AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Har et familiemedlem som har gjort meg mye stygt. Andre i familien vet kun vedkommendes historie og det blir spredd til venner og bekjente av meg. Jeg blir snakket om som psykisk syk, eventuelt ignorert uten å få sjansen til å fortelle hva som faktisk er sant. Det er mange vitner som vet sannheten heldigvis, men likevel blir dette utrolig slitsomt. Vedkommende kan gjøre/si ting når vi er alene, ting som bryter meg helt ned - når jeg har spurt etterpå hvorfor de tingene ble sagt eller gjort så nektes det for alt det er verdt. Ting blir gjort og sagt for at jeg skal få reaksjoner og mine reaksjoner blir tatt med videre som om jeg er den syke (har jeg sett i ettertid.) Vedkommende har blant annet sagt at et annet familiemedlem fikk kols og når jeg hadde spørsmål relatert til det flere måneder etterpå så har ikke dette familiemedlemmet denne sykdommen i det hele tatt og lurt på hvem som har sagt det. Da har jeg forsiktig sagt hvor og når jeg hørte det. Altså den som sa det hadde en kjempe lang samtalr om hvordan man kan få det og hva slags prøver som ble gjort. Ingenting som tilsa at vedkommende bare kastet ut et ord. Men når jeg da hadde spørsmål så blir jeg sett på som sinnsyk, igjen. Og den andre stiller seg uvitende om hele saken. Jeg blir sliten av å alltid få dritt mot meg, mens denne personen får liste seg unna uten å ta ansvar for noe. Jeg er aldri alene med personen lengre, har et annet familiemedlem som har vært litt med meg og mye med den andre så har den andre fått holde seg oppdatert om mitt liv likevel. Dette prøver jeg nå også å unngå. Likevel får jeg min dose av dette mennesket uten å ville det. Det er trusler og stygge ord når ingen andre hører, så fort andre hører er ting rosenrødt eventuelt jeg er den fæle. Noen som kan forstå noe av dette og hva jeg kan gjøre videre? Anonymkode: 6b5f1...662
Gjest O.G. Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Ikke ha mer med det her familiemedlemmet å gjøre?`
skje Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Tror jeg fikk tak i kjernen i historien din, og det eneste rådet jeg kan gi er å kutte dem ut fortløpende. Evt slå på opptaksfunksjonen på mobiltelefonen din om du er alene med denne personen som alltid slipper unna. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 7 minutter siden, O.G. skrev: Ikke ha mer med det her familiemedlemmet å gjøre?` Jeg prøver. Men for å kutte ut denne må jeg kutte ut en bestemor og en søster i tillegg ellers finner personen en vei inn via andre hele tide. Anonymkode: 6b5f1...662
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 4 minutter siden, skje skrev: Tror jeg fikk tak i kjernen i historien din, og det eneste rådet jeg kan gi er å kutte dem ut fortløpende. Evt slå på opptaksfunksjonen på mobiltelefonen din om du er alene med denne personen som alltid slipper unna. Ja, har tenkt tanken, men ofte blitt så tatt på senga med dramaet at jeg ikke har rukket å tenke noe. Anonymkode: 6b5f1...662
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver. Men for å kutte ut denne må jeg kutte ut en bestemor og en søster i tillegg ellers finner personen en vei inn via andre hele tide. Anonymkode: 6b5f1...662 Der har du jo svaret ditt, bokstavlig talt. Hvis du ikke er villig til å kutte ut dem også, blir du ikke kvitt denne personen. Anonymkode: 27dd3...dc1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der har du jo svaret ditt, bokstavlig talt. Hvis du ikke er villig til å kutte ut dem også, blir du ikke kvitt denne personen. Anonymkode: 27dd3...dc1 Har et så utrolig sterkt ønske om å få frem sannheten, vil det aldri skje da? Anonymkode: 6b5f1...662
skje Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et så utrolig sterkt ønske om å få frem sannheten, vil det aldri skje da? Anonymkode: 6b5f1...662 Kutter du kontakten får du fred. Om du vil ha frem sannheten må du frem med båndopptaker hver gang du omgås henne, - men du er ikke garantert noe av den grunn. Kanskje brukes det at du tar opp samtaler på bånd mot deg, som et bevis på at du er det denne personen påstår at du er. Kommer an på talegavene til vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 Det riktigste er nok å bare heve seg over det . Men.. Jeg ville vurdert å sette grenser for folk. Å bli stemplet som lystløgner fordi du er psykisk syk er ikke ok. Anonymkode: b68da...b65
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det riktigste er nok å bare heve seg over det . Men.. Jeg ville vurdert å sette grenser for folk. Å bli stemplet som lystløgner fordi du er psykisk syk er ikke ok. Anonymkode: b68da...b65 Altså jeg sliter ikke psykisk med noe, men vedkommende får det fremstilt at det er synd på meg, psykisk syk (er ikke) og lystløgner. Ikke lyver jeg og ikke har jeg psykiske plager. Anonymkode: 6b5f1...662
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det riktigste er nok å bare heve seg over det . Men.. Jeg ville vurdert å sette grenser for folk. Å bli stemplet som lystløgner fordi du er psykisk syk er ikke ok. Anonymkode: b68da...b65 Jeg har hevd meg over ting i 6-7 år. Det fortsetter å komme. Vedkommendr klarer ikke stå til ansvar for manipulering, vold, trusler og tvang. Det er drøye ting! Anonymkode: 6b5f1...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå