AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Det er en stund siden sist, men nå har jeg behov for ekstra inntekt. Er det som for 10 år siden, at inntekt fra jobb nr to har høyere skattetrekk? Jeg finner så lite når jeg googler, så enten er dette en selvfølge, eller borte for lengst.. Takknemlig for svar! Anonymkode: 14bc2...9ec
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Del 2 av skattekortet brukes til ekstrainntekt og har litt høyere trekk. Anonymkode: 7fb8b...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Drive-bedrift/Arbeidsgiver/Skattekort-og-forskuddsskatt/Vanlige-sporsmal-om-elektroniske-skattekort/Hvordan-kan-du-vite-om-du-skal-trekke-skatt-som-hoved--eller-biarbeidsgiver1/ Anonymkode: 1e062...b29 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Du betaler jo skatt for total inntekt, men fordi skattetrekket som regel er beregnet etter hovedinntekten, og biinntekter ofte er usikre og variable, er det lurt å betale litt ekstra på biinntekten slik at det i snitt blir rett. Evt. kan du beregne en % av total inntekt og ha lik skatt på begge. Du bør uansett gå inn på skatteetaten og justere opp forventet inntekt for 2016. Anonymkode: 8b3f6...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå