Chiyo Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg tar bussen ofte, og om jeg må ta en telefon eller ringe til noen, så tar jeg det raskt og prøver å snakke med lav stemme. Jeg har aldri fått noen klager på det og jeg tror jeg er en ganske omtenksom passasjer. Jeg forsøker å ikke snakke i telefonen når jeg er på bussen fordi jeg syns det er irriterende når andre gjøre det. Jeg er den personen som tar øretelefonene ut av og til for å passe på at andre ikke kan høre musikken min. For litt siden så satt jeg på bybanen i Bergen på kveldstid, det var helt rolig, folk slappet av, jeg følte meg ganske komfortabel... og så plutselig kommer det en dame på som ringer til en annen person (hun ringte, ikke motsatt) og begynner å snakke HØYT og lenge, og det var en samtale som hun ikke måtte ta der og da. Flere snudde seg i irritasjon, men ingen sa noe. Jeg tenkte "Grrr skal jeg måtte høre på dette her helt til sentrum?" Folk er på vei hjem, det er på kvelden og mange prøver å slappe av, men det er litt vanskelig når folk snakker høyt i telefonen." Hva synes dere er irriterende? Kanskje tråden kan få folk til å bli mer bevisst over egen oppførsel. Endret 21. mai 2016 av Chiyo
penny_ Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Høylytte folk er irriterende uansett om de snakker i telefonen eller ikke, både på og utenfor bussen, men jeg ser ikke problemet med å snakke i telefonen med normal stemme. Hvorfor er det irriterende egentlig? 7
Sarah Dee Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 De som spiller musikk uten ørepropper irriterer meg mest, sammen med de som setter seg på det ytterste setet når bussen er full. Ellers likestiller jeg telefonsnakking med annen snakking. Når volumet er normalt går det fint, men om de snakker høyt blir det irriterende. 3
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 Sånt bryr jeg meg ikke om, at folk prater med hverandre eller i telefonen spiller ingen rolle for meg. Det som irriterer meg er disse folkene som skal betale på bussen og roter med pengene inne på bussen slik at vi blir stående. Altså de har kanskje stått i ti minutter for å vente på bussen og så klarer de ikke å pengene klare... Og de som har på seg enorme mengder med parfyme når de tar buss sånn at bussen stinker i lang tid etter at de har gått av, og de som drar med seg mat som stinker om morgenen. Helt jævlig å sitte å humpe på bussen og så sitter det en rett ved siden av deg som grapser i seg en ekkel kebabgreie... Æsj. Alt annet er håndterbart.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Irriterende med de som ikke skjønner at de må flytte seg fra setene der barnevogn og rullestolbrukere skal stå. Dette gjelder spesielt på tog, virker som folk tror at kun fordi de muligens skal reise 30 min så kan de okkupere det eneste stedet barnevogna kan stå.... Er mange vogner hvor man ikke kan ha barnevogn men få hvor man kan det..... Aldri opplevd at noen har flyttet seg, kun på annen kollektiv transport skjønner folk dette. Anonymkode: 18b8d...6ee
Kittlingur Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Herregud hvordan gidder du? Jeg bekymrer meg aldri om andre om jeg hører på musikk med øretelefonet i tillegg til å ta både inn og utgående samtaler. En trenger ikke å være musestille for å unngå å gjenere fremmede på kollektiv. Ingen bryr seg uansett eller setter pris på det. Er helt enig i at høylydte telefonsamtaler er veldig irriterende. Føles som om de prøver å snakke med alle passasjerene på en gang. Folk bør bruke vanlig stemme når de snakker. Vanlig stemme er greit men følger ikke janteloven når jeg er på kollektiv
Alan Smithee Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Veska di trenger ikke sitt eget sete, du kan fint ha den i fanget. Om det kommer på noen som sliter med å gå eller stå, kan de godt få plassen din. Syngingen kan vente til du kommer deg til/hjem fra byen. 2
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Irriterende med de som ikke skjønner at de må flytte seg fra setene der barnevogn og rullestolbrukere skal stå. Dette gjelder spesielt på tog, virker som folk tror at kun fordi de muligens skal reise 30 min så kan de okkupere det eneste stedet barnevogna kan stå.... Er mange vogner hvor man ikke kan ha barnevogn men få hvor man kan det..... Aldri opplevd at noen har flyttet seg, kun på annen kollektiv transport skjønner folk dette. Anonymkode: 18b8d...6ee Da gir man beskjed. Det har jeg måttet gjøre, tok toget med lillegutt da han var baby, så kom det på en med rullestol. Bort forbi meg satt det to middelaldrende damer å bare så dumt på han, så jeg måtte faktisk be de om å flytte seg så han fikk plass. Oi oi oi, hvis blikk kunne drepe så hadde jeg ikke vært her nå. Men etter mye uffing og puffing så flyttet de seg.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, FrøkenMånestråle skrev: Da gir man beskjed. Det har jeg måttet gjøre, tok toget med lillegutt da han var baby, så kom det på en med rullestol. Bort forbi meg satt det to middelaldrende damer å bare så dumt på han, så jeg måtte faktisk be de om å flytte seg så han fikk plass. Oi oi oi, hvis blikk kunne drepe så hadde jeg ikke vært her nå. Men etter mye uffing og puffing så flyttet de seg. Har faktisk gjort det "her er det barnevognene skal få stå" høy og tydelig... Neida, måtte stå midt i og holde balansen ved hjelp av en da veldig ustødig og dårlig barnevogn mens de unge folka som satt på de 4 setene ga blaffen. Så bra at du sa ifra! Skulle bare mangle, enn å ikke flytte seg for noen i rullestol! Makan 🙄 Anonymkode: 18b8d...6ee
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vitenskap-og-forskning/derfor-er-det-irriterende-aa-hoere-andre-snakke-i-mobilen/a/23309620/ Det som er irriterende er at du hører ikke det den andre personen sier, så hjernen din jobber hardere med å "fylle inn" det du ikke hører. Anonymkode: b7025...4e8 1
Chiyo Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2016 11 minutter siden, penny_ skrev: Høylytte folk er irriterende uansett om de snakker i telefonen eller ikke, både på og utenfor bussen, men jeg ser ikke problemet med å snakke i telefonen med normal stemme. Hvorfor er det irriterende egentlig? Jeg syns ikke det er irriterende om man snakker vanlig i telefonen eller med andre. Det er derfor jeg tillater meg selv det også, men jeg passer på å ikke snakke så høyt fordi det er irriterende. Merker det ofte med gamle damer (de hører sikker dårlig). "HVA??? JA! SITTER PÅ BUSSEN! JA! NEI, JEG VET IKKE HVORDAN SÅNNE TEKSTMELDINGER VIRKER! JEG SKAL PÅ MUSEUM MED KORET!" 1
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har faktisk gjort det "her er det barnevognene skal få stå" høy og tydelig... Neida, måtte stå midt i og holde balansen ved hjelp av en da veldig ustødig og dårlig barnevogn mens de unge folka som satt på de 4 setene ga blaffen. Så bra at du sa ifra! Skulle bare mangle, enn å ikke flytte seg for noen i rullestol! Makan 🙄 Anonymkode: 18b8d...6ee Herlighet, folk er så selvopptatte nå for tiden... Du får lyst til å ta de i ørene å løfte de av plassen
Gjest Bergtekjen Skrevet 21. mai 2016 #13 Skrevet 21. mai 2016 - Ikkje sitte halvvegs i setet og halvvegs ut i midtgongen - Ikkje stå midt foran døra når det er masse plass lenger inne i bussen (med mindre du skal av om ein eller to stopp, men då kan du stå på barnevognplassen)
Teddi Skrevet 21. mai 2016 #14 Skrevet 21. mai 2016 Det som irriterer meg mest er folk som tar opp mer enn ett sete uten å følge med rundt seg. Hvis bussen har mange ledige seter når jeg går på, pleier jeg å sette vesken min i setet ved siden av. Men da følger jeg med hver gang nye passasjerer går på, slik at jeg evt kan flytte vesken uten at den som ønsker å sitte der trenger å spørre. Jeg betalt for en plass, og en annen passasjer skal da for pokker ikke trenge å spørre om de kan sitte et sted. Andre ting er folk som slafser og smatter i seg mat uten å bry seg om at andre faktisk må høre på. Og de som tar fram mat som lukter mye.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 Liker ikke når folk sitter og kliner og tafser på hverandre. Anonymkode: d7598...31d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #16 Skrevet 21. mai 2016 Utrolig at ingen har nevnt den største dødssynden, nemlig manspreading! Det er jo det aller verste man kan gjøre. Hilsen feminist Anonymkode: 726ac...d63
Gjest Stringfellow1 Skrevet 21. mai 2016 #17 Skrevet 21. mai 2016 folk som piller nesebuser - og deretter kliner busene på seteryggen foran seg, under setet eller noe. eller som biter negler med tennene sine, og deretter kaster negl-biter rett ut i midtgangen!
Chiyo Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #18 Skrevet 21. mai 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig at ingen har nevnt den største dødssynden, nemlig manspreading! Det er jo det aller verste man kan gjøre. Hilsen feminist Anonymkode: 726ac...d63 Er lov med manspreading så lenge men sitter alene vel. Jeg driver med ladyspreading når jeg sitter på bussen. :D Men man må selvfølgelig lage plass til folk som skal sitte seg ned.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #19 Skrevet 21. mai 2016 Har ikke noe imot om folk snakker lenge i telefonen på bussen, så lenge de bruker vanlig "innestemme". Men når de snakker drithøyt blir jeg irritert. Husker jeg satt over gangen for ei dame som snakka høyt og lo masse med den mest irriterende, skingrende stemmen jeg noen gang har hørt. Fikk vondt i hodet -.- Så er det irriterende med de som skal snakke med meg på bussen/toget. Jeg vil lese boka mi i fred takk! Om jeg tar regiontog og har fått setenummer, så sitter det noen på plassen min! Idioter. Har hoppa på regiontog selv når jeg skal av bare noen få stopp etter, men da setter jeg meg i cafe-vogna. Og det her kan jo ikke folk noe for da, haha. Men jeg blir litt irritert inni meg.. Jeg må ofte på do, så da flyr jeg dit flere ganger i løpet av en tog/buss/fly-reise. Da er det ekstra irriterende om jeg blir tvunget til å sitte ved vindu, og personen ved siden av meg sovner! Syns det er så flaut å måtte vekke den personen fler ganger. De fleste gangene tør jeg ikke, men noen ganger er det krise, så da må jeg bare! Og ang. do! Hater det når bussen ikke har do! Og jeg er for sjenert til å spørre om sjåføren kan stoppe et sted så jeg kan tisse -.- Satt på en buss i fire timer, og deretter en time og venta på stasjonen da jeg var fremme, SKIKKELIG tissetrengt! Anonymkode: c2b10...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå