Gå til innhold

Dere som bruker handlenett i butikken

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg opplever at de søppelposene man får kjøpt er av dårlig kvalitet, de er veldig tynn og rives lett opp. Noen som har anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Coolaid skrev:

Jeg opplever at de søppelposene man får kjøpt er av dårlig kvalitet, de er veldig tynn og rives lett opp. Noen som har anbefalinger?

Jeg kjøper bare de vanlige tynne grå/røde man får på f.eks Kiwi

Har opplevd at de rives opp dersom jeg stapper posen skikkelig full med ting med skarpere kanter osv. Ved vanlig bruk så har jeg aldri opplevd at de revner

Skrevet

Jeg bruker i hovedsak stoffnett, men kjøper nok plastposer til å bruke til søppel. Blir ikke så mye søppel, så vi er mer enn godt nok dekket opp av de gangene vi f.eks. stikker uplanlagt innom butikken eller glemmer å ta med nett...!

AnonymBruker
Skrevet

Bruker stort sett handlenett fordi de er emr romslige og bedre å bære, men samtidig har jeg det ikke alltid i vesken, så da blir det plastposer hvis det er spontanturer innom butikken. På shopping tar jeg småting fra paotek og parfymeri i vesken, får jeg en stor handlepose f.eks fra en klesbutikk putter jeg varer fra andre butikker oppi samme posen før jeg takker ja til ny ett annet sted. Holder i massevis til bossposer hjemme, men har noen på rull liggende hvis det skulle bli manko. Kildesorterer papp, glass, metall, plast og pant, så det tar tid å fylle opp en pose.

Anonymkode: e081a...915

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Coolaid skrev:

De på Ikea (ruller med orange eller lysegrønne avfallsposer) er mer solide enn mange andre fra div matvarebutikker, men de passer til mindre typer søppelbøtter (str type pedalbøtte til bad o.l.)

Anonymkode: bc798...361

Gjest Coolaid
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De på Ikea (ruller med orange eller lysegrønne avfallsposer) er mer solide enn mange andre fra div matvarebutikker, men de passer til mindre typer søppelbøtter (str type pedalbøtte til bad o.l.)

Går de på avlange ikea bossbøtter også? Tror jeg må sjekke de ut:) 

Skrevet

Dersom jeg allerede har en pose ser ofte de ansatte det og spør "Trenger du pose, eller...?". Dersom de ikke spør sier jeg ifra at jeg ikke trenger dersom de begynner å strekke seg under disken mens jeg betaler. Det har aldri vært noe stress å få for mange poser.

Men jeg opplever av og til litt rare ting i kassen hos HM. Det virker ofte som de sparer på posene, og prøver å trykke mest mulig ned i en. Eller om du allerede har en HM-pose er de ikke helt villige til å spandere en ny på ditt andre kjøp, selv om posen du har er liten. Sist jeg var innom stappet hun mye i posen, og jeg skulle ha noe mer til 40 kroner. Skulle selvsagt ikke ha pose på det, bare betale med en 500-lapp.

Da bare stopper hun opp, ser sakte opp på meg, ser nesten ut som jeg har lagt en femtiøring på disken og ikke en femhundrelapp. Til slutt sukker hun og sier; "Har du ikke mindre?" Syntes egentlig det var littmorsomt, så jeg svarte "Jo, har ikke du?" Hun stirret bare litt mer på meg til jeg gav henne en femtilapp i stedet. Femhundrelappen fikk jeg brukt i neste butikk av en smilende jente da jeg kjøpte noe til rundt 30 kroner.

Jeg tror dette er veldig personavhengig; noen ansatte gir mange poser, andre spør, og noen skulle ikke jobbet med kundeservice i de hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Coolaid skrev:

Går de på avlange ikea bossbøtter også? Tror jeg må sjekke de ut:) 

Jeg finner de ikke på Ikea.no, men de hadde de sist jeg var på Ikea (fysisk butikk), i avdelingen for pedalbøtter o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid handlenett når jeg handler mat. Og kjøper avfallsposer på matbutikken. Koster omtrent ingenting. 

Andre småinnkjøp (parfymeri, apotek m.m.) går rett i håndveska, uten pose.

Men tar gjerne i mot pose når jeg handler klær (noe som forøvrig er ytterst sjeldent)

Anonymkode: 2c3e8...c07

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg handler sjeldent annet enn på matbutikken. På apoteket her jeg bor koster pose penger, så her spør de naturlig nok. Ved småkjøp, eksempelvis på parfymerier eller lignende, er det også vanlig å få spørsmål om pose. 

Men hvor ofte er det du egentlig handler på steder der det er vanlig å få pose uten forespørsel? 

Anonymkode: c3cda...966

Veldig ofte, faktisk er de ekstreme på helsekostbutikkene, der tar de automatisk varene oppi posen etter de har slått dem inn, om man ikke er obs og sier man ikke skal ha pose. Men de begynner å kjenne meg nå, så de spør oftere.

Skrevet

Når jeg trenger poser til restavfall kjøper jeg bare noen ekstra handleposer når jeg er på butikken. Handler lite i butikk ellers siden jeg stort sett handler på nett, så da blir det til at jeg må gå til butikken bare for å kjøpe handleposer, hehe. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
19 timer siden, Hapi skrev:

Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å unngå å få plastposer? ALLE butikker unntatt matbutikker er helt maniske med å ta plastposer frem og putte det du har handlet oppi, slik at en må si FØRST at en ikke skal ha pose, ellers må en ta det ut mens en sier at en ikke trenger pose, noe som er litt slitsomt i lengden....

Går jo an å si nei takk? Enig at de ofte ikke spør, men bare antar, men det koster meg lite å si "trenger ikke pose, tar den bare i veska".

AnonymBruker
Skrevet

Pga hyppige, nærmest kroniske, skulderbetennelser kan jeg ikke bære særlig mye før jeg får smerter. Jeg har ikke bil og kommer aldri til å få det heller, så derfor må jeg i butikken og handle - og evt bære det hjem. For å slippe og bære alt dette har jeg derfor gått til innkjøp av en sånn handletrille på hjul med håndtak, som man drar etter seg. Typ det som gamle kjerringer bruker, hehe :-) Min er ensfarget svart, og ser egentlig helt grei ut. Vet at det ikke ser særlig "hipt og kult" ut å dra på en sånn, men alternativet er jo å bære tungt med senebetennelser, og det er vondt, det... da foretrekker jeg heller handletrillen.

Uansett, pga handletrillen har jeg ikke bruk for bæreposer på matbutikken, og da blir det litt lite poser hjemme til søppelkasting. Det hender derfor at jeg kjøper noen løse handleposer og tar med hjem. Orker ikke de avfallsposene på rull, de er så tynne at de revner bare du ser på dem. Hvis alle kjøpte de dårlige posene der, ville søppelrommet i borettslaget vært fylt med løst søppel...!

Anonymkode: 1e512...d01

Skrevet

Du sier at du vet at det ikke ser kult og hipt ut med trillebag, men da vet du i så fall feil. Det er faktisk blitt en hip trend i storbyer og bruke trillebag, og f.eks i Stockholm så er dette et vanlig syn blant unge mennesker. Er vel hipsterbølgen som har gjort det nymotens igjen :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker handlenett, om det er hva man kaller det. Når jeg ser at "lageret" av søpleposer minsker hjemme kjøper jeg med en pose eller to på butikken. Poser som ikke passer til søppel (små fra Apoteket osv) puttes i blå pose og kastes som plastavfall. 

Anonymkode: fff9a...ee8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om jeg ønsker pose i andre butikker enn matbutikker. Småvarer putter jeg i veska, og jeg sier fra dersom jeg ser at de vil dra frem en plastpose å putte varen i. Likevel drukner vi i handleposer. Folk som kommer på besøk har kanskje med seg poser som de etterlater, og mannen er fæl til å dra hjem både små og store poser. Vi har en haug med poser inne på gjesterommet, og den ser ikke ut til å minke. Vi sorterer papir, plast, metall og glass, så det blir ikke så mye restavfall at vi klarer å bruke dem opp på det heller.

Anonymkode: f3bea...73c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Wenda skrev:

Du sier at du vet at det ikke ser kult og hipt ut med trillebag, men da vet du i så fall feil. Det er faktisk blitt en hip trend i storbyer og bruke trillebag, og f.eks i Stockholm så er dette et vanlig syn blant unge mennesker. Er vel hipsterbølgen som har gjort det nymotens igjen :) 

Åja, he-he, det har jeg ikke fått med meg. Takk for info :)

Anonymkode: 1e512...d01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker First Price avfallsposer på rull. De er av god kvalitet. Jeg prøvde Clas Ohlson sine, og de var helt ubrukelige, de revnet ofte bare av å bli puttet ned i bøtten..

Ellers sier jeg "neitakk, jeg trenger ikke pose" i det kassapersonen begynner å finne frem pose. 

Anonymkode: 52dee...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Får aldri plastposer i butikken uten å ha blitt spurt først, så det er ikke noe problem. Kjøper søppelposer på rull med snøring. Helt supert. Tidligere da jeg brukte plastposer som jeg hadde handlet med, så var det nesten alltid hull i, så de var uansett ikke brukendes til annet enn å ha panteflasker i.

Anonymkode: 779d9...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...