Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 og har 2 nedbetalte boliger. Jeg ønsker et lån som tilsvarer ca 20% av den ene boligen. Kan jeg da gå i banken og få et boliglån for denne summen?

Anonymkode: cb44a...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan det. 

Du må oppgi hva du tenker å bruke pengene til, feks renovering. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Ja du kan det. 

Ja, også må du gjerne ha tilstrekkelig betjeningsevne (og -vilje) for å få lånet :) 

Skrevet
4 minutter siden, hironakamura skrev:

Ja, også må du gjerne ha tilstrekkelig betjeningsevne (og -vilje) for å få lånet :) 

Ja det er klart. 

Men med to boliger er det jo mulig å få inntekt av å leie ut den ene. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, stan skrev:

Ja du kan det. 

Har det noe å si hva jeg tenker å bruke pengene på? Jeg vil låne dem videre til ungen min.

Er betingelsene tilsvarende et helt vanlig boliglån? 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det noe å si hva jeg tenker å bruke pengene på? Jeg vil låne dem videre til ungen min.

Her kan det være lurt å ikke gi banken alle opplysninger. 

Si at du ønsker et boliglån med pant i boligen, formål diverse oppgradering og vedlikehold. 

Om du bruker pengene slik er av liten betydning så lenge du betaler tilbake. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil nok lett få boliglån som skal gå til forskudd på arv eller lån til egenkapital til barn.

"Ikke godkjente" årsaker kan være lån til gambling eller å betale massiv kredittkortgjeld.

I tillegg har man ekstra gode grunner, å reparere et tak som er lekk. Da kan man kanskje få lånt pengene selv om du ikke ville fått låne samme sum til forskudd på arv (hvis man f.eks tjener for lite). Da det ene er viktig for å opprettholde grunnleggende behov som tak over hodet, mens det andre er unødvendig om man ikke har økonomi til det.

Lykke til:) 

AnonymBruker
Skrevet

Når du har nedbetalte boliger, så er det ikke sikkert du må betale tilbake engang. Men du må betale renter, da. Det er fullt mulig å bare betale renter til man dør.

Anonymkode: 7905f...646

Skrevet

Med to nedbetalte boliger og betjeningsevne for det lånet du ønsker, tenker jeg du får lån til akkurat det du vil om du så skulle ønske å røyke pengene.

Banken ønsker jo å låne ut penger, det er jo det de tjener på, og du er en drømmekunde i så måte. Med så mye sikkerhet som du kan stille, er det nesten risikofritt å låne ut til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...