AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Lurer på hvilke ulike løsninger dere har valgt etter samlivsbrudd. Hvordan fungerer det i praksis? Er både barn, mor og far fornøyde med ordningen? Hvor gamle er barna? Hvis dere har prøvd ulike varianter: hva fungerte best for dere/deg? Vi har to barn på 6 og 8 år. Vi har 50/50 med annenhver uke. Det fungerer fint. Pappaen ønsker å prøve 14 dager på hver, men jeg synes det blir for lenge for barna å være borte fra en av oss. Vi kan kanskje prøve med 14 dager om jeg får en fast ettermiddag med barna (f.eks hente de på skolen onsdagene til pappa, spise middag og kose oss, så hjem til pappa og legge seg), men jeg føler det blir rotete og forvirrende for barna. Føler veldig sterkt på at 14 dager er for lenge foreløpig. Pappaen ønsker det for å gi barna færre skifter/overganger og dermed mer stabilitet, og jeg ser hva han mener. Noen som har prøvd? Anonymkode: ada1b...ab0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 For en 8åring kan 14 dager fungere. En 6 åring har så vidt begynt å utvikle tidsperspektiv og en forståelse av tid. For 6åringen kan 14 dager bli for lenge. Hvem barna er og hvor de er i utviklingen gir ofte en grei pekepinn på hvilken ordning som kan passe best. Anonymkode: adcb1...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå