Gjest Balian de Ibelin Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 (endret) – Trær kommuniserer med hverandre gjennom elektriske signaler og gasser, hevder forfatteren av den bestselgerboken «Trærnes hemmelige liv», Peter Wohlleben . Wohlleben går langt i å beskrive hvordan trær lever som intelligente vesener. Han mener trær har følelser og hjelper hverandre, som en familie. http://www.nrk.no/kultur/xl/traernes-hemmelige-liv-av-peter-wohlleben-1.12933317 Så er dere enige eller uenige med Peter Wohllenben. Er det fornuft i det han skriver\sier eller er han ikke helt ved sine fulle fem ? Jeg personlig må si meg uenig med han. Endret 22. mai 2016 av Feologild
CaraEvingne Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 (endret) Er du uenig i budskapet eller språket? De fleste holdninger er fundamentalt sett bygget på følelser og språket har en veldig viktig rolle når vi skal nå ut til mange. Å vekke følelsene våre for å skape holdninger er et kjent og veldig velbrukt system. Som for eksempel; mord er galt. Endret 23. mai 2016 av CaraEvingne 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Jeg vet ikke hva du svarer på men det har ingenting å gjøre med hva jeg spør om.
CaraEvingne Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 (endret) At han menneskeliggjør trær og planter ved språket sitt, eller at trær sender ut kjemiske stoffer når de for eksempel blir angrepet av insekter som gjør at nabotrær som er i stand til å oppfatte dette har et evolusjonært fortrinn? Jeg lurte på hva du var uenig i. Du spurte om vi var enig eller uenig i Peter Wollheben. *At trær sender ut kjemiske stoffer er jeg enig i. *At han bruker et språk som menneskeliggjør disse kjemiske stoffene er jeg enig i. *Det er sikkert fordi han prøver å nå ut til følelsene våre med et menneskeliggjort språk, for å gjøre publikum bevisst på trær og viktigheten i urskog. *At forskere tar avstand til språket sjokkerer meg ikke da deres oppgave ikke er å bringe budskap ved hjelp av menneskeliggjort språk og følerier. Men det er ikke noe nytt, derfor skrev jeg; "de fleste holdninger er fundamentalt sett bygget på følelser og språket har en veldig viktig rolle når vi skal nå ut til mange. Å vekke følelsene våre for å skape holdninger er et kjent og veldig velbrukt system. Som for eksempel; mord er galt. " Endret 28. mai 2016 av CaraEvingne 1
Gjest Evans Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Det forklarer kanskje hvorfor enkelte mennesker føler en kjærlighetsrelasjon/seksueltforhold til trær? https://en.wikipedia.org/wiki/Dendrophilia_(paraphilia) Jeg syns ikke det er så rart om tær kan kommunisere egentlig. At de kommuniserer på andre måter enn dyr og mennesker er selvsagt, men det er strengt talt ikke den eneste måten og sende signaler på. Ikke gitt at de sier "hei, hei", men kommunikasjon kan det allikevel være.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Har kommunisert med trær jeg. Driver og lærer dyrekommunikasjon, og har ved en anledning "snakket" med trær, og de levde ikke engang. Det var min venninne som spurte om jeg kunne snakke med de fire trærne som var blitt saget ned ved huset hennes, som hun så på som "sine" trær, og jeg trodde ikke jeg kunne gjøre det, men snakket med kaninen hennes iallefall. Men mens jeg snakket med kaninen, så kom det inn fire høye søyler av noe slags lysende farger som jeg ikke har sett før, og jeg skjønte at det var trærne. De "sa" ingenting, men jeg forstod at de var vesener som har en fysisk "kropp" og en sjel eller ånd slik som oss, at de altså består av noe fysisk og noe ikke-fysisk, slik som mennesker og dyr gjør. Det var ganske fantastisk. Så fyren er nok ikke på bærtur, jeg tror vi kommer til å oppleve at det spirituelle/alternative og vitenskapelig forskning kommer til å nærme seg hverandre mer og mer i årene som kommer, dette er ikke den siste artikkelen av dette slaget vi kommer til å se. Anonymkode: 2330f...6eb
Frk.K Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 Ryddet for avsporing og svar til dette. Frk.K, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå