AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Hun er 16.5 og jeg blir mer og mer bekymret for hver dag som går. Hun har havnet i en gjeng som ruser seg og er voldelige og hun synes at det er greit.Vi har prøvd å snakke mye med henne , men jeg ser at hun forstår ingenting. Hun har ingen moralske sperrer heller når det gjelder gutter og livet generelt. Selvfokuset er så stort at alt annet betyr ingenting. Hun er overbevist at hun fikser alt og selvtillit er på toppen når det gjelder å fikse skole og livet selv om hun stryker og alt er bare rot. Det virker som mangler virkelighetsoppfatning og det er det som skremmer meg. Først trodde jeg at det var en type protest mot oss foreldre,men jeg blir mer og mer sikker at hun ikke kan gjøre noe med det. Vi får hjelpe av forskjellige instanser, men det er mer koblet til rus og få henne vekk fra miljøet. Hva gjør man nårdet gjelder den psykiske delen. Anonymkode: 02ba1...331
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er 16.5 og jeg blir mer og mer bekymret for hver dag som går. Hun har havnet i en gjeng som ruser seg og er voldelige og hun synes at det er greit.Vi har prøvd å snakke mye med henne , men jeg ser at hun forstår ingenting. Hun har ingen moralske sperrer heller når det gjelder gutter og livet generelt. Selvfokuset er så stort at alt annet betyr ingenting. Hun er overbevist at hun fikser alt og selvtillit er på toppen når det gjelder å fikse skole og livet selv om hun stryker og alt er bare rot. Det virker som mangler virkelighetsoppfatning og det er det som skremmer meg. Først trodde jeg at det var en type protest mot oss foreldre,men jeg blir mer og mer sikker at hun ikke kan gjøre noe med det. Vi får hjelpe av forskjellige instanser, men det er mer koblet til rus og få henne vekk fra miljøet. Hva gjør man nårdet gjelder den psykiske delen. Anonymkode: 02ba1...331 Fastlege, henvisning. BUP eller DPS Anonymkode: 2ed14...7f8 2
Gjest Netttroll Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Som ab over skriver, dra til fastlege og få henvisning videre der fra. Og prøv å være støttende, det kan være vanskelig og jeg har full forståelse. Men barne ditt trenger støtte og forståelse.
Far til 2 Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Jeg tror en del av de ungdommene som er i denne situasjonen har så store tanker om sin egen selvkontroll at de ofte ikke ser noen grunn til å snakke med BUP eller noen andre i helsevesenet. Politiet er ant bare noe dritt og er bare interesert i å motarbeide henne og hennes venner. I slike situasjoner er det ikke "bare" å involvere fagfolk som forsøker å hjelpe. Fordelen er at hun er 16,5 og kan faktisk pålegges å få hjelp, men det bør nok skje noe ganske fort for innen 12 mnd vilk hun klare å trenere evtr behandling frem til hun er 18.
ambre Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Kan godt hende at hun ville ha godt utbytte av å få snakke med en psykolog. Men selvfølgelig kan det bli vanskelig å få til, og kanskje oppleves veldig negativt for henne om hun opplever at hun blir tvunget til det fordi det er noe galt med henne. Kanskje er det mulig å legge det frem som at dere ønsker at hun skal ha noen å snakke med, ikke fordi hun er gal eller må få en diagnose, men fordi det kan være veldig godt å få litt støtte i ungdomstiden. Når hun blir konfrontert fra foreldre, politi og instanser er involvert kan det lett trigge oppførsel - hun lever mer og mer i en virkelighet hvor hun ER et problembarn og reagerer sikkert med å gå imot dere heller enn å være åpen for at dette ikke er bra. Kan jo hende hun ville sette pris på å få et tilbud om å snakke med en psykolog eller en annen person som hun kan oppleve at kun er der for at hun skal få snakke litt om hvordan hun har det. I en slik samtale kan det jo være at hun klarer å se selv hvordan tingene hun gjør påvirker henne, uten at noen forteller henne at det er dårlig. Endret 22. mai 2016 av ambre
Gjest Jessica Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Ta med henne på hyttetur med masse deilig mat og ingen og Internett. Vis henne at dere er der for å prate og at hennes følelser er viktige. Ingen barn og ungdom ruser seg eller blander seg i rusmiljø for tull. Alle de bærer på noe tungt som de gjerne vil bli kvitt. Hjelp henne i å finne balanse i en verden som får oss ut av balanse. Det hun søker i det miljøet er tryggere å få oss dere.Nå er jeg kanskje litt mer intens enn deg , men jeg ville insistert på at livet hennes skulle ordnes og at dere er de voksne . Lykke til Endret 22. mai 2016 av Jessica
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Vi har prøvd alt. Politiet, hun er under barnevern behandling, turer, samtaler, psykologer... Hun lurer alle med å love at hun skal ta seg sammen og så ler hun hvor dumme de er. Det er vi foreldre som får høre hennes virkelige tanker og meninger pga hun har funnet en gjeng som fascinerer henne. Vi er bare helt forferdelige foreldre pga vi ikke forstår at det er hennes verden og det er der hun ønsker å være. hennes teorien er selv om de ( de er en gjeng fra 21-24 år)ruser seg, er voldelige, skaffer penger på kriminelle måter så er de greie og hun kommer ikke til å ruse seg eller gjøre noe sånt. Vi har tatt henne i ruset tilstand flere ganger. Som sagt hun reflekterer ingenting og lever i en eller annen drømmeverden. Sist gang vi var i politiet gliste hun fornøyd mens hun var på vei ut. Hun klarte å sjarmere politidamen. Derfor lurer jeg på om det er mulog å få sjekket ut den psykiske helsen. Det der er ikke normalt. ts Anonymkode: 02ba1...331
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd alt. Politiet, hun er under barnevern behandling, turer, samtaler, psykologer... Hun lurer alle med å love at hun skal ta seg sammen og så ler hun hvor dumme de er. Det er vi foreldre som får høre hennes virkelige tanker og meninger pga hun har funnet en gjeng som fascinerer henne. Vi er bare helt forferdelige foreldre pga vi ikke forstår at det er hennes verden og det er der hun ønsker å være. hennes teorien er selv om de ( de er en gjeng fra 21-24 år)ruser seg, er voldelige, skaffer penger på kriminelle måter så er de greie og hun kommer ikke til å ruse seg eller gjøre noe sånt. Vi har tatt henne i ruset tilstand flere ganger. Som sagt hun reflekterer ingenting og lever i en eller annen drømmeverden. Sist gang vi var i politiet gliste hun fornøyd mens hun var på vei ut. Hun klarte å sjarmere politidamen. Derfor lurer jeg på om det er mulog å få sjekket ut den psykiske helsen. Det der er ikke normalt. ts Anonymkode: 02ba1...331 Det her er jo god nok grunn til å ringe politiet. Jeg tror jeg ville gjort det siden ingenting annet nytter. Jeg ville ringt til Politiet og fortalt at min 16 år gamle datter var ruset og hvor hun har vært og hvem hun har vært med og hva denne gjengen driver med, HVER gang det skjedde. Om faktisk politiet gjør jobben sin så vil ikke denne gjengen ta i mot henne lenger siden dere foreldre lager vanskeligheter for dere. Greit nok dere får en pissesur datter, men da får dere iallefall henne ut av miljøet. Forøvrig burde dere legge harde restriksjoner på lommepenger, Internet, inne tider og mobil. Altså skift passord på Internet jevnlig (hver gang hun er en heks) og sett mobilen hennes sånn at hun har kun ett minimalt beløp å ringe melde med om det ikke er for å kontakte dere. Jeg har vært datteren din. Jeg holdt på å gå til grunne fordi jeg var for ung til å forstå konsekvenser av det jeg gjorde. På den alderen dreier alt seg om venner og det å tilhøre. Hadde ikke min far oppført seg som en skikkelig pikk til slutt å gitt opp dialog ville jeg nok ikke vært her jeg er i dag. Han ble ett stort problem for friheten min. Han satt i bilen på utsiden av plassen vi hang og skreiv melding om at hvis jeg ikke kom ut innen fem min ville han ringe politiet og si at vi satt å ruset oss/at det ble servert alkohol til mindreårige. Kom jeg ikke, så kom han inn og bokstavelig talt dro meg ut etter øra. Han blandet inn BV. Han tok fra meg ALLE penger. Hadde ikke penger til buss engang, han kjøpte busskort til meg, men som kun gjaldt sonen mellom skolen og hjem. Jeg MÅTTE spørre pappa hver eneste gang jeg skulle ha en sjokolade og da ble han med å kjøpte til meg. Til og med BHer og bind måtte jeg ha med meg han for å kjøpe. Alt for at jeg ikke skulle bruke penger på dop. Herregud å forbanna jeg var på han... Tilslutt så var denne hyggelige gjengen jeg hang med så drittlei pappa at de fryste meg ut. Og godt er det. Tror ikke jeg pratet med pappa på 3-4 mnd når det skjedde. Men jeg er utrolig takknemlig i dag. Anonymkode: bb584...672
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det her er jo god nok grunn til å ringe politiet. Jeg tror jeg ville gjort det siden ingenting annet nytter. Jeg ville ringt til Politiet og fortalt at min 16 år gamle datter var ruset og hvor hun har vært og hvem hun har vært med og hva denne gjengen driver med, HVER gang det skjedde. Om faktisk politiet gjør jobben sin så vil ikke denne gjengen ta i mot henne lenger siden dere foreldre lager vanskeligheter for dere. Greit nok dere får en pissesur datter, men da får dere iallefall henne ut av miljøet. Forøvrig burde dere legge harde restriksjoner på lommepenger, Internet, inne tider og mobil. Altså skift passord på Internet jevnlig (hver gang hun er en heks) og sett mobilen hennes sånn at hun har kun ett minimalt beløp å ringe melde med om det ikke er for å kontakte dere. Jeg har vært datteren din. Jeg holdt på å gå til grunne fordi jeg var for ung til å forstå konsekvenser av det jeg gjorde. På den alderen dreier alt seg om venner og det å tilhøre. Hadde ikke min far oppført seg som en skikkelig pikk til slutt å gitt opp dialog ville jeg nok ikke vært her jeg er i dag. Han ble ett stort problem for friheten min. Han satt i bilen på utsiden av plassen vi hang og skreiv melding om at hvis jeg ikke kom ut innen fem min ville han ringe politiet og si at vi satt å ruset oss/at det ble servert alkohol til mindreårige. Kom jeg ikke, så kom han inn og bokstavelig talt dro meg ut etter øra. Han blandet inn BV. Han tok fra meg ALLE penger. Hadde ikke penger til buss engang, han kjøpte busskort til meg, men som kun gjaldt sonen mellom skolen og hjem. Jeg MÅTTE spørre pappa hver eneste gang jeg skulle ha en sjokolade og da ble han med å kjøpte til meg. Til og med BHer og bind måtte jeg ha med meg han for å kjøpe. Alt for at jeg ikke skulle bruke penger på dop. Herregud å forbanna jeg var på han... Tilslutt så var denne hyggelige gjengen jeg hang med så drittlei pappa at de fryste meg ut. Og godt er det. Tror ikke jeg pratet med pappa på 3-4 mnd når det skjedde. Men jeg er utrolig takknemlig i dag. Anonymkode: bb584...672 Tusen takk for svar. Ja, jeg er den stygge ulven i hennes liv. Jeg kjører etter henne, plukker henne hos venner, ringer politiet, barnevernet... Med en gang jeg finner ut hvor hun er så ringer jeg og tvinger henne å å komme ned i bilen. Problemet er som sagt at hun har ingen grenser. Hun skaffer penger på en eller annen måte( det skremmer meg også), låner fra folk osv. Moren er mer forståelig og der får hun trøst og forståelse. Hun vil ikke ha noe med meg å gjøre pga jeg er bare en plage som ødelegger livet hennes. Det er ingen refleksjon over situasjon, ingen ydmykelse eller noe. Hun føler at hun mestrer livet. Anonymkode: 02ba1...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå