Gå til innhold

Takkekort etter dåp?

Hva gjorde dere/hva skal dere gjøre  

1. 1. Hva gjorde dere/hva skal dere gjøre

• Sendte/skal sende takkekort
      19
    • Sendte ikke takkekort/skal ikke sende
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvor vanlig er det med takkekort etter en barnedåp? Er det noe vi BØR sende ut selv om vi takket alle etter selskapet - både for at de kom og for gaven.

Og i tilfelle dere synes at det er naturlig; med eller uten bilde av barnet - ferdige kort fra bokhandelen -hjemmelagede kort eller hva.... :-?

Hva gjorder dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte ut takkekort.

Noe annet ville for meg være uhøflig.

Skrevet

Jeg sendte ut kort med bilde. Tror dette er ganske vanlig , har en haug med søte kort med bilder av nydelige babyer fra de fleste barndåpene jeg har vært i.Men det søteste takkekortet jeg har fått, det var når storesøsteren på 4 1/2 år hadde tegnet babyen og gavene på kortene!!!!!

Skrevet

Vi har takkekort med bilde av alle dåpsbarn vi har gitt gave til - uansett om vi har vært gjester eller ikke. Og vi skal selv sende takkekort med bilde etter vår dåp i desember.

Skrevet

Har sendt ut takkekort med bile av dåpsbarnet.

Skrevet

Tror det vanligste er å sende takkerkort. Vi gjorde det etter dåpen til begge våre, med søte bilder i dåpskjoler. Var ikke alle som tok bilder selv, så de synes det var kjempekoselig å få et minne om dåpsdagen. :-)

Skrevet

Takkekort etter dåpen er da ren høflighet og er obligatorisk.

Ikke var det noe stort tiltak heller, her hos oss er det ikke vanlig og gi gave til noen du ikke skal i dåpen til, og ikke er det vanlig å be andre enn familie og faddere.

Vi hadde 18 gjester og skrev 10 takkekort med bilde av Ida i dåpskjole.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg sendte ut takkekort.

:Nikke:

Skrevet

Selvfølgelig skal man sende takkekort!

Skrevet

Jeg mener også at takkekort er en selvfølge, akkurat som ved bryllup og konfirmasjon.

Skrevet

Vi sendte takkekort synes det er normalt og hyggelig ting å gjøre.

Skrevet

ja da er vel jeg halveis uhøfelig da; lagde takkekort til første mann, men ikke til andre. Bortsett fra til en gammel vennine av familien (70 +) som ikke var der men som ga gave. skulle veldig gjerne ha laget det, men jeg hadde ikke energi eller tid til det... (ok dårlig unskylding, men de får alle bilder av henne til jul!)

Skrevet

Vi sendte takkekort med bilde både for fødselsgavene vi fikk og til dåpen.

De kortene etter dåpen var de som vi brukte mest penger på. Vi hadde omslagskort på disse, men for fødselsgavene hadde vi enkle kort som vi bestilte ferdige hos en fremkaller.

Tror folk forventer et takkekort og det er jo bare hyggelig å sende bilde av din prins eller prinsesse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi fekk ikkje takkekort då nevøen vår vart døypt. Det var i desember i fjor, så reknar ikkje med at det noko heller. Har i grunnen ikkje tenkt over det eingong at ein burde få det. Vi fekk jo takkekort for barselgåve.

Skrevet

:o Uff , jeg klikket på feil knapp, selvsagt mener jeg at man skal sende takkekort! Vi har ikke somlet oss til å sende takkekort for barselgaven ennå, så jeg tror kanskje egentlig at vi skal slå det sammen og takke for begge deler (til dem som også gir dåpsgave).

Det er kjekt for alle som gir dåpsgave å få et lite bilde av barnet, så kjøpekort synes ikke jeg er aktuelt. Lite personlig og virker mer som en plikthandling, mens et bilde gjør hilsenen mer personlig.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi sendte vel takkekort med bilde til alle hun fikk gave av mener jeg og huske.

Skrevet

Ser at de fleste mener det er riktig å sende kort med bilde, og jeg kommer nok til å gjøre det. Gjorde visst tilsvarende med første barn også.

Så får jeg bare håpe at ikke fok synes det blir vel mye - med kort med bilde i forbindelse med gave ved ankomst denne verden, dåp og jul.......

Skrevet

Har aldri sendt takkekort i forb. med dåp og har heller aldri mottatt slikt.

Skrevet

Jeg lagde egne kort med bilde fra selve dagen... :hjerter:

For meg er det også en selvfølge og jeg setter stor pris på takke-kort jeg selv har mottatt. :Nikke:

Skrevet
Jeg sendte  ut takkekort.

Helt enig!

Vi sender også ut takkekort eller takkebrev etter jul og bursdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...