AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 hvorfor finner noen opp masse ting om livet sitt som ikke stemmer. At de presenterer seg som rusfrie, gifte og lykkelige, helt anti stoff, juling etc når det ikke stemmer? Er dette mangel på selvinnsikt eller er det en slags psykose? Jeg kunne aldri ha fått meg til å dikte opp masse ting i livet mitt som ikke stemte. Er det et tegn på rus-problemer? Og hvor mange har egentlig rusproblemer, og hvis dette blir presentert i fra en rusmisbruker, hvordan vet man at ting er sant da? Rusmisbrukere bare ljuger, eller+ Anonymkode: c7279...ce6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Enten ondskapsfulle eller desperate det er mange rusmisbrukere som ikke holder på sånn som er snille som lam. Anonymkode: cf137...4d1 1
HomelessIcecream Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Jeg vet ikke hvorfor dette handler om rus? Men kan se for meg at mange som bruker rus lyver om det. Hvorfor ikke? jeg har ingen rett til å vite alle svakhetene i livet til andre mennesker. Tror også at mange mangler litt selvinnsikt. Det er lett å si "jeg hadde ikke vert utro" før du blir fristet selv. Det er lett å si "jeg hadde aldri svart med vold" innen du er i situasjonen hvor du er ordentlig provosert. hvem kan egentlig svare på hva de er i stand til eller ikke? hvem vet hva som ligger dypt inn i et menneske? 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Problemet ligger vel i at alt for mange lever under den illusjon at alt må være perfekt. De forstår ikke at livet ikke må være perfekt for at man skal være lykkelige.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 De fleste rusmisbrukere bagatelliserer problemene sine, ja. Det er en normal forsvarsmekanisme, neppe en psykose. Det trenger jo ikke være et tegn på rusproblemer eller andre problemer heller, det kan jo være at de føler seg dømt hvis de forteller sannheten, og derfor velger å pynte litt på den. Vanskelig å si hvordan man skal vite om noe en person forteller er sant, jeg skjønner heller ikke hvorfor dette er viktig, med mindre vedkommende er en du skal date/ansette/bruke som barnevakt, men da finner du jo fort ut av det. Anonymkode: d5b56...473
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 De jeg konkret vet som opprettholder en fasade bevisst er dypt usikre mennesker som gjerne vil være som naboen/de mer velstående menneskene de omgåes.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Selv om jeg røyker hasj i helgene så hadde det vært bra dumt av meg å kringkaste det på jobb og skole. Kanskje du vil kalle det løgn og fasade, jeg gjør det bra på jobb og har toppkarakterer på skolen, men jeg ser bare på det som ulike deler av livet mitt som ikke nødvendigvis trenger å kombineres. Anonymkode: af1e3...311
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Lystløgnere, dårlig selvtillit. Du ser dem lure hverandre på sosiale medier for eksempel daglig, og vet ikke at en viss andel andre smartinger ser gjennom det og vet bedre. Anonymkode: 47e98...df8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå