Gå til innhold

Flat mage uten vekttap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg lurte på om det går ann å få flat mage uten å gå ned i vekt? Hvis jeg går ned i vekt blir jeg undervektig, og det er jo heller ikke noe fint. Jeg vil være som jeg er nå, men bli kvitt "kosemagen". 

Noen Ideer? Veldig glad for svar!:) 

Spoiler

Anonymkode: 08057...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du trenger er altså å gå ned i fettprosent.

Styrketrening vil hjelpe på her. Om du trener et fullkroppsprogram 3-ish ganger i uken, nok proteiner og ellers kalorier til at du ikke går ned i vekt, så vil du gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det du trenger er altså å gå ned i fettprosent.

Styrketrening vil hjelpe på her. Om du trener et fullkroppsprogram 3-ish ganger i uken, nok proteiner og ellers kalorier til at du ikke går ned i vekt, så vil du gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse.

Dette er korrekt. 

Jeg er selv veldig slank, og har heldigvis relativt lite fett på magen. Hos meg er det heller noe "ekstra"(om man i det hele tatt kan kalle det det) på lårene, men går jeg videre ned i vekt, om så bare et par kg, blir overkroppen nesten "anorektisk" med bein stikkende ut her og der. Kjedelig. :P Mener også å ha lest at kvinner har mer fett på mage i forhold til lår/rumpe osv enn før i tiden, antakeligvis pga. mye dårlig kosthold rundt omkring. Så et veldig sunt kosthold uten å spise i underskudd kan helt sikkert også gi deg noe strammere mage uten å gå ned i vekt ellers, men det forutsetter såklart at du har et veldig dårlig kosthold fra før av. Jeg spiser sunt, og har stort sett alltid flat mage med lite fett, men spiser jeg mye brød, melkeprodukter, noen spesifikke grønnsaker, sukker eller bare drittmat som burgere, pizza osv i noen dager, ser det ikke ut som magen tilhører meg lengre. Den får såklart ikke masse fett på seg over natten, men blir ekstremt oppblåst og en noe mer "bluppete" look.

Nøkkelen er sunn mat og styrketrening, som nevnt over. Men det er klart - dersom du kan ta et skikkelig grep på magen(med fett), holder muligens ikke styrketrening. Hvis du bare har et lite ekstralag og ikke en stor pølse rundt magen( :fnise: ) kan den absolutt strammes opp fullstendig med styrketrening alene, men hvis du f.eks. har litt anlegg for å legge på deg rundt magen, er det mulig du må ned et par likevel. Er jo derfor det er vanskelig for mange jenter å få synlig sixpack. Mye mulig de har nok muskler under fettet, og at de generelt er slanke, men likevel er det nok fett til at det dekker over musklene. Vanskelig å si uten å ha sett deg, men om regelmessig, hard styrketrening alene fungerer finner du jo det fort ut.

Anonymkode: d2932...d69

AnonymBruker
Skrevet

Unngå oppblåst mage ihvertfall :)

Anonymkode: 73816...9b5

Skrevet

Du må spise rent (null raffinert sukker, beskjedne mengder mettet fett). Kosemagen kan nok også bestå av mye vann, så spis mye proteiner og drikk 4 liter vann om dagen så skal du se at det gjør underverker 😄

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Cyrus skrev:

Du må spise rent (null raffinert sukker, beskjedne mengder mettet fett). Kosemagen kan nok også bestå av mye vann, så spis mye proteiner og drikk 4 liter vann om dagen så skal du se at det gjør underverker 😄

Takk for svar! Kan du gi eksempel på noen matvarer?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Cyrus skrev:

Hvorfor 4 liter vann?

Anonymkode: 2fc40...bae

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor 4 liter vann?

Anonymkode: 2fc40...bae

Fordi at dersom man øker vanninntaket vil kroppen tilpasse seg en overflod av vann, og du starter dermed skylleprossessen. Da trenger ikke kroppen holde på vann for å fungere og du vil få mindre vann under huden men likevel mer enn nok til normal kroppsfunksjon. Mindre vann under huden vil gi en mye strammere look. Dette blir igjen overgått av å kjøre en dehydrering som bodybuildere gjør før konkurranse, men det er bare bra dersom du ønsker å se strammere ut i 2 timer.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Kan du gi eksempel på noen matvarer?

Havregryn, kvarg, proteinshake, søtpotet, brun ris, rent kjøtt, fisk, grønnsaker i alle varianter, det meste av frukt, cottage cheese, eggehviter, skummet melk, oliven.

Ligg unna brød, pasta, ost, godteri, saus/dressing(bortsett fra tomatsaus og salsa), og ikke minst alkohol!!

Jeg er i ferd med å avslutte en cut og etter å ha gått ned 10kg så jeg ikke særlig endring på magen, men så endret jeg hva jeg spiser istedet for å bare telle kalorier og vips så var sixpacken atter synlig.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg lurte på om det går ann å få flat mage uten å gå ned i vekt? Hvis jeg går ned i vekt blir jeg undervektig, og det er jo heller ikke noe fint. Jeg vil være som jeg er nå, men bli kvitt "kosemagen". 

Noen Ideer? Veldig glad for svar!:) 

Vis skjult innhold

ufff ....du har såpass mye å lære at jeg ikke helt vet hvilken ende å begynne i ? 

Kjjøp noen lærebøker og lær om ernæring, fysiologi ....gjerne mens du koser deg med noe chips og cola ;)

Anonymkode: 433b8...020

Skrevet
Den 23. mai 2016 at 3.51, AnonymBruker skrev:

ufff ....du har såpass mye å lære at jeg ikke helt vet hvilken ende å begynne i ? 

Kjjøp noen lærebøker og lær om ernæring, fysiologi ....gjerne mens du koser deg med noe chips og cola ;)

Anonymkode: 433b8...020

Hei. Tipsene til de andre her funket veldig bra. Så jeg skjønner egt ikke poenget ditt😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...