AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Hva putter dere søpla i? Skjønner dette er et dumt spørsmål... Anonymkode: a4942...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva putter dere søpla i? Skjønner dette er et dumt spørsmål... Anonymkode: a4942...0a5 Avfallsposer på rull, som er miljøvennlige, og som koster langt mindre enn bæreposer pr stk Anonymkode: bc798...361 18
Nuttery Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avfallsposer på rull, som er miljøvennlige, og som koster langt mindre enn bæreposer pr stk Anonymkode: bc798...361 Hvor får man kjøpt disse? Hvordan er de kvalitetsmessig sammenlignet med en bærepose fra butikk? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 14 minutter siden, Nuttery skrev: Hvor får man kjøpt disse? Hvordan er de kvalitetsmessig sammenlignet med en bærepose fra butikk? På Kiwi, Coop, Rimi, Ikea bl.a. De er mye tynnere enn bæreposer fra butikk, men de er mer enn bra nok til sitt formål Anonymkode: bc798...361 5
Gjest Hapi Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å unngå å få plastposer? ALLE butikker unntatt matbutikker er helt maniske med å ta plastposer frem og putte det du har handlet oppi, slik at en må si FØRST at en ikke skal ha pose, ellers må en ta det ut mens en sier at en ikke trenger pose, noe som er litt slitsomt i lengden....
Dricka Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 De små posene fra hm, cubus, vita og sånt er kjempefine til å bruke i søppelbøtta på badet 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 4 minutter siden, Hapi skrev: Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å unngå å få plastposer? ALLE butikker unntatt matbutikker er helt maniske med å ta plastposer frem og putte det du har handlet oppi, slik at en må si FØRST at en ikke skal ha pose, ellers må en ta det ut mens en sier at en ikke trenger pose, noe som er litt slitsomt i lengden.... Kan ikke huske sist jeg ikke ble spurt om jeg ville ha pose, så det er egentlig ikke et problem. Anonymkode: e78b7...546 6
Gjest Hapi Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke huske sist jeg ikke ble spurt om jeg ville ha pose, så det er egentlig ikke et problem. Anonymkode: e78b7...546 Blir du spurt om du vil ha pose i klesbutikker?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, Hapi skrev: Blir du spurt om du vil ha pose i klesbutikker? Ja? Det er helt normalt det vel, i både klesbutikker, parfymerier, interiørbutikker, hobbybutikker, på apoteket... Anonymkode: e78b7...546 4
Bimle Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 Jeg sier fra når jeg betaler at jeg ikke vil ha pose. Om de glemmer det å gir meg pose likevel sier jeg at jeg ikke trenger den. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 20 minutter siden, Hapi skrev: Blir du spurt om du vil ha pose i klesbutikker? Handler du oftere klær enn du kaster søpla? Anonymkode: 811e5...6b5 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 1 time siden, Nuttery skrev: Hvor får man kjøpt disse? Hvordan er de kvalitetsmessig sammenlignet med en bærepose fra butikk? Jeg synes de er bedre. Jeg kjøper noen med knytesnor, noe som gjør avfallshåndtering mye greiere. Anonymkode: c3cda...966
Chizue Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Har kjøpt gjenbrukspose + Har en ryggsekk om jeg tar storhandel Hadde jeg hatt bil, ville jeg kjøpt 1 gj.pose til Endret 22. mai 2016 av Chibi 3
Gjest Hapi Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja? Det er helt normalt det vel, i både klesbutikker, parfymerier, interiørbutikker, hobbybutikker, på apoteket... Anonymkode: e78b7...546 Det er ikke normalt her jeg bor nei.
Nuttery Skrevet 22. mai 2016 #15 Skrevet 22. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja? Det er helt normalt det vel, i både klesbutikker, parfymerier, interiørbutikker, hobbybutikker, på apoteket... Anonymkode: e78b7...546 Det er ikke normalt her heller.
Gjest Sisti Skrevet 22. mai 2016 #16 Skrevet 22. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja? Det er helt normalt det vel, i både klesbutikker, parfymerier, interiørbutikker, hobbybutikker, på apoteket... Anonymkode: e78b7...546 Ikke normalt her heller, unntatt på apoteket, polet og nå en del bokhandler. Klesbutikkene spør ALDRI. Så man må i så fall legge seg til vanen med å si ifra at man ikke skal ha pose før man betaler. Da jeg jobbet i butikk (ikke matbutikk) fikk jeg streng beskjed om å aldri spørre om kunden ville ha pose, men gi pose automatisk, pga reklamen. Er nok mange butikker med den tankegangen.
stan Skrevet 22. mai 2016 #17 Skrevet 22. mai 2016 8 timer siden, Hapi skrev: Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å unngå å få plastposer? ALLE butikker unntatt matbutikker er helt maniske med å ta plastposer frem og putte det du har handlet oppi, slik at en må si FØRST at en ikke skal ha pose, ellers må en ta det ut mens en sier at en ikke trenger pose, noe som er litt slitsomt i lengden.... Alle butikker her jeg bor spør om jeg vil ha pose. Det hender at de glemmer, og da står jeg der uten. Men da får jeg posene gratis. Jeg har ofte med handlenett, men trenger gjerne en pose i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #18 Skrevet 22. mai 2016 8 timer siden, Hapi skrev: Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å unngå å få plastposer? ALLE butikker unntatt matbutikker er helt maniske med å ta plastposer frem og putte det du har handlet oppi, slik at en må si FØRST at en ikke skal ha pose, ellers må en ta det ut mens en sier at en ikke trenger pose, noe som er litt slitsomt i lengden.... Tja, jeg handler sjeldent annet enn på matbutikken. På apoteket her jeg bor koster pose penger, så her spør de naturlig nok. Ved småkjøp, eksempelvis på parfymerier eller lignende, er det også vanlig å få spørsmål om pose. Men hvor ofte er det du egentlig handler på steder der det er vanlig å få pose uten forespørsel? Anonymkode: c3cda...966
Pinkee Skrevet 22. mai 2016 #19 Skrevet 22. mai 2016 Jeg bruker gjenbrukspose på mat, og noen andre steder. Men, de få gangene jeg kjøper klær, tar jeg mot pose, er greit å ha noen litt sterke poser i huset. Bruker alltid stor håndveske på shopping, så jeg unngår disse bittesmå posene. Til søppel kjøper jeg avfallsposer på Biltema, de passer nøyaktig i min søppelbøtte, og er godt brukende. Er vel ca 1/10del så mye plast som da går som avfall.
Wenda Skrevet 22. mai 2016 #20 Skrevet 22. mai 2016 9 timer siden, Hapi skrev: Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å unngå å få plastposer? ALLE butikker unntatt matbutikker er helt maniske med å ta plastposer frem og putte det du har handlet oppi, slik at en må si FØRST at en ikke skal ha pose, ellers må en ta det ut mens en sier at en ikke trenger pose, noe som er litt slitsomt i lengden.... Aldri opplevd slikt i noen butikker De spør om jeg trenger pose når den ansatte begynner å bli ferdig med å scanne varene dersom jeg er i en butikk hvor jeg må gjennom en betjent kasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå