør med andre nære venninner, jeg får alltid meldinger og bursdags og julemeldinger på sms. Hun legger alltid ut bilde og gratulasjoner på wallen til de andre nære venninnene hennes, men aldri til meg (selvom hun riktignok alltid har sendt sms). Jeg inviterte henne nylig i bursdagen min, men hun kunne ikke komme pga jobb. En uke senere inviterte en felles venninne oss til sin bursdag, og venninnen min hadde akkurat samme vakt på jobb som på min bursdag, men kom likevel i middagen til vår felles venninne.. I tillegg har en annen venninne av meg sagt at hun en gang hadde sagt at hun ikke kjente meg så godt til noen andre. Jeg konfronterte henne med det, men hun sa at hun aldri hadde sagt det. Hun tagger meg aldri i bilder på instagram, legger aldri ut bilder av meg på Facebook osv. Jeg skjønner ikke. Jeg er en sosial og utadvendt jente med mange venner så jeg synes jo dette er litt rart, og blir ganske lei meg. Jeg har spurt henne om det, men hun sier at hun ikke tenker noe over det. Jeg er veldig glad i henne, og vi har vært venner lenge, men det virker som hun egentlig er flau over vennskapet vårt. Hva tenker dere? Anonymkode: 6da8c...5e0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Kanskje hun er sjalu på deg? Trenger jo ikke nødvendigvis være at hun er flau, men kanskje misunnelig på deg. Anonymkode: ed229...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Hun høres ikke ut som en god venninne, jeg vet ikke om jeg hadde giddi å brukt så mye tid på henne. Det kommer bare til å gå utover deg. Hvor gammel er dere? Anonymkode: 854f6...762 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Kan utdype litt hva jeg mente med at hun er sjalu. Hadde selv en venninne på vgs, hun virket helt krampeaktig når jeg og hun var sammen med andre jenter (som hun hadde lyst å bli venn med) , uten å høres tåpelig ut her så har jeg som regel gått greit sammen med de fleste folk og er kanskje flink til å finne på noe å snakke om. Husker bare at hun av og til gjentok mine vitser,eller ting som jeg hadde sagt og hun så at folk lo av, som hun selv senere brukte for å imponere jentene i klassen. Utrolig plagsomt, i tillegg virket det ikke som hun likte hvis jeg var med noen av jentene i klassen uten henne. Så istedenfor så faset hun meg ut og sluttet å prate til meg å latet som om jeg ikke var der...dritkleint og umodent. Men tror hun var litt sjalu på meg rett og slett. Anonymkode: ed229...0b0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kan utdype litt hva jeg mente med at hun er sjalu. Hadde selv en venninne på vgs, hun virket helt krampeaktig når jeg og hun var sammen med andre jenter (som hun hadde lyst å bli venn med) , uten å høres tåpelig ut her så har jeg som regel gått greit sammen med de fleste folk og er kanskje flink til å finne på noe å snakke om. Husker bare at hun av og til gjentok mine vitser,eller ting som jeg hadde sagt og hun så at folk lo av, som hun selv senere brukte for å imponere jentene i klassen. Utrolig plagsomt, i tillegg virket det ikke som hun likte hvis jeg var med noen av jentene i klassen uten henne. Så istedenfor så faset hun meg ut og sluttet å prate til meg å latet som om jeg ikke var der...dritkleint og umodent. Men tror hun var litt sjalu på meg rett og slett. Anonymkode: ed229...0b0 Er du TS? Anonymkode: 854f6...762
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kan utdype litt hva jeg mente med at hun er sjalu. Hadde selv en venninne på vgs, hun virket helt krampeaktig når jeg og hun var sammen med andre jenter (som hun hadde lyst å bli venn med) , uten å høres tåpelig ut her så har jeg som regel gått greit sammen med de fleste folk og er kanskje flink til å finne på noe å snakke om. Husker bare at hun av og til gjentok mine vitser,eller ting som jeg hadde sagt og hun så at folk lo av, som hun selv senere brukte for å imponere jentene i klassen. Utrolig plagsomt, i tillegg virket det ikke som hun likte hvis jeg var med noen av jentene i klassen uten henne. Så istedenfor så faset hun meg ut og sluttet å prate til meg å latet som om jeg ikke var der...dritkleint og umodent. Men tror hun var litt sjalu på meg rett og slett. Anonymkode: ed229...0b0 Stakkars jente, høres ikke som du oppførte seg særlig modent selv. Anonymkode: 854f6...762
fullkornspasta Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Mange jenter er utrolig dømmende når det kommer til utseende, og vil bare bli sett med de peneste venninnene sine. Skal være såpass drøy og be deg rate ditt eget utseende på en skala fra 1-10, samt stil, hygiene og sosiale status. Noen jenter kan stille forferdelige krav til venninnene sine
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Det ser ut som at hun prøver å distansere seg fra deg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars jente, høres ikke som du oppførte seg særlig modent selv. Anonymkode: 854f6...762 hehe javel, det får være din mening. Nå handler det egentlig ikke så mye om jeg var umoden eller ikke. Prøver bare å gi ts litt flere synspunkter, noen ganger ønsker ens venner seg å være midtpunktet. Hvis ts har kvaliteter som mange liker kan det være at venninnen oppfører seg slik fordi hun vil ha henne for seg selv, eller fordi hun er redd for at folk skal like hun bedre enn seg selv. Anonymkode: ed229...0b0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Vi er 23. Jeg tror ikke hun prøver å distansere seg fra meg, for hun ringer meg, sender meldinger osv. Det er "bare" det jeg skrev over.. Virker som hun er flau over å være venn med meg når andre ser det. Jeg anser meg selv som over middels pen, jeg har fullført høyere utdanning, begynner på master til høsten, eier min egen leilighet og bil. Har mange venninner utenom, fast jobb og egentlig det meste på stell. Hun spør heller aldri om vi skal dra ut sammen og jeg tror ikke hun er sjalu for hun er ute med mange av våre felles venner som er veldig pene og søte. Forstår ikke dette jeg.. Det eneste jeg kan komme på er at hun er flau over navnet mitt? Min farfar er fra Sør-Europa og har et utenlandsk etternavn, så jeg har et utenlandsk etternavn. Det er jo helt rart om det er det, men kommer ikke på hva annet det kan være. Dette gjelder da meldinger på Facebook og andre sosiale medier hvor hun aldri "tagger" meg eller skriver til meg så andre kan se det. Vet ikke hvorfor hun ikke spør om vi skal dra ut sammen, det synes jeg er rart.. Fikk melding fra henne for et par dager siden, men merker at jeg ikke klarer å være så hyggelig med henne lenger. Jeg vet og skjønner at hun er flau over meg, selvom hun ikke innrømmer det. Anonymkode: 6da8c...5e0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: hehe javel, det får være din mening. Nå handler det egentlig ikke så mye om jeg var umoden eller ikke. Prøver bare å gi ts litt flere synspunkter, noen ganger ønsker ens venner seg å være midtpunktet. Hvis ts har kvaliteter som mange liker kan det være at venninnen oppfører seg slik fordi hun vil ha henne for seg selv, eller fordi hun er redd for at folk skal like hun bedre enn seg selv. Anonymkode: ed229...0b0 Jeg vil anbefale TS og ikke høre på deg-du høres som en bitch, selfølgelig skal man ikke være dør matte,men det går ann å si ifra på fin, bra og hyggelig måte til den andre personen. " Spesielt når den andre personen ikke galt, er lov å tenke på følesene til andre. Enn bare være ego og trøkke folk ned i søpla. Anonymkode: 854f6...762
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vi er 23. Jeg tror ikke hun prøver å distansere seg fra meg, for hun ringer meg, sender meldinger osv. Det er "bare" det jeg skrev over.. Virker som hun er flau over å være venn med meg når andre ser det. Jeg anser meg selv som over middels pen, jeg har fullført høyere utdanning, begynner på master til høsten, eier min egen leilighet og bil. Har mange venninner utenom, fast jobb og egentlig det meste på stell. Hun spør heller aldri om vi skal dra ut sammen og jeg tror ikke hun er sjalu for hun er ute med mange av våre felles venner som er veldig pene og søte. Forstår ikke dette jeg.. Det eneste jeg kan komme på er at hun er flau over navnet mitt? Min farfar er fra Sør-Europa og har et utenlandsk etternavn, så jeg har et utenlandsk etternavn. Det er jo helt rart om det er det, men kommer ikke på hva annet det kan være. Dette gjelder da meldinger på Facebook og andre sosiale medier hvor hun aldri "tagger" meg eller skriver til meg så andre kan se det. Vet ikke hvorfor hun ikke spør om vi skal dra ut sammen, det synes jeg er rart.. Fikk melding fra henne for et par dager siden, men merker at jeg ikke klarer å være så hyggelig med henne lenger. Jeg vet og skjønner at hun er flau over meg, selvom hun ikke innrømmer det. Anonymkode: 6da8c...5e0 Jeg vet ikke , jeg tror kanskje du overreagere, jeg har bekjente i mitt liv som oppfører seg sånn. Anonymkode: 854f6...762 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke , jeg tror kanskje du overreagere, jeg har bekjente i mitt liv som oppfører seg sånn. Anonymkode: 854f6...762 Ja, kanskje jeg overreagerer. Men i hovedinnlegget skrev jeg jo at hun sa vi ikke kjente hverandre så godt til en gruppe med mennesker, og vi er nærmest bestevenninner, så akkurat det synes jeg er veldig rart. Hun nekter jo for det, men det er flere som hørte hun si det.. Anonymkode: 6da8c...5e0
HomelessIcecream Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Den 22.5.2016 at 15.03, AnonymBruker skrev: I tillegg har en annen venninne av meg sagt at hun en gang hadde sagt at hun ikke kjente meg så godt til noen andre kan det hende at du legger mer i det vennskapet enn hun gjør? Den 22.5.2016 at 16.33, fullkornspasta skrev: Mange jenter er utrolig dømmende når det kommer til utseende, og vil bare bli sett med de peneste venninnene sine. Skal være såpass drøy og be deg rate ditt eget utseende på en skala fra 1-10, samt stil, hygiene og sosiale status. Noen jenter kan stille forferdelige krav til venninnene sine Mens andre kanskje vil være den peneste i flokken. Hvem vet!
Gjest Jessica Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Kanskje hun er flau over seg selv og vil ikke tagge noen som er "penere" enn henne ? Hva hvis hun har mindreverdighetskompleks? En tidligere venninne sa det rett ut til oss. Hun ville ikke tagge flere av Oss fordi hun følte seg mindre pen. Vi derimot syns hun var den peneste av oss
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #16 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, HomelessIcecream skrev: kan det hende at du legger mer i det vennskapet enn hun gjør? Det var min tanke og,men så valgte ikke å svare. Men nå er det jo flere som tenker som meg. Anonymkode: 854f6...762
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 Nå er jeg i tidlig 30-årene, men jeg er vant med at vi venninner som er nærmest hverandre, ringer eller sender sms i anledning bursdager og jul. Det er den mest private hilsenen. Jeg skriver sjelden eller aldri på facebook-wallen til de jeg har mest kontakt med. For meg er facebook en måte å holde kontakten med mer perifere venner og bekjente. Så sett i fra mitt perspektiv, er ikke dette noe å reagere på. Men kanskje hun er flau over at dere tilhører ulike "gjenger"? Kanskje har hun løyet om vennskapet deres tidligere, typisk i ungdomsårene når alt ofte er flaut, og må opprettholde løgnen nå i voksen alder? Dersom du opplever henne som en nær venninne dere to i mellom, ville jeg gitt blaffen i hvordan omverdenen oppfatter vennskapet deres. Evt. ta det opp henne igjen, men det fører mest sannsynlig ikke frem. Anonymkode: d7ce6...b6e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 Hva skjer hvis du tagger henne på bilder? Der dere er dere to sammen. Hva skjer hvis du inviterer henne med ut, en dag du vet hun ikke jobber? Evnt. avtale å bare møtes hjemme hos deg først og fremst, men så dra henne med ut, for å sjekke reaksjonen (svi maten eller hva enn, så dere heller drar ut og spiser, hvor du spanderer). Det eneste jeg kan råde om, er å snakke med henne. Vis henne gjerne denne tråden. Jeg tror kanskje det blir feil å spørre henne om hun er flau. Du kan heller be henne begynne å tagge deg også, finne på noe ute, dere også, slik hun er med andre venninner. Legg trykk på "sånn som hun gjør med alle andre nære venninner". Anonymkode: 5d001...a77
Poserose Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Kan du ha gitt uttrykk for å ikke like å dele mye på facebook? Kanskje hun rett og slett tror at du ikke vil bli tagget eller legge ut om hele vennskapet deres. Kan du ikke legge ut et bilde og tagge henne de neste gangene dere gjør noe? Man speiler jo gjerne folks oppførsel, og det kan fort ende i en ond sirkel. Jeg syns sms og ringing er mye mer personlig enn å skrive på noens vegg, og jeg ser ikke poenget i å gjøre begge deler.
Mousj Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 2 timer siden, Poserose skrev: Kan du ha gitt uttrykk for å ikke like å dele mye på facebook? Kanskje hun rett og slett tror at du ikke vil bli tagget eller legge ut om hele vennskapet deres. Kan du ikke legge ut et bilde og tagge henne de neste gangene dere gjør noe? Man speiler jo gjerne folks oppførsel, og det kan fort ende i en ond sirkel. Jeg syns sms og ringing er mye mer personlig enn å skrive på noens vegg, og jeg ser ikke poenget i å gjøre begge deler. Dette. Jeg har venninner som elsker at jeg skriver de lengste avhandlinger og tagger dem i barndomsbilder, og så har jeg venner som ikke deler noe som helst, oghar mange strenge regler på hva de mener er innafor på sosiale medier. Jeg skyr drama, og bruker SMS og innboks på dem, for sikkerhets skyld. I tillegg r det som Poserose sier, mer personlig. Har du reflektert over hvilke signaler du gir?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå