Gråtass Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Barn vokser og klær må skiftes ut. Jeg lurer på om dere her på KG har noen tips på lagring og sortering av tøy. Har gitt bort noe,men har nye tilskudd på gang i familien,så vil ikke gi bort alt. Så langt har jeg lagt tøy i pappesker og skrevet f.eks nyfødt -str 80 utenpå og satt eskene på kottet. Opplever at det blir mye rot og leting i esken når jeg skal finne fram tøy å låne /gi bort. Har liten lagringsplass så det bør være ideer som tar liten plass. Bør jeg f. Eks merke alt med str og putte i en felles eske? Takknemlig for alle svar
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Du kan jo eventuelt dele de forskjellige størrelsene og legge inn i plastposer markert med størrelsen, som igjen ligger i esken. Om du vil at det skal ta mindre plass kan du pakke det inn i vakumposer Anonymkode: 909a7...489 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Vakuumposer er gull! Der har jeg både fravokst og det som fortsatt er for stort (arver masse) i tillegg til sesongtøy. Da ligger det jo også trygt for det meste av 'ruskomsnusk' som kan snike seg inn i esker på loft og i kjeller. Sparer mye plass på det. (Jeg har det meste av tekstiler som ikke er i ukentlig bruk i slike poser, neste skritt er å få stuet ned garnsamlingen. Bor veldig smått akkurat nå.) Anonymkode: 2d4c4...607 2
Gråtass Skrevet 22. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vakuumposer er gull! Der har jeg både fravokst og det som fortsatt er for stort (arver masse) i tillegg til sesongtøy. Da ligger det jo også trygt for det meste av 'ruskomsnusk' som kan snike seg inn i esker på loft og i kjeller. Sparer mye plass på det. (Jeg har det meste av tekstiler som ikke er i ukentlig bruk i slike poser, neste skritt er å få stuet ned garnsamlingen. Bor veldig smått akkurat nå.) Anonymkode: 2d4c4...607 Hvor kjøpes de? Kan de brukes flere ganger? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Jeg er redd for møll, så jeg bruker bare disse på loftet: http://m.clasohlson.com/no/SmartStore-Dry-systemboks/Pr341515031. Legger i eskene etterhvert som tøyet blir for lite, og merker kassene med nummer (de minste størrelsene ligger i kasse 1, neste størrelsene i kasse 2 osv). Clas Ohlson har for øvrig også vakuumposer som nevnt ovenfor, vet om mange som sverger til dette. Anonymkode: 1568c...464
Biloba Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Legg innholdet i kassen på stuegulvet, knips et bilde, print og fest utenpå kassen. Når du gir bort, tusjer du over plagget.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 5 timer siden, Gråtass skrev: Hvor kjøpes de? Kan de brukes flere ganger? De jeg har likt best til nå fant jeg på SparKjøp. De har vært pakket og pakket om flere ganger enn jeg kan telle. Feks pakket jeg str 104 i en pose. Når vi da gikk fra 98 til 104 så puttet jeg bare 98 nedi etter å ha tømt. Så har de vært åpnet for å finne klær som skal gis bort osv. Den som nå inneholder vintertøy og litt annet har inneholdt i alle fall tre ulike størrelser tidligere. Har vært uheldig med noen av dem mtp at det har gått små hull så luft har sivet inn, men så lenge hullene ikke er synlig store har jeg fortsatt å bruke dem til oppbevaring bare uten å suge ut luften. Anbefaler å velge noen med ventil der du kan bruke støvsuger til å suge ut luften, mye enklere enn å folde/rulle ut luften. Anonymkode: 2d4c4...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå