Gå til innhold

Noen som har peil på ismaskiner/kombiskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Så kommer jeg hjem fra ferie da, og det er klissvåt foran mitt kombiskap med fryser/kjøleskap og ismaskin. Jeg har 0 greie på sånt, men det lyser grønt på en knapp der det står "reset water filter". Det er masse vann der jeg pleier sette glasset og fylle på med isbiter. Føler meg SÅ blond nå, men skal jeg helle oppi mer vann på innsiden av døren? Eller er det noe som skal tømmes? Håper noen skjønner hva jeg mener :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende vannfiltere må skiftes.

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
7 minutter siden, torskehodet skrev:

Kan hende vannfiltere må skiftes.

Vannfilter? Hva er det? Jeg er virkelig helt grønn når det gjelder tekniske ting. Har overtatt kombiskapet etter jeg flytta inn her i høst så er ingen bruksanvisning heller :( Er det noen spesialister jeg kan ringe for å få fiksa det? Elektriker? 

Skrevet

Er det whirlpool? Har du prøvd å tørke bort vannet? Renner det eller hvordan kommer vannet dit? 

AnonymBruker
Skrevet

Skru av vannet til kjøleskapet og kontakt produsentmpå mandag. Dette er et kjent problem med disse skapene og ofte en kolde til omfattende lekkasjer.

Anonymkode: bd9d2...8f6

Skrevet

Hvis det er whirpool har de folk som kan komme å reparere ihvertfall. Trenger spesialdeler.den skjermen som viser grader begynte å blinke hos meg, måtte bytte skjermkort.. Kostet 3000. 

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
10 minutter siden, torskehodet skrev:

Er det whirlpool? Har du prøvd å tørke bort vannet? Renner det eller hvordan kommer vannet dit? 

Det er Hotpoint Ariston! Jeg får jo tørket vekk vannet på gulvet men vannet som ligger i dispenseren ligger liksom og skvalper.. Bør jeg ta ut ledningen og se om det hjelper? Kjedelig om det skal koste masse penger å fikse det.. finner liksom ingen leverandører av den typen heller, selv om elkjøp selger noe. Aner ikke hvor tidligere eier kjøpte sitt. 

Skrevet

Ja. Jeg hadde slått av vannet ihvertfall! Min var også sånn, slo av vanngreiene og bruker vann fra springen nå:) 

Skrevet

Det brettet du setter glasset på skal være løst så det kan du løsne og tømme.

Hos oss gikk ikke alltid isluken helt igjen, så det rant ut smeltevann av den grunn.

Vi hadde ikke waterfilter, så vi bare holdt inne resetknappen til det sluttet å lyse. 

Har du mulighet til å legge ut bilde av maskinen så kan jeg forsøke å fjernveilede deg litt om det er samme skap.

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Tror jeg klarte å fikse det nå :) Jeg dro ut ledningen før jeg la meg i går så all isen har smeltet (var en del is inni fryseren). Var klissvått på gulvet i dag, men har ikke rent ut noe mer etter det jeg kan se. Og den resetknappen fikk jeg skrudd av da jeg satt inn ledningen på nytt. For noe styr med sånn ismaskin da, vurderer å kvitte meg med hele greia. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...