AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Er en kollega av meg som skal gifte seg nå om ikke så alt for lenge, og jeg tenkte det kunne vært koselig med en liten oppmerksomhet. Hva er vanlig å gi og i hvilken prisklasse? Er student og jobber bare deltid på arbeidsplassen så sier seg selv at jeg ikke har ubegrenset med midler. Anonymkode: cb303...7e1
Millerine Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Gi en god vin da vell! (hvis du kjenner vedkommende godt nok til å vite at alkohol er greit) En flott kokebok er jo også populært! Eller rett og slett en vakker blomsterbukett med et hyggelig lykkebringende kort. Jeg ville kanskje brukt 3-4 hundre kroner på en kollega som jeg ikke var bedt i bryllupet til. Siden du er student kanskje til og med mindre, dette er jo bar en hyggelig oppmerksomhet så vidt jeg oppfatter.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 3 timer siden, Millerine skrev: Gi en god vin da vell! (hvis du kjenner vedkommende godt nok til å vite at alkohol er greit) En flott kokebok er jo også populært! Eller rett og slett en vakker blomsterbukett med et hyggelig lykkebringende kort. Jeg ville kanskje brukt 3-4 hundre kroner på en kollega som jeg ikke var bedt i bryllupet til. Siden du er student kanskje til og med mindre, dette er jo bar en hyggelig oppmerksomhet så vidt jeg oppfatter. Tusen takk for tips TS Anonymkode: cb303...7e1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 På min arbeidsplass pleier vi å smale inn 50 kr av alle, og f.eks reseptsionisten går å kjøper gaven. Dette gjør vi til runde dager, barnedåp og bryllup. Da har det blitt type lysestaker, smykker/øredobber, kopper og kar Anonymkode: 72ea5...892 4
Bokdamen Skrevet 24. mai 2016 #6 Skrevet 24. mai 2016 Den 23.05.2016 at 13.13, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass pleier vi å smale inn 50 kr av alle, og f.eks reseptsionisten går å kjøper gaven. Dette gjør vi til runde dager, barnedåp og bryllup. Da har det blitt type lysestaker, smykker/øredobber, kopper og kar Anonymkode: 72ea5...892 Dette gjør vi på min jobb og, i forbindelse med bryllup er det vanlig at det kjøpes en gave fra parets ønskeliste. Ville synes 3-400 kroner var mye til en kollega (med mindre det var en av de nærmeste), men en flaske bobler med en sløyfe på, noen blomster eller to billetter til en kinodate hadde vært aktuelle gaver. 1
Millimani Skrevet 24. mai 2016 #7 Skrevet 24. mai 2016 Spleise med kollegene dine på en fin gave Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe bare fra deg selv, at hele arbeidsplassen spleiser på gave til bryllup, runde dager, osv., - er helt normalt. Brudeparet har også gjerne lagt ut ønskelister på nett og i en butikk, det går også an å sjekke ønskelista for å få tips til gave der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå