Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg ny layout til hjemmesiden min, og har i den forbindelse googlet meg rundt på nettet for å samle idéer o.l.

En del gratismaler ligger der ute til nedlasting, men de er liksom bare nesten sånn jeg ønsker det. Det kan være en annen fargenyanse, noe annerledes plassering av grafikk eller banner og sånt.

Jeg kunne også tenke meg å bruke egne bilder, manipulerte sådan, som bakgrunner, bannere og lignende.

Så er spørsmålet mitt: Hvilke(t) verktøy er best for å lage seg en sånn template selv?

PS! Bertha er ikke særlig flink på kode-nivå ennå...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ålreit å lage det i photoshop, vel, appelsintryne? Evt. lage grafikken i photoshop, så bruke DW.

Skrevet

Jeg har ikke Photoshop, boozler-vennen min. Og det koster jo en del 1000-lapper, ikke sant? :veldigsur:

Hva er DW?

Jeg har Frontpage, men den er ikke særlig god på bilde- og grafikkmanipulering. Duger greit til å bygge med, men det er alt. Hmm... Kanskje Photostudio kan være en idé å kombinere med. :klø:

Skrevet

Hvis du åpner templates i FrontPage, så kan du vel forandre litt på dem?

De består jo stort sett av HTML og noen bilde-filer?

(Eller er det noe jeg ikke har fått meg meg?)

Kanskje du kan linke til et eksempel?

Bilder kan du redigere i hvilket som helst program. Bare du får lagret dem som jpg eller gif.

Skrevet

Så sant der ikkje er spesielle template-filer til bestemte program, er templates/malar enkelt og greitt html-filer. Om du ikkje vil laga ditt eige frå grunnen av, så finn noko som er nesten som du vil ha det, gjer dei endringane du vil, og lagre- Voila, du har ein ny mal du kan byggja vidare på :)

Har du grafikkprogram du er nøgd med, så brukar du det til grafikk. Har du lyst å prøve andre program, sjekk t.d. http://www.freeserifsoftware.com - der skal det vera litt av kvart.

Og elles: DW = DreamWeaver, det beste programmet (av såkalla wysiwyg-program i alle fall) til å lage websider med.

Skrevet

Jeg fant malen jeg ønsket meg for et par dager siden, men den kostet USD 100 og var fylt med java-script.

Derfor har jeg nå i dag snekret meg noe lignende ved hjelp av Frontpage og Arcsoft Photostudio.

:fornøyd:

Kunne imidlertid være spennende å se på alternativer til Frontpage, da dette ikke føles så fleksibelt som jeg vil ha det. Jeg tror jeg er i ferd med å bli kresen. :sjarmor:

Forøvrig, takk for tips og innspill!

Skrevet

Dreamweaver anbefales.

Jeg har knotet litt med FrontPage tidligere, men ble liksom ikke helt venner med programmet. Etter å ha klødd meg litt i hodet over menyene i Dreamweaver kom jeg i gang og liker det kjempegot.

Men Photoshop klarer jeg ikke å sette meg inn i. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...